Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Consiliul municipal a pus 2 milioane în puşculiţa «Braicar»-ului

Consilierii municipali au pregătit visteria operatorului public de transport în comun pe care-l au în subordine pentru o nouă achiziţie de autobuze. Au aprobat, ieri, majorarea capitalului social al SC "Braicar" cu 2 milioane lei, bani care vor fi cheltuiţi într-o viitoare achiziţie de mijloace de transport auto, mai precis autobuze de capacitate mică. Practic, noua valoare a capitalului social al companiei publice de transport este de 14,327 milioane lei, CLM Brăila rămânând acţionar unic. După cum se precizează şi în textul hotărârii de consiliu aprobată în şedinţa de ieri, urmează în cel mai scurt timp organizarea unei licitaţii publice pentru cumpărarea unei flote de mini-autobuze (20 de locuri din care 10 pe scaune). Achiziţia este mai mult decât bine-venită, dat fiind faptul că, în ultima perioadă, compania a preluat 3 linii secundare de transport la care au renunţat operatorii maxi-taxi (13, 34 şi 35), dar şi prin prisma faptului că, în toamnă, va mai prelua încă alte două trasee, liniile 16 şi 17. Problema ar fi că parcul auto al "Braicar" este întins la maxim în acest moment de toate aceste "suplimentări", iar asta pe fondul obligaţiei de a executa zilnic traseele tradiţionale gen 2, 3, 4, 5, 6 şi 10, dar şi a obligaţiei de a asigura cu autobuze liniile de tramvai 22 şi 23 (ştiut fiind faptul că lucrările la bulevardul Dorobanţilor nu s-au încheiat nici până acum). Iar atingerea limitei actualului parc auto al "Braicar" se observă deja în creşterea timpului de aşteptare în staţii, după cum brăilenii ne-au semnalat în mod insistent problema în ultima perioadă.

Traseele 34 şi 35 au fost upgradate

În altă ordine de idei, tot ieri, consilierii au fost de acord şi cu propunerea "Braicar" de a fi modificate traseele 34 şi 35 în sensul de a fi eliminate acele porţiuni pe care autobuzele nu puteau intra. De exemplu, traseul 34 a fost micşorat de la 21 km la 18,1 km, în timp ce traseul 35 s-a redus la 21 km, faţă de 22 km, înainte de modificare.
Noul itinerar al liniei 34 este următorul: capăt de linie benzinăria Mol, Calea Călăraşilor, strada Chişinău - Şcoala nr. 1, Şoseaua Buzăului, Şcoala nr. 2, Spitalul Judeţean, Bariera Călăraşilor - Concordia - strada Griviţa, Piaţa Halelor, Liceul Anghel Saligny, Gara CFR. La întoacere, pe acelaşi traseu, la intersecţia cu strada Griviţa, autobuzele 34 vor vira la stânga spre Calea Galaţi, Blocul Turn, bulevardul Cuza, Colegiul Naţional N. Bălcescu, magazin Winmarkt, strada Şcolilor, Calea Călăraşilor, Telefoane, Piaţa Concordia, Barieră, şoseaua Buzăului, strada Chişinău, benzinăria Mol.
Traseul liniei 35 este următorul: capăt de linie Soroli Cola, şoseaua Baldovineşti - Fânărie, str. Brazdei şi, pe străduţe, până la şoseaua Rm. Sărat, pentru a ajunge mai departe la Obor, Selgros şi Liceul Agricol. De acolo autobuzele se întorc pentru a merge mai departe, spre Piaţa Halelor, Braiconf, Concordia, Bariera Călăraşilor, strada Chişinău, Şcoala 1, şoseaua Buzăului, Spitalul Judeţean, Bariera Călăraşilor, cu acelaşi itinerar înapoi spre Soroli Cola.

Studenţii, gratuitate pe autobuz şi tramvai

Cel de-al treilea punct pe ordinea de zi a şedinţei CLM de ieri vizând transportul în comun a fost legat de extinderea gratuităţii pe autobuz şi tramvai în cazul studenţilor din oraşul nostru. Mai exact, consilierii au aprobat ca aceştia să poată solicita abonament gratuit, însă doar pe perioada cursurilor, în vacanţă încetând valabilitatea documentelor de călătorie gratuite. Astfel, studenţii se adaugă unei alte categorii sociale beneficiară de grautitate pe transport, vârstnicii care au pensii sub 1.100 lei, cu precizarea că brăilenii aflaţi la vârsta a III-a care au pensie mai mare de 1.101 beneficiază de o reducere 50% la preţul abonamentului. Costul presupus de acordarea acestei facilităţi studenţilor va fi acoperit, ca şi în cazul pensionarilor, prin deconturi de la bugetul local. De altfel, consilierul liberal Florin Pricop a ţinut să obţină asigurarea din partea primarului Marian Dragomir, ca iniţiator al proiectului HCLM, că municipalitatea dispune de fondurile necesare acoperirii a-la-long a acestor costuri. În replică, edilul şef a explicat că sunt făcute toate calculele privind necesarul financiar, precizând că banii respectivi vor fi, de asemenea, folosiţi de către "Braicar" pentru viitoare achiziţii de mijloace de transport în comun.

 




Categorie articol: 

Comentarii