Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Constructorii podului peste Dunăre garantează: În 3 ani va fi gata!

• italienii şi japonezii care au câştigat contractul dau asigurări că pe şantier se va lucra 24/24 • prezenţi, la sfârşitul săptămânii trecute, la Tulcea, reprezentanţii Asocierii de firme Astaldi şi IHI Infrastructure Systems Co. au spus că, în trei ani, lucrarea va fi gata, aşa cum prevede contractul semnat cu autorităţile române • în prezent, pe şantier se derulează lucrări pregătitoare, iar din aprilie ar putea începe lucrul la fundaţiile pilonilor podului

 

Prezenţi la Tulcea, la sfârşitul săptămânii trecute, reprezentanţii Asocierii de firme Astaldi şi IHI Infrastructure Systems Co. au dat asigurări că activitatea pe şantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila se va desfăşura non-stop, astfel încât să fie respectat termenul de finalizare a construcţiei prevăzut în contractul semnat cu autorităţile române. „Ne-am luat măsurile pentru a putea asigura lucrul pe toată durata anului. Vor fi nişte activităţi continue, 24 din 24, şapte zile pe săptămână, 30-31 de zile pe lună, 365 de zile pe an. Putem să vă spunem că la sfârşitul lui 2022, începutul lui 2023, această lucrare va fi finalizată şi vom putea folosi acest drum de 23 de kilometri şi primul pod suspendat din România”, au dat asigurări reprezentanţii Astaldi, citaţi de publicaţia “Tulcea Noastră”. Drumul de 23 km la care fac referire aceştia face parte din proiect şi va asigura legătura dintre Brăila şi Jijila.

Directorul tehnic Dragoş Burlan a precizat că lucrările pregătitoare începute din luna decembrie a anului trecut vor fi terminate în luna aprilie a acestui an. “Aceste lucrări pregătitoare efectuate până în prezent ne permit să lucrăm în zona Dunării la cei doi piloni centrali pe toată durata anului, în aşa fel încât nu vor fi oprite lucrările din cauza nivelului ridicat al Dunării. Lucrările efective la fundaţiile podului, atât la cele două blocuri de ancoraj, cât şi la cele două fundaţii de la pilonii centrali vor începe în luna aprilie, când vom realiza atât pereţi mulaţi cât şi coloanele forate”, a precizat Dragoş Burlan.

Constructorii spun că anul acesta vor fi terminate lucrările la fundaţiile celor două blocuri de ancoraj şi estimează că, la fundaţiile turnurilor, lucrările vor fi finalizate în lunile ianuarie sau februarie 2020.

Aşa cum s-a putut vedea într-o imagine aeriană realizată săptămâna trecută, constructorii au realizat deja, în zona Jijila de pe malul tulcean, un batardou, mai exact o îndiguire care le va permite să îşi asigure frontul de lucru la turnarea unui pilon al podului inclusiv când debitul fluviului va fi crescut. De asemenea, toate platformele şi drumurile dintre ele vor avea o înălţime de circa 8 metri, pentru ca şantierul să poată fi accesibil inclusiv în perioadele inundaţiilor de primăvară sau de toamnă.

Pe malul brăilean al Dunării, lucrările sunt ceva mai puţin avansate, în prezent lucrându-se la drumul de acces pe şantier şi la traversarea care trebuie făcută peste dig.

Pentru anul în curs, în bugetul investiţiei la podul peste Dunăre şi a drumului de legătură dintre Brăila şi Jijila este prevăzută o sumă de circa 600 milioane de lei, cu posibilitatea majorării ei la rectificările bugetare.

Reamintim că Asocierea de firme Astaldi şi IHI Infrastructure Systems Co. a formulat, totuşi, mai multe revendicări către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), condiţionând continuarea lucrărilor de rezolvarea acestora. Reprezentanţii CNAIR ne-au declarat că respectivele revendicări se vor judeca în procedură de arbitraj, iar existenţa lor nu are de ce să afecteze activitatea pe şantierul podului. Revendicările au pornit de la  “întârzieri şi/sau costuri suplimentare generate de schimbări ale legilor”, cum ar fi creşterea salariului minim pe economie, cerinţele privind proiectarea construcţiilor, modificarea vitezei de proiectare sau a tarifelor practicate de CNAIR.

 




Categorie articol: 

Comentarii