Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Canalul Siret-Bărăgan ar putea fi construit de chinezi

Reprezentanţii Ministerului Agriculturii au discutat cu investitorii chinezi realizarea Canalului Siret - Bărăgan, aceştia fiind interesaţi de modul de amortizare în cazul în care vor decide să investească în acest obiectiv, au anunţat oficialii instituţiei. "Săptămâna trecută am avut o întâlnire cu delegaţia chineză, care are un apetit pentru astfel de investiţii. Cel mai importat lucru pe care l-a cerut partea chineză a fost modul de amortizare a investiţiilor. În acest obiectiv al canalului Siret - Bărăgan sunt implicate trei ministere, respectiv Ministerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Ministerul Agriculturii. Noi avem deja nişte date pe care le vom pune pe masă indiferent ce investitor avem, din partea asiatică sau europeană, şi cred că vom găsi soluţiile cel mai bune", a declarat secretarul de stat în Ministerul Agriculturii, Daniel Botănoiu, citat de Agerpres.
Acesta a precizat că există deja un proiect incipient pentru Canalul Siret - Bărăgan, care ar putea fi finanţat nu numai din investiţii private ci şi din fonduri structurale. Potrivit datelor MADR, realizarea Canalului Siret - Bărăgan ar permite irigarea a 500.000 de hectare din Câmpia Română şi obţinerea unor economii de 40-60% la energie deoarece transportul apei în sistemele de irigaţii se va face preponderent gravitaţional şi mai puţin prin pompare. Canalul reprezintă o investiţie de mare amploare, estimată la circa 3,4 miliarde euro pentru 190 de kilometri, conform unor evaluări făcute încă din 2003 şi care includ şi sistemele de irigaţii. Proiectul fost aprobat încă din anul 1986, iar în anul 1987 a început execuţia primului tronson de canal aferent etapei I-a, în lungime de 50 km. Acest tronson este amplasat pe teritoriul judeţului Vrancea, asigurând apa pentru irigarea unei suprafeţe de 154.283 hectare. Tronsonul II, aferent etapei a II -a, pe o lungime de 140 km, amplasat pe teritoriul judeţelor Vrancea, Brăila, Buzău şi Ialomiţa, urma să fie aprobat ulterior. Până în prezent au fost construiţi doar 11 kilometri, iar pentru finalizarea a 50 de kilometri sunt necesare fonduri de aproximativ 350 milioane euro.




Categorie articol: 

Comentarii