Mergi la conţinutul principal

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză Brăila ar putea rămâne fără sediu

• proiectul pentru prelungirea cu 2 ani a perioadei de comodat pentru biroul Comisiei brăilene din Palatul Administrativ a fost respins, în ultima şedinţă ordinară a Consiliului Judeţean

 

Comisia brăileană de Strategie şi Prognoză a rămas fără sediu, după ce în ultima şedinţă ordinară a Consiliului Judeţean Brăila a fost respins proiectul de prelungire a contractului de comodat între această instituţie şi CJ. Comisia îşi desfăşura activitatea la etajul V al Palatului Administrativ din Piaţa Independenţei, într-un birou de 24 de metri pătraţi. După ce, în anul 2013, Palatul a fost trecut din administrarea Prefecturii în administrarea CJ, contractele de comodat au fost încheiate cu mini-parlamentul brăilean, pe perioade de câte doi ani. Cum ultimul astfel de contract a fost încheiat pe 19 aprilie 2017, deci în primăvara lui 2019 ar urma să expire valabilitatea actului, preşedintele Comisiei de Stragegie şi Prognoză a transmis CJ o cerere pentru aprobarea prelungirii perioadei de comodat pentru următorii doi ani, în condiţii similare. Deci, prelungirea urma să fie valabilă până în 2021.

În şedinţa ordinară a CJ din data de 20 decembrie 2018, pe ordinea de zi s-a aflat proiectul de hotărâre pentru aprobarea prelungirii transmiterii în folosinţă gratuită, pe o perioadă de 2 ani, a unui spaţiu din incinta Palatului Administrativ către această comisie. La discuţii, consilierul judeţean liberal Ovidiu Nechita i-a sugerat preşedintelui CJ, Francisk Chiriac, că ar fi bine să facă o reorganizare în Palatul Administrativ, iar toate birourile Consiliului să fie amenajate pe un singur etaj, iar celelalte instituţii să primească spaţii la alte etaje. Nechita a oferit exemplul Primăriei  Municipiului, care funcţionează la etajul 2 al Palatului Administrativ, iar toate birourile sunt structurate pe acelaşi nivel. “Cred că ar fi bine când terminaţi un contract de închiriere, să regrupaţi spaţiile. Cei care sunt din afara instituţiei să fie într-un alt loc, iar cei din CJ să funcţioneze într-un singur loc. Dacă vrei să te duci la Contabilitate, te duci la etajul 3, apoi vrei să ajungi în alt birou al CJ, urci la 4, apoi cobori la etajul 1, şi la subsol. Aţi văzut la Primărie? Toate sunt comasate într-un singur loc. Ei cum au putut să facă lucrul ăsta? N-am văzut nicio cameră de la etajul 2 unde are primăria să fie un alt birou de la o altă instituţie. Acelaşi lucru vi-l propun şi dumneavoastră. Dacă tot continuaţi să semnaţi aceste contracte pentru spaţii, în timp ce angajaţii de la noi (Consiliul Judeţean - n.r.) stau câte 4,5 ori 6 într-un birou, ceea ce nu este corect, cred că ar fi bine să rezolvăm. Dacă vrem performanţă, trebuie să asigurăm şi condiţii decente de muncă. Sfatul meu este ca, pe viitor, când reînnoiţi aceste contracte, să-i regrupaţi şi să rămână CJ doar cu birourile lui. Apeşi pe butonul liftului, te lasă la etajul 3 şi ştii că acolo e CJ”, i s-a adresat PNL-istul Ovidiu Nechita şefului CJ, Francisk Chiriac. Nu a primit niciun răspuns.

Următoarea intervenţie a fost din partea consilierului judeţean PND, Cătălin Iordache. Acesta a propus un amendament pentru aprobarea prelungirii contractului de comodat până la încheierea mandatului lor, adică doar până în 2020. Supus la vot, amendamentul nu a trecut. Ulterior, proiectul a fost supus la vot, în formă iniţială, însă nu a reuşit să întrunească numărul de voturi necesar pentru adoptare, drept pentru care a picat. “Proiectul nu a trecut. Nu le mai dăm (spaţiul -n.r.). Vă rog frumos să-i nominalizaţi pe cei care au votat împotrivă, da? O să scriem Ministerului de Resort că nu se poate, să-şi găsească alt spaţiu”, a fost reacţia lui Chiriac.

Comisia Naţional de Strategie şi Prgonoză are mai multe atribuţii, dintre care amintim: elaborarea prognozelor privind dezvoltarea economico-socială a României pe termen scurt, mediu şi lung, în corelare cu prevederile Programului de guvernare, ale strategiilor naţionale, sectoriale şi regionale, precum şi pe baza tendinţelor din economia naţională şi cea mondială; realizarea analizelor şi previziunilor pentru fundamentarea proiectelor de buget, în concordanţă cu cerinţele Ministerului Finanţelor Publice; elaborarea analizelor şi prognozelor economice privind evoluţia în profil teritorial a principalilor indicatori economico-sociali.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro