Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Cum sa rezistam temperaturilor scazute

Daca faceti parte din categoria persoanelor pe care frigul le impiedica sa fie active, este recomandat sa va revizuiti obiceiurile de zi cu zi. Veti descoperi ca mici schimbari va vor ajuta sa va adaptati mai bine la temperaturile scazute.

Termoreglarea corpului in anotimpul rece este un proces cu care va confruntati in fiecare an. Da, ar fi bine sa puteti sta toata iarna in casa, la caldura, admirand peisajul de la fereastra. Insa, acest lucru este imposibil de realizat, asa ca este indicat sa urmati anumite sfaturi care va pot ajuta sa faceti fata cu brio gerului. De altfel, expunerea prelungita si necorespunzatoare la frig poate provoca aparitia degeraturilor sau a hipotermiei, ce pot pune viata in pericol. Asadar, aflati la ce trucuri puteti apela.

Imbracati-va corespunzator

Este recomandat sa mentineti intotdeauna capul acoperit. Puteti pierde 40-45% din caldura corpului prin neprotejarea capului, gatului, incheieturilor si a gleznelor. Capul are un flux sangvin bogat, insa contine putina grasime, ce are rol izolator. Insa, nu doar aceste parti ale corpului trebuie protejate, ci intreg organismul. Cel mai important lucru este sa va imbracati in straturi subtiri in locul unui pulover gros, pentru a evita transpiratia si supraincalzirea. Este indicat sa tineti la distanta aceste doua procese, sa mentineti hainele curate si uscate.

Manusile sunt foarte importante, deoarece degeraturile apar cu predilectie la extremitati (maini, picioare, nas, urechi), de preferat cele impermeabile. Ciorapii de iarna nu trebuie sa fie din bumbac, ci din lana sau material sintetic special de iarna, care sa mentina picioarele uscate. Ghetele de iarna trebuie sa fie de tip insulated, nu foarte stranse pe picior, pentru a permite circulatia sangelui.

Hidratati-va suficient

Vara apare frecvent deshidratarea, insa iarna aceasta poate fi mai accentuata chiar si fara sa realizati. Cel mai bun mod de a verifica nivelul de hidratareeste sa verificati culoarea urinei. Cu cat este mai inchisa la culoare, cu atat sunteti mai deshidratat. Mentineti nivelul optim de lichide din organism prin consumul a cel putin doi litri de apa, ceaiuri, sucuri naturale sau supe.

Faceti miscare

Unul dintre mecanismele naturale de termoreglare ale corpului se face prin exercitiile fizice. Acestea imbunatatesc fluxul sangvin si oxigenarea creierului si a altor tesuturi. Prin urmare, miscarea va ajuta sa faceti fata mai usor gerului. Nu este necesar sa alergati iarna prin parc, insa puteti apela la mici trucuri, precum mersul pe jos pe distante cat mai mari sau urcatul scarilor in locul folosirii liftului.

Adoptati o dieta corespunzatoare

In timpul iernii, corpul trece prin mai multe schimbari la nivel de energie, metabolism sau chiar la cel al alimentelor preferate. Desi in acest anotimp sunteti mai predispus sa renuntati la antrenamentele de la sala sau sa consumati mai multe alimente grase sau carbohidrati, este indicat sa nu faceti acest lucru. In schimb, puteti sa:

  • Adoptati o dieta sanatoasa, plina de vitamine, precum cea cu fructe si legume proaspete, pentru a va intari sistemul imunitar, mentine hidratarea si pentru a-i oferi organismului nivelul optim de energie pe termen lung;
  • Optati pentru radacinoase, fulgi de ovaz cu fructe, supe de legume, peste gras (ton, somon), precum si pentru broccoli sau conopida. Acestea sunt bogate in vitaminele A si C, acizi grasi Omega-3, zinc, plus alte vitamine si minerale;
  • Evitati alimentele care abunda in grasimi, carnea procesata, carbohidratii si sucurile carbogazoase care doar ingreuneaza procesele fiziologice ale organismului, printre care si termoreglarea pe timp de iarna.

Articol preluat de pe farmaciata.ro.




Categorie articol: 

Comentarii