Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Coaliţia de guvernare, sub semnul întrebării

"E vorba de comportamentul şi atitudinea colegilor din coaliţie care nu au venit nici acum, nici acum două săptămâni să adoptăm şi a trecut tacit. Avem o nemulţumire destul de puternică faţă de acest comportament pentru că aşa nu se poate guverna. Noi, pe hârtie, avem majoritatea, dar practic această majoritate nu funcţionează de două luni de zile, este un semnal de alarmă. Nu avem certitudinea că proiectele vor fi respinse, rămâne o atmosferă de neîncredere", a indicat preşedintele UDMR problema care a condus la adoptarea tacită a propunerii legislative de eliminare a predării istoriei şi geografiei în limba minorităţilor.
"Dacă trece şi de Senat, atunci soarta coaliţiei rămâne sub semnul întrebării, foarte, foarte puternic", a mai spus Kelemen. El a adăugat că a primit însă asigurări din partea partenerilor de guvernare că situaţia se va reglementa.

Proiectul va intra în dezbaterea Senatului

Propunerea legislativă care vizează eliminarea din Legea educaţiei naţionale a predării istoriei şi geografiei României în limba minorităţilor naţionale a fost aprobată tacit de Camera Deputaţilor, întrucât termenul stabilit pentru dezbatere şi vot final, 1 mai 2011, a fost depăşit.
Proiectul, iniţiat de deputatul PDL Mircia Giurgiu, prevede abrogarea din Legea educaţiei naţionale a alineatului care prevede ca, în învăţământul primar, gimnazial şi liceal cu predare în limbile minorităţilor naţionale disciplinele Istoria, Geografia României să fie predate în aceste limbi, după programe şcolare şi manuale identice cu cele pentru clasele cu predare în limba română, cu obligaţia transcrierii şi a însuşirii toponimiei şi a numelor proprii româneşti şi în limba română.
Propunerea intrase în plenul Camerei cu raport de respingere din partea Comisiei pentru învăţământ. Guvernul nu a transmis Parlamentului un punct de vedere asupra acestui proiect.
Proiectul va intra în dezbaterea Senatului, care este for decizional în acest caz.




Categorie articol: 

Comentarii