Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Cazierul judiciar, birocraţie redusă la minim

Guvernul a aprobat un pachet de măsuri privind debirocratizarea, cea mai importantă "uşurare" fiind în cazul cazierului judiciar, document care se va obţine direct de către şi între instituţii, iar cetăţeanul nu va mai trebui să alerge de la un ghişeu la altul.
"Cazierul judiciar (...) se va cere doar între instituţii. Cetăţeanul nu va mai trebui să se plimbe între ghişee să ceară cazierul judiciar", a spus primul ministru, adăugând că după intrarea în vigoare a viitoarei ordonanţe instituţiile abilitate va trebui să se organizeze pentru a putea transmite direct datele privind cazierul.
O altă măsură privind reducerea birocraţiei vizează partea de copii ale actelor de identitate sau a copiilor legalizate. De exemplu, copii ale buletinului sau cărţii de identitate vor putea fi trimise şi pe e-mail. Guvernul elimină, de asemenea, copiile legalizate pentru o serie de documente: "Această legalizare se va face conform cu originalul de către funcţionarii care solicită aceste documente", a precizat Dacian Cioloş. Acesta a mai spus că pentru taxe şi impozite va exista posibilitatea plăţilor prin card atât la ghişeele ANAF, cât şi la Trezorerie, la modul general instituţiile urmând să-şi diversifice mijloacele de plată. De altfel de câţiva ani funcţionează modalitatea de plată prin intermediul platformei online ghiseul.ro care permite inclusiv plata taxelor şi impozitelor locale.
Potrivit unui comunicat al Guvernului, cea mai mare parte a măsurilor incluse în acest pachet legislativ promovat prin ordonanţă de guvern răspund sugestiilor primite din partea românilor prin intermediul platformei online de consultare publică "maisimplu.gov.ro". De exemplu, prin intermediul acestei platforme s-au primit peste 3.300 de propuneri susţinute de aproximativ 32.000 de persoane.

 




Categorie articol: 

Comentarii