Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Consilierii județeni vor suprataxarea tonajului greu pentru drumul din Blasova

* membrii CJ Brăila au dezbătut și aprobat, recent, un proiect de hotărâre privind majorarea investiției în cazul reabilitării DC59, DJ212A - Blasova * schimbarea vine ca urmare a intrării în vigoare a OUG114/2018, ale cărei prevederi vizează majorarea tarifului unitar orar pentru sectorul de construcții * astfel, de la o valoare totală a investiției de 12,795.608,21 lei cu TVA, s-a ajuns la 19.576.731,49 lei cu TVA * consilierul județean PND Cătălin Iordache a atras atenția că acest sector de drum este distrus de către utilajele celor care desfășoară activități agricole în zonă * președintele CJ Brăila, Francisk Chiriac a precizat că se va solicita Poliției Rutiere limitarea mașinilor cu tonaj mare în zonă, sau chiar introducerea unei taxe suplimentare

 

 

 

Consilierii județeni au ajuns la concluzia că drumul DJ212A - Blasova ar trebui limitat în privința tonajului, dacă nu chiar suprataxat pe viitor. Mai exact, în cadrul celei mai recente ședințe ordinare a CJ Brăila, un proiect de pe ordinea de zi a vizat modificarea unei hotărâri de Consiliu din 29 noiembrie 2018 privitoare la aprobarea documentației tehnico-economice, faza DALI (Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenții) și a indicatorilor tehnico-economici pentru reabilitarea DC59, DJ212A - Blasova. Pe scurt, după cum aflăm din raportul aflat la mapa consilierilor, proiectul tehnic pentru acest deziderat a fost elaborat și predat pe bază de proces verbal către CJ în data de 21 februarie 2020. Conform memoriului justificativ al proiectantului, la faza DALI, obiectivul de investiții a avut cantitățile de lucrări și prețurile unitare evaluate la nivelul anului 2018, iar elaborarea Proiectului Tehnic și a detaliilor de execuție s-a făcut în anul 2020. Ei bine, între cele două etape de realizare a proiectării a intrat în vigoare OUG114/2018, iar una dintre prevederile acestei ordonanțe este majorarea tarifului unitar orar pentru sectorul de construcții la 17,928 lei/oră, față de 11,45 lei/oră, cât era prevăzut în momentul elaborării DALI. Urmare acestei majorări, dar și a creșterii tarifelor unitare ale unor materiale de construcții, costul investiției s-a majorat. Concret, Documentația Tehnico-Economică faza DALI și indicatorii tehnico economici au fost aprobați conform HCJ Brăila 225 din 29 noiembrie 2018, având o valoare totală a investiției de 12,795.608,21 lei (inclusiv TVA). În prezent, ca urmare a modificărilor legislative, discutăm despre 19.576.731,49 lei cu TVA, din care construcție plus montaj - 18.902.862,19 lei cu TVA.

 

Problema mașinilor de mare tonaj care circulă în Blasova

 

Profitând de moment, consilierul județean PND Cătălin Iordache a semnalat plenului că nu este prima oară când acest drum este reparat. Acesta l-a rugat pe președintele CJ Brăila Francisk Chiriac să ia în calcul montarea unor dispozitive prin care să se limiteze circulația mașinilor și utilajelor de tonaj mare.

”Am mai discutat asta, dar nu a ascultat nimeni. Iată că acum dăm 1 milion de lei pe km, adică 10 miliarde lei vechi pe km - pentru că atât costă, din ce scrie în hârtii -, și nu este normal! 1) Activitatea de la Blasova nu presupune deplasări ale unor mașini foarte mari. Că nu se duce lumea la pescuit cu tirul. 2) Drumul este folosit de către oamenii care desfășoară lucrări agricole în zonă. Sunt mai multe firme care desfășoară astfel de lucrări acolo. Eu cred că ar trebui să le punem să plătească. Mai ales că au de unde. Dar ar trebui făcută înainte o anchetă să aflăm cine a stricat drumul acesta! Pentru că drumul a fost stricat de cineva, nu s-a stricat singur. Prin urmare, eu cred că ar trebui să renunțăm deocamdată la alocarea de fonduri. Mai ales că nu circulă nimeni acum pe el, pentru că nu merge nimeni nicăieri, că e pandemie. Să vedem mai întâi cine a făcut paguba și după aceea să dăm bani”, a declarat Iordache.

Președintele CJ Brăila Francisk Chiriac i-a dat dreptate consilierului, precizând că are de gând să trimită o adresă către Poliția Rutieră prin care să primească acceptul de a limita circulația mașinilor de mare tonaj pe acel drum, astfel încât să li se poată aplica și sancțiuni celor care depășesc limita impusă.

”Același lucru putem să îl facem în momentul când vom termina Drumul Județean 212A, cel care trece prin Baltă, privind ridicarea tonajului. Iar dacă firma «Agricost» va dori să tranziteze acest drum, sau să circule pe el cu tonaj mai mare, să plătească o taxă”, a mai adăugat Chiriac.

La rândul său, consilierul județean PNL Brăila, Marian Sârbu, a dorit să atragă atenția că înainte de orice adresă către Poliția Rutieră, ar trebui lămurită chestiunea reabilitării totale a acestui drum și stabilirea limitei tonajului mașinilor ce vor putea să îl tranziteze. Deoarece în contextul în care se va impune un tonaj de maxim 40 de tone, segmentul respectiv nu se va mai strica atât de repede, a dorit să sublineze Sârbu.

”De aceea i-am propus domnului consilier Iordache să facem acea adresă către Poliția Rutieră. Să limităm la 40 de tone”, a declarat Chiriac.

”Păi aceasta este limita maximă și pe drumurile naționale, domnule președinte! Nu se poate circula cu mai mult de... Drumul inițial - că asta v-a întrebat domnul Iordache -, avea 7,5 tone. Când s-a propus să se intervină acolo de la Consiliul Județean, și să se sancționeze firmele care intră cu tonaj mai mare, toată lumea s-a opus. Așa cum s-a întâmplat și pe Drumul Mării”, a insistat Sârbu

În cele din urmă președintele CJ Brăila a supus la vot proiectul și a fost aprobat în unanimitate.

 

 




Categorie articol: 

Comentarii