Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Capacele de canalizare care pocnesc sub roţile maşinilor îi stresează în continuare pe brăileni

• CUP “Dunărea” a încercat mai multe soluţii pentru rezolvarea acestei probleme, însă fără prea mari sorţi de izbândă • lipirea capacelor cu o răşină specială a fost până acum cea mai eficientă metodă, însă nici aceasta nu are rezistenţă prea mare în timp • conducerea companiei de utilităţi susţine că va mai comanda, din Franţa, o cantitate de răşină poliuretanică bicomposită, pentru repetarea tratamentului

 

În loc să se rezolve, problema capacelor de canalizare care pocnesc sub roţile maşinilor devine tot mai acută în municipiul Brăila, pe majoritatea arterelor rutiere reabilitate recent, cum ar fi bulevardul Dorobanţilor sau Calea Călăraşilor. Cel mai probabil, se întâmplă acest lucru din cauza calităţii proaste a capacelor achiziţionate în cadrul respectivelor contracte de reabilitare şi modernizare. Acestea  par a fi mai subţiri şi mai deformate decât cele cu care eram obişnuiţi pe străzile oraşului în urmă cu 10 - 20 de ani.

După cum v-am mai informat, în urma nenumăratelor reclamaţii primite de la locatarii blocurilor sau caselor din zonele unde se află astfel de capace de canalizare sub trafic auto, administratorul reţelei de apă-canalizare, Compania de Utilitate Publică “Dunărea” Brăila, a căutat tot felul de metode pentru rezolvarea situaţiei. Astfel, în urmă cu 3 - 4 ani, au fost montate nişte manşoane de cauciuc pe circumferinţa ramei de susţinere a capacelor, însă această soluţie nu prea a fost de ajutor. De dată mai recentă, s-a folosit o răşină specială, cu ajutorul căreia capacele erau lipite de ramă, astfel încât să nu se mai mişte şi să provoace zgomot. Aceasta a funcţionat mai bine, însă se pare că nu are rezistenţă un timp prea îndelungat, pentru că problema a reapărut, spre disperarea locatarilor din blocurile sau casele situate în apropierea acestor capace de canalizare.

Directorul CUP “Dunărea”, Silviu Mangiurea, ne-a declarat că a dat dispoziţie ca, de săptămâna viitoare, să se facă un nou inventar al capacelor cu probleme şi să se aplice din nou răşina specială acolo unde este cazul. “Vom folosi din nou acea răşină poliuretanică bicomposită care a funcţionat destul de bine la prima aplicare. Este produsă de o firmă din Franţa şi urmează să comandăm cantitatea necesară, în funcţie de rezultatul inventarului care va fi efectuat zilele acestea”, promite directorul Mangiurea.




Categorie articol: 

Comentarii