Mergi la conţinutul principal

CyberScams: Fraude cu facturi pe internet

în cadrul campaniei europene de prevenire a fraudelor pe internet - CyberScams, poliţiştii atrag atenţia cu privire la o altă modalitate de fraudare • este vorba despre fraude cu facturi pe internet, când infractorul pozează în furnizor de bunuri şi servicii şi cere modificarea datelor bancare la firme

 

Poliţiştii atrag atenţia cu privire la fraudele cu facturi pe internet, atunci când escrocii se recomandă ca fiind  furnizori de bunuri şi servicii şi cer modificarea datelor bancare la firme.

Ieri, campania europeană de prevenire a fraudelor pe internet - CyberScams, derulată în scopul creşterii gradului de conştientizare în rândul beneficiarilor cu privire la acest fenomen infracţional, a continuat cu prezentarea modului în care escrocii acţionează în cazul fraudelor cu facturi.

Modul de operare: o firmă este contactată prin telefon, scrisoare sau e-mail de cineva care pretinde că este reprezentantul unui furnizor de bunuri ori servicii şi care cere modificarea datelor bancare (numărul de cont, banca la care e deschis etc.) pentru plăţile viitoare. În acest mod, angajaţii cu atribuţii de efectuare de plăţi ajung să plătească facturile în conturi deţinute şi controlate de escroci.

Ce trebuie să facă angajaţii pentru prevenirea fraudelor:

 - verificaţi orice solicitare pretinsă a fi din partea creditorilor, mai ales dacă vi se cere modificarea detaliilor bancare pentru plăţile viitoare;

- pentru efectuarea verificărilor folosiţi datele din corespondenţa anterioară, şi nu pe cele din mesajul prin care se cere efectuarea de modificări;

- pentru plăţi peste o anumită sumă, instituiţi o procedură suplimentară de verificare cu beneficiarul;

- când efectuaţi o plată, anunţaţi destinatarul printr-un e-mail. Pentru siguranţă, includeţi denumirea băncii şi ultimele 4 cifre ale  numărului de cont;

- restricţionaţi informaţiile despre angajatorul dumneavoastră pe care le postaţi pe reţelele sociale şi fiţi foarte precauţi în legătură cu acestea;

- raportaţi încercările de fraudă conducerii firmei sau departamentului competent.

Ce pot  face  firmele/companiile:

- asiguraţi-vă că angajaţii sunt informaţi şi cunosc acest tip de fraudă şi cum să îl evite;

- implementaţi proceduri clare de verificare a legitimităţii plăţilor;

- verificaţi orice solicitare pretinsă a fi din partea creditorilor, în special dacă se cere modificarea detaliilor bancare pentru plăţile viitoare;

- instruiţi-vă angajaţii cu atribuţii de plată a facturilor să le verifice cu maximă atenţie, pentru a depista orice neregulă;

- verificaţi informaţiile postate este site-ul companiei, îndeosebi cele referitoare la contracte şi furnizori; sfătuiţi-vă angajaţii să limiteze datele despre companie şi locul de muncă pe care le postează pe conturile de pe reţelele sociale;

 - contactaţi întotdeauna poliţia în cazul unei încercări de fraudă, chiar dacă nu aţi devenit victima acesteia!

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro