Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Concursul Naţional “Extemporal şi la dirigenţie” a ajuns la a doua ediţie

• la concurs au participat 185 de unităţi şcolare din România şi 3 unităţi şcolare din străinătate, respectiv Portugalia, Spania şi Republica Moldova • tema din acest an a fost “Toleranţa în mediul şcolar – între prejudecăţi şi realitate”

 

Săptămâna aceasta, Colegiul Economic “Ion Ghica” şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila au organizat cea de-a doua ediţie a Concursului Naţional cu participare internaţională “Extemporal şi la dirigenţie”, concurs ce se înscrie în cadrul proiectului educaţional cu acelaşi nume. Tema din acest a fost “Toleranţa în mediul şcolar – între prejudecăţi şi realitate”, iar la concurs s-au înscris elevi şi profesori din 185 de unităţi şcolare din România şi 3 unităţi şcolare din străinătate, respectiv Portugalia, Spania şi Republica Moldova.

Concursul a cuprins două secţiuni. Secţiunea I (dedicată elevilor) a avut titlul “Da, votez pentru toleranţa la diversitate!” şi a cuprins mai multe categorii: desene, colaje, fotografie, filme, flashmob, prezentări în power-point a activităţilor realizate de elevi în şcoala lor/comunitate. La această secţiune s-au înscris 357 elevi iar numărul premiilor acordate a fost egal cu 25% din numărul de participanţi pe fiecare categorie.

Secţiunea a II-a a constat într-un simpozion dedicat elevilor de liceu şi/sau cadrelor didactice şi a avut titlul “Toleranţa în mediul şcolar – între prejudecăţi şi realitate”. Participanţii, 155 cadre didactice şi 19 elevi, au avut de elaborat lucrări de tip eseu şi au fost premiaţi cu diplome de participare.

Lucrările (desen, colaj, fotografie) participante la prima secţiune a concursului au fost expuse în cadrul unei expoziţii. Tot aici au putut fi admirate icoane şi caricaturi realizate de persoane private de libertate din cadrul Penitenciarului Brăila.

Scopul proiectului “Extemporal şi la dirigenţie” îl reprezintă reconsiderarea managementului educaţional din următoarele perspective: problematica adolescenţilor şi ale dezvoltării competenţelor de viaţă şi civice ale acestora; introducerii/menţinerii unui climat de ordine şi disciplină, în viaţa personală şi a comunităţii aparţinătoare; parteneriatul şcoală – comunitate şi creşterea calităţii învăţământului în vederea pregătirii şi participării susţinute a tinerilor la viaţa socio-economică a comunităţii în continuă schimbare.

“Tema nu a fost aleasă întâmplător ci din nevoia de a veni în sprijinul elevilor în demersurile noastre de pregătire a acestora pentru viaţă. Este ştiut faptul că generaţiile pe care le formăm astăzi au parte de multe schimbări şi provocări, sunt expuse unor varietăţi culturale, lingvistice, etnice etc. Pe de altă parte, lumea în care trăim se confruntă cu războaie, terorism, crime împotriva umanităţii, epurare etnică, discriminarea minorităţilor şi a imigranţilor alături de alte abuzuri îndreptate împotriva fiinţei umane. Iată de ce, prin acest concurs ne-am propus ca prin exemplele de bune practici prezentate de participanţi să obţinem o imagine de ansamblu cu privire la comportamentul tolerant manifestat în mediul şcolar şi în comunitatea largită. Rezultatele acestui extemporal la dirigenţie ne vor arăta ce ştim, unde ne situăm în acest moment, ca împreună, şcoală şi comunitate, să stabilim cele mai bune strategii pentru dezvoltarea unor comportamente tolerante, bazate pe respect şi acceptare necondiţionată”, au spus organizatorii concursului.

Proiectul “Extemporal la dirigenţie” a fost coordonat de profesorii Simona Muşat, Claudia Berechet, Cătălin Fulger Istrate - Colegiul “Ion Ghica” şi prof. psiholog Rita Drâmbei - Centrul Judeţean pentru Resurse şi Asistenţă Educaţională Brăila.




Categorie articol: 

Comentarii