Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Cum era să-i întâmpine Bavaria cu „bere nazistă" pe imigranți

Un producător de bere bavarez s-a văzut nevoit să retragă de pe piața germană o bere botezată „Închiderea granițelor", pe motiv că ar recurge la simboluri naziste pentru a critica afluxul masiv de refugiați în Germania. Fabrica de bere Roehrl cu sediul în Straubing (nord-est de Munchen) și-a cerut scuze fiindcă a „șocat", respingând orice apropiere de extrema dreaptă.
Pe eticheta berii scrie că „patria are nevoie de bere", iar pe spate sunt trecute cuvintele „Protecție", „Păstrare", „Apărare", „Disciplină", „Credință" sau „Sinceritate". În actualul context marcat de migrație, numele berii evocă barierele ridicate de unele țări europene pentru a se proteja de fluxul de solicitanți de azil. El trimite și la cererile repetate ale conservatorilor bavarezi de închidere a granițelor germane, în condițiile în care Bavaria, aflată la frontiera cu Austria, este în prima linie de primire a migranților care vin din Balcani. Germania a primit în 2015 peste un milion de solicitanți de azil. Capsula sticlei are imprimat un cap de mort, amintind de unitățile SS care aveau ca simbol un craniu uman.
Studenți de la o universitate locală au găsit mai multe similitudini cu epoca nazistă și au făcut un apel la boicotarea băuturii. Ei au incriminat până și prețul sticlei, de 0,88 de euro, susținând că el evocă numărul 88, utilizat drept cod în mediile naziste pentru desemnarea salutului hitlerist, H fiind a opta literă a alfabetului, iar HH însemnând „Heil Hitler". Mai mult, și data expirării, 9 noiembrie, ar trimite la marele pogrom din Noaptea de Cristal (9 noiembrie 1938).
Însă producătorul de bere susține că toate acestea sunt pure coincidențe și că prețul berii se schimbă la adăugarea taxelor de vânzare, în vreme ce data este stabilită de calculator.

 




Categorie articol: 

Comentarii