Mergi la conţinutul principal

Clienţii alergici, bineveniţi în restaurantele franceze

„Acum 20 de ani, eram pierduţi când un client ne spunea că are alergie la ceva. Acum, scoteam repede o anghinare şi o salată. Nu ne mai facem griji. Este a doua natură", spune Piet Hiet Huysentruyt, patronul restaurantului „Likoke" din Vans (departamentul Ardeche, sud-estul Franţei), unul dintre cei 59 de chefi din toată lumea lumea invitaţi al Festivalului Mediterana, desfăşurat recent la Montpellier.
Pentru majoritatea dintre ei, bucătăria mediteraneană este un bun aliat pentru a depăşi dificultăţile produse de alergii şi alte boli. „Sunt mai puţine lactate, unt şi cartofi şi se foloseşte mai mult ulei de măsline, peşte şi legume", arată Hermance Joplet de la restaurantul „Le Castellaras" din Fayence, din sud-estul Franţei. „Este mai uşor de digerat şi mai bine acceptat", confirmă nutriţionistul Christian Recchia.

Meniu şi pentru vegetarieni

La restaurantul „Plaza Athenee" din Paris, cheful Alain Ducasse a suprimat carnea, iar în Monaco, la „Louis XV", sarea, zahărul, grăsimea şi proteinele animale se folosesc în cantităţi mici. La cererea clienţilor, bucătarii adaptează meniul, modificând compoziţia sosurilor în cazul alergiei la un ingredient. Pentru cei care nu suportă glutenul, în congelatoarele restaurantelor există pâine care poate fi coaptă dacă este nevoie. Nici vegetarienii nu sunt neglijaţi, scrie agerpres.ro, citând lefigaro.fr. La fraţii Pourcel, în loc de carne se serveşte, între altele, de sparanghel, ouă şi ciuperci. „Cele mai dificile sunt însă alergiile la lactoză", recunoaşte Fabien Lefevre de la restaurantul „Octopus" din Beziers (sudul Franţei). Untul poate fi înlocuit în acest caz cu ulei de măsline. „O soluţie ar fi şi gătitul fără grăsime. Trebuie să ne adaptăm de la caz la caz", adaugă el.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro