Mergi la conţinutul principal

"Clientul spion", o activitate care poate rotunji bugetul unei familii

În ultimii ani, o nouă "meserie" îşi face loc pe piaţa muncii: acea de "mystery shopper" sau "client misterios" ori "secret shopper". Ce face un client misterios? A fi client misterios este o activitate ce poate fi făcută în timpul liber, amuzantă, interesantă, dar care poate aduce şi venituri suplimentare celor care o practică, pe lângă ocupaţia de bază. Clientul misterios vizitează diverse magazine, joacă rolul unui client real interesat de achiziţia unor produse sau servicii, dar pe parcusul vizitei evaluează angajaţii şi aspectul magazinului. După vizită completează un raport, oferind informaţii despre vizita realizată. "Partea amuzantă şi interesantă este că primeşte un scenariu, în baza căruia este pus în diverse situaţii de cumpărare. Scenariile sunt simple. De exemplu, clientul misterios poate să se cazeze o noapte la hotel. Pe lângă faptul că urmăreşte modul în care se comportă personalul, este atent şi dacă în cameră aşternuturile sunt curate, dacă instalaţiile sanitare funcţionează, dacă există săpun şi prosoape la baie etc", ne-a declarat Raluca Tripa, reprezentant al unei firmei clujene specializate în "mystery shopping".

Sursa citată a explicat că firmele care apelează la servicii de "mystery shopping" sunt lanţurile de supermarket-uri, mall-urile, unităţile bancare, firmele de închiriat maşini, lanţurile hoteliere, restaurantele, sau clinicile particulare. De altfel, firma pe care o reprezintă urmează să deruleze un proiect chiar în Brăila.

În general, rămâne la latitudinea clientului misterios să-şi aleagă ora când doreşte să viziteze locaţia. Însă sunt proiecte unde i se impune să meargă la o anumită oră, într-o anumită zi. Clientul misterios nu este obligat să accepte toate ofertele, dar dacă dovedeşte flexibilitate în "programul de lucru" are şanse să primească mai multe misiuni. În general, în funcţie de complexitatea "misunii", un client-spion poate fi plătit cu sume cuprinse între 15 şi 50 lei pentru fiecare vizită. Pe lângă beneficiile financiare, el poate fi răsplătit, în funcţie de proiect, şi cu o masă la restaurant sau cu o consultaţie gratuită, dacă de exemplu, este desemnat să facă o vizită la un restaurant sau la o clinică particulară.
Oferte de angajare se găsesc pe site-urile de recrutare specializate din ţară, în general fiind vorba de firme subsidiare sau firme cu acţionari majoritari, ale unor companii străine, unde practica de "mystery shopping" are o vechime de 30 - 40 de ani.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro