Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Cunoaşte-ţi drepturile! Sfaturi pentru brăilenii care îşi achiziţionează locuinţe

• InfoCons pune la dispoziţia consumatorilor numărul 021-9615 pentru cei care au achiziţionat sau vor să achiziţioneze un imobil • “Trebuie să luăm atitudine, pentru ca generaţiile următoare să nu mai păţească ce am păţit noi”, precizează preşedintele asociaţiei, Sorin Mierlea

 

InfoCons - Asociaţia Naţională de Protecţia Consumatorilor a lansat, recent, numărul 021-9615, dedicat consumatorilor care au achiziţionat sau vor să achiziţioneze un imobil într-un cartier rezidenţial ori într-un bloc de locuinţe. Numărul este unul cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele din România. La acest număr de telefon consumatorii pot solicita consiliere, informare şi pot depune sesizare în domeniul protecţiei consumatorilor.

Sub genericul “Eşti în căutarea unui imobil? Ai cumpărat deja un imobil? Întâmpini probleme? Ia atitudine! Cunoaşte-ţi drepturile!” InfoCons a lansat un proiect naţional menit să ofere sprijin celor care vor să achiziţioneze un imobil, ajutându-i, totodată, pe consumatori să-şi cunoască drepturile.

“Mişcarea de Protecţia consumatorilor este alături de cei care doresc să-şi achiziţioneze un imobil nou într-un cartier rezidenţial, atât în perioada de semnare a precontractelor cât şi după achiziţia acestora. Drepturile acestora trebuie respectate nu numai din punct de vedere a părţii contractuale, care poate avea clauze abuzive, cât şi din punct de vedere al materialelor de construcţii utilizate, care pot avea vicii ascunse”, se precizează într-un comunicat InfoCons.

Potrivit sursei citate, consumatorii care sunt în căutarea unui imobil ori şi-au achiziţionat unul îşi pot apăra drepturile şi pot lua atitudine atunci când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate întru totul, potrivit legii. Ei pot apela numărul de mai sus şi pot solicita informaţii utile. De asemenea, dacă au o problemă legată de protecţia consumatorilor, dacă întâmpină probleme ori au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa şi numărul de telefon pentru mesaj Whatsapp: 0732.008.969, sau în scris la CP 38, OP 53, sector 4, Bucureşti.

Prezentăm mai jos Drepturile fundamentale ale consumatorilor, aşa cum au fost ele enumerate în comunicatul InfoCons remis presei: de a fi protejaţi împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor şi intereselor legitime; de a fi informaţi complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum şi de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori; de a avea acces la pieţe care le asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate; de a fi despăgubiţi în mod real şi corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege; de a se organiza în asociaţii ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor şi intereselor lor; de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare; de a nu li se interzice de către un operator economic să obţină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege. Totodată, se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.

Potrivit preşedintelui InfoCons, Sorin Mierlea, “Trebuie să luăm atitudine, să depunem sesizare, pentru ca generaţiile următoare să nu mai păţească ce am păţit noi. InfoCons este alături de consumatorii care doresc să înceapă o viaţă nouă prin achiziţia unui imobil. Ar trebui să fim cu toţii mai atenţi, mai responsabili şi, mai ales, să adoptăm o atitudine!”.

  

 




Categorie articol: 

Comentarii