Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Chiriac ar vrea aeroport între Brăila și Galați, dar doar când or să fie bani

* asta a afirmat, recent, președintele CJ Brăila, ca urmare a unei propuneri de amendament a consilierului județean independent Marian Căpățînă, privind realizarea unui aeroport între Brăila și Galați * Chiriac a precizat că amendamentul a fost respins la proiectul privind prioritățile județului până în 2020, deoarece exista deja ideea de aeroport “schițată” în zona respectivă * șeful CJ Brăila a punctat totuși că nu vrea să facă prea multe comentarii pe această temă până când nu va exista o finanțare clară pentru o investiție de asemenea anvergură, fie privată, fie guvernamentală

 

Președintele Consiliului Județean, Francisk Chiriac, a comentat, recent, propunerea consilierului județean independent Marian Căpățînă privind realizarea unui aeroport între Brăila și Galați, subliniind că deși nu respinge o asemenea investiție, nici nu vrea să exagereze, având în vedere că deocamdată nu există o sursă de finanțare bine definitivată. De altfel, acesta a fost și motivul pentru care amendamentul propus de Căpățînă în cadrul celei mai recente ședințe ordinare, la proiectul privind prioritățile județului până în 2020 a fost respins, plecându-se de la ideea că există deja un astfel de plan pentru realizarea unui aeroport. Chiriac a afirmat că nu face referire la proiectul demarat pe vremea când Gheorghe Bunea Stancu era președinte de CJ, care viza zona Brăila-Galați, ci un altul, mai simplu, care a întâmpinat câteva probleme de ordin tehnic în trecut, însă poate fi reluat.

“Domnul consilier Căpățînă este susținut și de mine personal în privința aeroportului. Dar eu vă spun că proiectul cu aeroportul este deja în planul strategic de dezvoltare a județului. Doar nu vorbim despre aeroporturi diferite. Nu mă refer la fostul proiect (n.r. - făcut pe vremea lui Bunea Stancu), ci despre un altul legat strict de aeroport. Deci în planul de dezvoltare există deja ceea ce propusese Marian Căpățînă. Acum, tot ce înseamnă parte de studii de fezabilitate, că au fost bune, că au fost greșite, că aeroportul va fi pe stânga, pe dreapta și așa mai departe, vă spun că lucrurile pot avea în continuare o evoluție. Din câte știu eu și din ce informații am, vechiul proiect al aeroportului, așa cum era el așezat pe hartă, nu putea corespunde în spațiul aerian românesc. Avioanele nu puteau întoarce decât prin spațiul aerian moldovenesc. Așa că trebuie regândit tot sistemul, făcută o reevaluare a studiului cu oameni de specialitate, astfel încât să ne spună cum pot întoarce avioanele și pe ce dimensiuni trebuie să facem acel aeroport, astfel încât să nu intrăm în alt spațiu aerian decât cel al României. Dar este o investiție foarte bună, a declarat Chiriac.

 

«Aeroport se poate face prin finanțarea guvernamentală sau privată»

 

Mergând pe aceeași linie, Chiriac a precizat că nici Aerodromul de la Ianca nu trebuie scos din ecuație, subliniind că există în prezent “câteva discuții” pentru reamenajarea acestuia, însă fără a da detalii suplimentare. Șeful CJ Brăila a mai adăugat că nu vrea să comenteze prea mult subiectul “Aeroport Brăila-Galați” până când nu va avea o finanțare concretă, indiferent dacă aceasta va fi de la nivel guvernamental, din fonduri europene sau din zona privată.

“Sunt proiecte de mari dimensiuni, de infrastructură. Dar să nu cădem în plasa marelui proiect «Podul» și să discutăm și despre acest aeroport încă 20 ani de acum înainte. Tocmai de aceea v-am spus că e bine să discutăm despre mari proiecte de infrastructură în momentul în care avem și certitudinea că există banii de a efectua așa ceva. Și îl putem efectua în două moduri: ori cu bani guvernamentali, europeni sau bani de la banca mondială și așa mai departe, sau să vină un mare investitor, un fond de investiții, care să opereze pe acel aeroport și noi doar să ne luăm redevența. Soluții sunt. Dar trebuie să găsim soluția cea mai bună și fiabilă pentru noi. Indiferent dacă îl va face statul român sau un investitor”, a conchis Chiriac.

Reamintim că, în cadrul celei mai recente ședințe ordinare a CJ Brăila, consilierul județean independent Marian Căpățînă a propus prinderea în proiectul privind priorităților județului până în 2020 a unui aeroport care să se realizeze la granița cu Galațiul și care să deservească ulterior printre altele și spitalul regional. Propunerea nu i-a fost acceptată însă, pe motiv că un asemenea proiect există deja, iar inițiativa trebuie să vină de la nivel național și nu județean.

 




Categorie articol: 

Comentarii