Mergi la conţinutul principal

Ce mai e de văzut în Japonia: Muzeul vaselor de toaletă

Toto, cea mai mare companie japoneză care produce vase de toaletă, va sărbători 100 de ani de la înfiinţare în 2017, aşa încât a decis să inaugureze la sfârşitul verii trecute un muzeu dedicat vaselor de WC pentru a pune în valoare experienţa niponă, relatează Agerpres.
Firma s-a remarcat îndeosebi prin comercializarea aşa-numitelor „washlets", toalete performante cu tot felul de opţiuni. De la neutralizatorul de miros integrat la jeturile de apă cu temperatură variabilă şi la uscătorul pentru posterior, nimic nu lipseşte pentru ca igiena să fie la cel mai înalt nivel. Astfel de produse au şi clienţi celebri, precum Will Smith sau Madonna.
Muzeul, a cărui amenajare a costat 55 de milioane de euro, prezintă la Kitakyushu (în nordul insulei Kyushu) istoria vaselor de toaletă cu ajutorul filmelor şi a reconstituirilor de toalete de-a lungul secolelor. În primele trei luni de la deschidere, muzeul, unde accesul este gratuit, a avut peste 30.000 de vizitatori. Cine doreşte să aibă un astfel de produs acasă, trebuie să plătească între 500 şi 6.000 de euro. Chinezii, de exemplu, sunt cuceriţi de vasele de toaletă ale firmei Toto şi, după un sejur în Japonia, se întorc acasă cu unul sau mai multe. Toto a depăşit în acest an pragul de 40 de milioane de „washlets" fabricate.
Muzeul din Japonia nu este totuşi primul dedicat WC-urilor. În India, la New Delhi, un ONG a amenajat un muzeu al toaletelor acum circa 20 de ani, dar cu totul alt scop: acela de a sensibiliza populaţia la câştigul de igienă pe care îl aduc toaletele.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro