Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

CLM nu poate modifica traseele deja aprobate, pentru transportul public de calatori

La acest moment, Consiliul Local nu poate aproba modificari si completari de trasee, pentru transportul public de calatori cu vehicule de mica capacitate, adica minibuze si microbuze. Cu alte cuvinte, legislativul municipal nu poate oferi acoperirea legala pentru o decizie luata si deja pusa in practica de primarul Constantin Cibu, privind modificarea unor trasee aprobate anterior de CLM, care ar avea ca scop imbunatatirea eficientei transportului in comun.Faptul ca o astfel de decizie a Consiliului ar fi ilegala a fost stabilit in urma unei analize realizate de Serviciul Juridic-Contencios, care a informat consilierii municipali, printr-un punct de vedere oficial, ca "promovarea unui proiect de hotarire cu acest continut este nelegala si neoportuna".Explicatiile prezentate de semnatarii documentului, respectiv secretarul municipiului, Stoian Iorga, si seful serviciului amintit, Luminita Macovei, se refera, printre altele, la faptul ca traseele aprobate prin hotarire de consiliu in 2004 au fost scoase la licitatie si adjudecate, iar incepind cu luna februarie 2005 au fost incheiate contracte de concesiune pe o durata de 5 ani.CLM s-a legat singur de miiniPotrivit caietului de sarcini aprobat de CLM, "modificarile in reteaua de transport public de calatori (extinderi, limitari, desfiintari, statii, numar de autovehicule, capacitate traseu, frecventa) justificate tehnic si economic, pentru care exista acordul partilor contractante pot fi operate la contractul de concesiune ori acte aditionale, fara modificarea clauzelor contractuale initiale". In aceste conditii, pentru specialistii Serviciului Juridic-Contencios, este clar ca: "La acest moment, CLM nu poate aproba modificari si completari de trasee, contractele de concesiune fiind in derulare. Prevederile art 9 din HCLM 4/2004, conform carora "traseele prevazute de art 7 si 8 din prezenta hotarire pot fi modificate si completate in raport de necesitati, prin hotarire a CLM", pot fi puse in aplicare numai pentru trasee noi, sau numai la expirarea actualelor contracte de concesiune si anterior efectuarii unei noi licitatii. In concluzie, CLM poate la acest moment sa adopte o hotarire in sensul ca poate stabili ce alte fapte constituie contraventii in domeniul transportului public local de calatori, altele decit cele prevazute in reglementarile legale in vigoare. De asemenea, avind in vedere dezbaterile orale ce au avut loc in sedinta ordinara a CLM, din data de 31.08.2006, acest organism deliberativ poate adopta o hotarire privind aprobarea alocarii sumei de 25.000 euro pentru realizarea unui studiu de trafic de catre un expert autorizat, sursa din care va fi achitata aceasta suma fiind bugetul Serviciului Public Local de Calatori".Cercetat penal, pentru modificari pe care nu avea dreptul sa le facaAmintim ca interventia primarului, in sensul modificarii traseelor aprobate prin hotarire de Consiliu si punerea in practica a acestor modificari, fara a fi instiintat macar CLM-ul, a constituit subiectul a doua sesizari depuse impotriva lui Constantin Cibu. Una dintre acestea a fost inaintata de salariatii societatii de transport public de calatori "Braicar", iar viceprimarul Daniela Vasioiu a facut si ea plingere penala, pe aceeasi tema.Constantin Cibu avea sa declare, la momentul respectiv, ca nu e cine stie ce chestie faptul ca este cercetat penal. El a explicat ca a luat decizia modificarii traseelor aprobate de CLM la propunerea unor transportatori care au sesizat o serie de probleme, cind s-a pus in practica hotarirea cu pricina, si a considerat normal sa vada cum merge treaba cu noile trasee, citeva luni, si abia apoi sa vina in fata Consiliului, cu propuneri pentru modificarea traseelor.




Categorie articol: 

Comentarii