Mergi la conţinutul principal

Campanie împotriva ştirilor false

Companiile Facebook şi Google şi un grup ce cuprinde mai multe organizaţii din mass-media au lansat luni o iniţiativă cu scopul de a limita publicarea de ştiri false în Franţa, într-o perioadă în care presa se află din nou în centrul atenţiei odată cu apropierea alegerilor prezidenţiale din această ţară, informează News.ro.

 

Facebook a anunţat că va colabora cu mai multe companii de presă importante din Franţa, inclusiv cu Agenţia France-Press, BFM TV, Le Monde şi L'Express, pentru a se asigura că ştirile false nu vor fi publicate pe platformele online ale acestora.

Google a anunţat, de asemenea, că va lua parte la această iniţiativă, denumită ”Cross Check”. 

Managerii reţelei de socializare Facebook au fost criticaţi în ultimele luni că nu au luat suficiente măsuri de siguranţă pentru a preveni publicarea de informaţii false pe platforma sa în timpul campaniei prezidenţiale din Statele Unite. În urma acestor critici, Facebook a implementat un sistem de măsuri pentru a rezolva această problemă.

În Europa au apărut îngrijorări că anumiţi internauţi ar putea să distribuie informaţii false pe Facebook şi în campania prezidenţială din Franţa, care va avea loc în lunile aprilie şi mai.

În Statele Unite, Facebook a anunţat că utilizatorilor le va fi mult mai uşor de acum înainte să semnaleze ştirile false şi a anunţat că va colabora cu diverse organizaţii media, precum ABC News şi Associated Press, pentru a verifica autenticitatea ştirilor publicate online.

Luna trecută, Facebook a demarat o iniţiativă similară împotriva ştirilor false şi în Germania, unde mai mulţi oficiali guvernamentali şi-au exprimat îngrijorarea în legătură cu posibilitatea ca ştirile false şi discursurile care incită la ură să fie publicate online şi să influenţeze alegerile parlamentare din septembrie, în cadrul cărora cancelarul Angela Merkel va încerca să obţină al patrulea mandat.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro