Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Comandă specială pentru navaliştii brăileni: Feribot 100% electric

• construcţia ar urma să înceapă undeva în a doua jumătate a acestui an cu livrare în 2019 • nava va circula din ianuarie 2020 pe ruta Kvanndal-Utne, de pe coasta de vest a Norvegiei şi va fi operată de “Boreal”, un important operator de transport public în ţara respectivă

 

Grupul Vard a anunţat la începutul acestui an că a câştigat un contract pentru construcţia unui feribot 100% electric, special conceput pentru operaţiuni în fiordurile norvegiene, destinat transportului de maşini şi pasageri pentru operatorul “Boreal”, comanda urmând a fi executată în şantierul naval de la Brăila. Nava va avea o lungime de 74 metri şi o capacitate totală de până la 60 de maşini şi 199 pasageri şi echipaj. “Aşteptăm cu nerăbdare să construim feribotul electric, în care să putem folosi expertiza noastră însemnată în tehnologia bateriilor pentru nave eficiente şi ecologice”, a declarat pe acest subiect Roy Reite, CEO al Vard. Potrivit informaţiilor prezentate de companie, corpul navei va fi construit la şantierul “Vard Brăila”, comanda urmând a fi începută în a doua jumătate a acestui an, iar livrarea feribotului este programată de la şantierul “Vard Brevik” în Norvegia în cel de-al treilea trimestru din 2019. Nava va circula din ianuarie 2020 pe ruta Kvanndal-Utne, de pe coasta de vest a Norvegiei, acolo unde compania care a lansat comanda - “Boreal” (un important operator de transport public în Norvegia) are un contract pe nouă ani.

Vard Brăila raportase la sfârşitul lui 2016 aproape 1.400 de angajaţi, o cifră de afaceri de 171 milioane lei şi o pierdere de 17 milioane lei. Totuşi, în trimestrul III al lui 2016 şantierul naval a primit sarcina de a realiza pentru un grup kazakh şi partenerii acestuia o bună parte dintr-un contract semnat de compania mamă pentru construcţia a 18 nave. Mai precis, navaliştii brăileni au primit în portofoliul de comenzi realizarea a 8 nave pentru grupul kazakh, concepute pentru transportul de module preasamblate şi turbine de gaz pentru câmpurile petroliere din Kazakhstan şi vor fi operate de firma “Topaz Energy and Marine” şi de partenerii acesteia, companiile “Kazmortransflot”, “Blue Water Shipping” şi “Tengizcherroil”. Pe lângă cele opt construite de “Vard Brăila”, alte patru vor fi realizate la “Vard Tulcea”, iar şase, la “Vard Vung Tau”, în Vietnam.

Grupul “Vard”, cu sediul central în Norvegia, operează 9 şantiere navale, dintre care cinci în Norvegia, două în România (la Brăila şi Tulcea), şi câte unul în Brazilia şi în Vietnam. De asemenea, mai deţine participări la capitalul unor companii româneşti precum “Vard Electro” - producător şi furnizor de componente electrice şi servicii de instalaţii electrice, “Vard Piping” - producător de ţevi şi “Vard Accomodation” - amenajări interioare.




Categorie articol: 

Comentarii