Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Cartier rezidenţial în praf şi beznă!

este vorba despre complexul Tei, noul ansamblu de locuinţe construit în prelungirea cartierului Vidin din Brăila • noii locatari au sesizat că, de mai bine de 24 de ore au rămas fără energie electrică, deşi sunt cu facturile la zi • vina, se pare, aparţine dezvoltatorului imobiliar implicat în mai multe proiecte de acest gen în Brăila • în replică acesta a răspuns că ştie problema şi că se rezolvă numaidecât

 

În acte, ansamblu rezidenţial, în realitate, un ansamblu de probleme fără sfârşit. De asta au parte peste 30 de familii, care şi-au cumpărat case în noul complex de locuinţe Tei, construit în prelungirea cartierului Vidin. Probleme care datează de prin 2016 şi 2017, când 20 de case ridicate de către dezvoltatorul imobiliar Dezimob au fost vândute, la pachet, cu proiecte şi promisiuni tentante, care prefigurau noul cartier ca un ansamblu de locuinţe modern, din suburbiile americane, cu grădini verzi, parcări şi străzi asfaltate. Numai că, după ce au devenit proprietari cu acte în regulă şi au achitat sumele integral, locatarii au primit, în schimb, lucrări cu jumătate de normă şi acelea executate fără simţ de răspundere. Sunt nemulţumiri care nu mai contenesc să apară din partea noilor “beneficiari” ai ansamblurilor rezidenţiale ridicate de către acelaşi dezvoltator imobiliar, cum sunt şi cei din cartierul Tei, care au rămas, mai nou, în beznă, de mai bine de 24 de ore. În plină vară şi cu facturile la zi, oamenii s-au trezit miercuri, 19 iunie, fără curent electric.  “Problema este că nu avem curent, în tot cartierul, de ieri (miercuri 19 iunie), de la ora 14. Facturile sunt plătite la zi, deci nu suntem deconectaţi de la curent din cauza neplăţii. Ne-au deconectat şi s-a scos acel ceas din cauza faptului că cei de la <Agrivide Imob>, cum se numeau înainte, au băgat firma în faliment şi au desfiinţat-o. Contractul cu cei de la <Sitas> pentru curent, pentru că acolo este traful nostru, a expirat, nemaifiind firma, cei de la Electrica au venit, ne-au scos contorul şi ne-au debranşat”, a sesizat Victoria Labuneti, unul dintre locatarii cartierului Tei din Brăila, precizând că problema nu le este străină nici Primăriei Brăila, nici conducerii Electrica, care au pasat buba în curtea dezvoltatorului imobliar.

Am dat telefoane peste tot, la primar, la domnul Rădulescu de la Electrica, care o face pe neştiutorul, pentru că spune că nu ei au trimis să se scoată contorul. Am sunat apoi la deranjamente la Electrica, care ne-au spus că da, ei au scos contorul. Primăria ne-a zis să luăm legătura cu dezvoltatorul, pentru că ei trebuia să ne asigure toate utilităţile, de la bun început, dar acesta nu ne răspunde la telefon. Momentan nu mai ştim ce să facem şi nici nu avem unde să ne ducem în altă parte, mai ales că mai toţi de aici avem copii mici”, s-a mai plâns femeia.

Contactat telefonic, reprezentatul dezvoltatorului de la ansamblul rezidenţial Tei, evaziv, a dat asigurări că ştie problema şi că este în curs de rezolvare. “Nu ştiu prea multe despre subiect, dar ştiu că se rezolvă astăzi (ieri, 20 iunie). I-a expirat nu ştiu ce autorizaţie şi se schimbă. Am înţeles că în maxim 2 ore se rezolvă, m-au sunat şi pe mine oamenii de acolo. Se face alt contract cu Electrica, se obţine avizul şi se face alt contract. Astăzi, cu siguranţă că vor avea curent. Detalii prea multe nu vă pot da, pentru că nu cunosc. Eu, acolo, am construit case şi atât”, a explicat Alexandru Ivan, reprezentatul dezvoltatorului de la ansamblul rezidenţial Tei. Problemele nu se opresc însă aici, iar apa este una dintre ele.

 

Trotuare, parcări şi grădini verzi, ioc!

 

Deşi au contracte individuale la reţeaua de apă a oraşului, locatarii cartierului Tei primesc apă tot prin organizare de şantier, de 3 ani de zile. Se întâmplă asta pentru că lucrarea nu a fost executată bine, după cum atrag atenţia oamenii care locuiesc în noul cartier. “De un an de zile nu mai plătim apa, pentru că nu ne facturează nimeni. Lucrarea nu a fost făcută cum trebuie. Constructorul trebuia să aducă gurile de canal la nivelul străzii. Cei de la Apă/canal au venit, ne-au făcut contracte şi apoi şi-au dat seama că nu pot prelua reţeaua aşa şi i-au dat în judecată pe constructori” , a mai povestit Victoria Labuneti.

Procesul este încă pe rol. Cât va dura, nu se ştie. Cert este că furnizorul de apă, în speţă CUP Dunărea, a refuzat să încaseze bani şi să emită facturi, până când nu-şi recuperează restanţele de la dezvoltator. În acest sens, conducerea companiei de apă se arată  revoltată  de durata procesului şi nu vede cu ochi buni derularea lui. “Problema este în felul următor: apa există, dar lucrarea nu a fost predată primăriei, ca noi să preluăm de la primărie, şi de aceea oamenii de acolo plăteau apa la dezvoltator, iar dezvoltatorul, în mod normal, trebuia să-i depună la noi, în casierie. Dar nu s-a întâmplat asta, nici în cartierul Tei , nici în cartierul Caporal Muşat. Ne judecăm de câteva luni bune cu dezvoltatorul. Dacă o speţă, care este la mintea cocoşului, când tu, ca dezvoltator, încasezi bani de la populaţie pentru apă/canal şi tu nu îi depui la unitatea companiei durează aşa... Mie mi se pare o chestie care se putea rezolva în 5 minute, nu în câteva luni. Şi, staţi, că mai durează, că se intră în vacanţă şi..”, a declarat Silviu Mangiurea, directorul CUP Dunărea Brăila.

Dar, de parcă nu ar fi fost de ajuns, ansamblul rezidenţial Tei stă prost şi la capitolul asfalt şi iluminat stradal. Astfel că, de aproximativ 3 ani de zile, de când noile locuinţe şi-au găsit proprietari, praful este la el acasă. Străzile nu au văzut un strop de asfalt, cum nici maşinile nu au văzut parcările mult promise. Întrebat şi despre acest aspect, reprezentantul dezvoltatorului a recunoscut că nu cunoaşte obligaţiile contractuale. “Chiar nu ştiu încă în sarcina cui este asfaltarea străzii şi iluminatul stradal.  Eu acolo am fost constructor, am făcut casele, mai multe nu ştiu”, a răspuns sec, reprezentantul dezvoltatorului imobiliar.




Categorie articol: 

Comentarii