Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Ceaiuri care îţi asigură starea de bine

Ceaiul este o băutură plăcută, sănătoasă, ne ajută să prevenim multe boli, să fim mai calmi şi mai concentraţi fiind una dintre cele mai bogate surse de antioxidanţi. Socializăm mai bine când ne întâlnim cu prietenii noştri la un ceai iar la plecare ne simţim mai bucuroşi.
Ne stau la îndemână, în toate farmaciile, plante sau combinaţii de plante tradiţionale româneşti cum sunt: muşeţelul, teiul, sunătoarea, roiniţa, iasomia, menta, fructele de măceş, florile de hibiscus, rozmarinul, sulfina, coada şoricelului, rădăcina de păpădie, busuiocul, macul sălbatic, hameiul, gura lupului, valeriana. Efectele liniştitoare, antidepresive şi chiar de alungare a insomniilor le putem obţine consumând câte 2-3 căni de ceai în fiecare zi,din plantele enumerate mai sus. Ceaiul îl putem prepara dintr-o linguriţă de plantă uscată sau de plante combinate, la o cană de apă, sub formă de infuzie.

Cele mai eficiente ceaiuri

Dacă avem palpitaţii cauzate de ritmul cardiac neregulat, este bine să bem ceaiuri de păducel şi coada şoricelului.
Ceaiul de rozmarin este indicat în calmarea tensiunii nervoase.
Ceaiul de lavandă reduce nervozitatea excesivă, anxietatea şi palpitaţiile cardiace, insomnia, stimulând sistemul nervos şi readucând zâmbetul pe buzele persoanelor deprimate.
Ceaiul de vâsc este considerat cel mai bun leac împotriva tulburărilor nervoase grave de tipul isteriei.
Din tradiţiile altor popoare amintim: ceaiul verde , ginseng-ul , floarea pasiunii (passiflora ) şi şofranul .
Ceaiul verde nu se fierbe şi nici nu se prepară cu apă clocotită pentru a nu-şi pierde aroma şi a nu avea gustul amar. Un aminoacid din ceaiul verde acţionează în sensul creşterii puterii de concentrare, realizând în paralel şi relaxarea organismului. Băutorii de ceai au de exemplu un nivel mai scăzut al cortizolului ( hormonul stresului ).
Ceaiul de ginseng se poate face din frunze sau rădăcini de ginseng care trebuie să fie ferme. El trebuie fiert şi lăsat 5 minute înainte de a fi băut. Efectul lui este de calmare a nervozităţii, de alungare a confuziei şi a oboselii cronice, iar în China Antică era folosit pentru creşterea energiei vitale.

Passiflora

Passiflora sau floarea pasiunii este o plantă tradiţională din America de Sud, din care se poate obţine un ceai calmant cu efect de relaxare care poate fi băut ziua sau seara înainte de culcare, pentru un somn liniştit.Se crede că flavonoizii din planta calmează şi scad anxietatea prin inhibarea unor neurotransmiţători.
Ceaiul se face din frunzele sau florile plantei uscate, câte două linguriţe la o cană.
Ceaiul de şofran are un gust deosebit, aroma lui putând crea chiar dependenţă. Are proprietăţi antidepresive şi antiîmbătranire . Se prepară folosind o cantitate foarte mică de şofran ( un vârf de cuţit ) la un litru de apă, se fierbe 10 minute împreună cu scorţişoară, nucşoară şi câteva frunze de ceai verde sau negru .
Dacă în aceste ceaiuri enumerate mai sus adăugăm scorţişoară şi miere obţinem un efect de ameliorare a stărilor de tremur şi de anxietate. Ceaiurile ne pot ajuta în multe situaţii şi este bine să apelăm la ele de câte ori simţim nevoia. (www.tonica.ro)

 




Categorie articol: 

Comentarii