Mergi la conţinutul principal

Cazierul fiscal: mai repede, mai riguros, mai scump

Persoanele fizice care vor dori sa porneasca o afacere vor fi verificate mult mai riguros si mai rapid pentru a dovedi ca nu au nici o datorie fata de stat si ca nu au savirsit infractiuni economice.
Cel mai eficient document doveditor va fi cazierul fiscal. Acesta a functionat si pina acum, dar autoritatile spun ca au fost descoperite nenumarate cazuri in care acest document prezenta omisiuni sau nu era eliberat in timp util. Mai mult, inspectorii fiscali au gasit si multe cazuri de falsificari ale unor caziere fiscale.
Acesta este motivul pentru care autoritatile fiscale doresc sa aduca imbunatatiri in procesul de eliberare a acestui document, inclusiv prin cresterea sigurantei datelor inregistrate.
Practic, orice persoana fizica, firma sau asociatie familiala care nu isi plateste taxele si impozitele sau incalca legile financiare, vamale sau de disciplina financiara, apare cu infractiunile respective in cazierul fiscal.
Acest lucru implica automat pentru persoane fizice interdictia de a mai infiinta o firma timp de 5 ani. In plus, odata ce apari cu mai multe infractiuni trecute in cazier esti obligat sa te retragi din toate firmele in care detii diferite functii sau ai investit bani.
"Reabilitarea" se produce cu conditia ca in cei cinci ani de "pedeapsa" sa nu mai savirsesti alte infractiuni economice. In total, 48 de infractiuni pot fi inscrise in cazierul fiscal. De acesta se tine cont atunci cind investesti intr-o afacere, la angajare in unele companii sau daca se contracteaza un credit bancar.
Potrivit unui proiect initiat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), persoanele fizice, firmele si asociatiile familiale nu vor mai fi obligate sa prezinte cazierul fiscal atunci cind solicita inregistrarea la Registrul Comertului. Toate acestea vor fi transmise electronic de catre Ministerul Finantelor, iar cei certati cu legea vor fi scosi automat din afaceri pentru cel putin 5 ani. Ministerul va transmite aceste date la cererea Oficiului National al Registrului Comertului, in doar 24 de ore. In scurt timp, Fiscul va inregistra in cazier toate procesele in care a fost implicat fiecare contribuabil. Noul act normativ isi propune sa oblige instantele judecatoresti sa trimita la ANAF toate actele definitive sau irevocabile primite de contribuabil.
Cazierul fiscal va putea fi obtinut la cerere, mult mai repede, dar procedura va costa mai mult. Termenul de eliberare se va reduce, de la cinci, la doua zile, iar taxa de urgenta va fi majorata de la 20 la 100 RON.
Cazierul se va putea emite atit de catre directiile judetene ale finantelor publice, cit si de catre Directia de administrare a marilor contribuabili si administratiile financiare.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro