Mergi la conţinutul principal

Camera de Comerţ pregăteşte evenimente supriză pentru 2017

• unul dintre ele este Târgul de Nunţi, pe care l-a programat pentru luna martie • „Sunt mulţumit de faptul că am reuşit să încheiem anul cu rezultate bune şi să organizăm toate acţiunile pe care ni le-am propus”, ne-a declarat preşedintele CCIA Brăila, Ştefan Fusea, în cadrul unui interviu acordat cotidianului nostru 

 

Aflat la al doilea mandat la conducerea Camerei de Comerţ Industrie şi Agricultură Brăila, preşedintele organizaţiei, Ştefan Fusea, a făcut un bilanţ al principalelor realizări ale CCIA din acest an, dar a acceptat să dezvăluie şi una dintre surprizele pe care le pregăteşte în lista evenimentelor care se derulează sub „umbrela” Camerei. Este vorba despre organizarea în premieră, în primăvara lui 2017, a Târgului de Nunţi, eveniment gândit să reunească toţi factorii care contribuie la realizarea unei amintiri frumoase pentru tinerii căsătoriţi, dar şi pentru cei care sunt alături de ei atunci când fac primul pas în viaţa oficială de cuplu. Mai multe detalii privind activitatea CCIA Brăila din acest an, precum şi planurile pentru 2017, în interviul realizat cu Ştefan Fusea.

 

- Ne apropiem de sfârşitul anului, cum a fost pentru Camera de Comerţ Brăila şi pentru dumneavoastră, în calitate de preşedinte, acest an?

- Consider că 2016 a fost un an bun pentru Cameră. Am reuşit să realizăm activităţile stabilite la începutul anului şi să ne atingem obiectivele propuse pentru 2016.

În ceea ce mă priveşte, m-am bucurat de încrederea care mi-a fost acordată de Adunarea Generală a membrilor CCIA Brăila din luna aprilie a.c., prin încredinţarea unui nou mandat de 4 ani şi, prin tot ceea ce fac, doresc să-mi duc la îndeplinire obiectivele asumate. Îmi place să cred că, în mare măsură, alături de Colegiul de conducere şi colectivul Camerei, am reuşit şi anul acesta să contribuim la îndeplinirea misiunii instituţiei camerale de a reprezenta, apăra şi susţine interesele membrilor şi ale comunităţii de afaceri brăilene, în raport cu autorităţile publice locale şi naţionale.

Ca obiectiv pe termen lung, în conformitate cu deciziile întregului Sistem Cameral din România, am urmărit şi contribuit la fundamentarea unor puncte de vedere ale comunităţii de afaceri brăilene privitoare la aspecte economice şi sociale, în scopul creării unui mediu de afaceri stabil, propice dezvoltării economiei de piaţă.

 

- Care au fost principalele acţiuni întreprinse în vederea atingerii obiectivelor propuse?

- Pe de o parte, toate acţiunile iniţiate şi întreprinse de CCIA Brăila vin să sprijine aceste obiective iar, pe de altă parte, Camera a participat la evenimente organizate, pe această linie, de alte instituţii. Avem semnate, din anul 2015, acorduri de parteneriat cu Primăria, Consiliul Judeţean, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Romexpo Bucureşti, împreună cu care organizăm evenimente, participăm la acţiuni, proiecte iniţiate de aceste instituţii, care vin în sprijinul mediului de afaceri.

Dintre acţiunile Camerei aş menţiona Studiul realizat în rândul mediului de afaceri brăilean cu privire la problemele stringente ale comunităţii de afaceri care pot fi rezolvate de Primăria Municipiului Brăila şi/sau Consiliul Judeţean Brăila; Studiul realizat în rândul mediului de afaceri brăilean cu privire la oportunitatea introducerii, pentru absolvenţii clasei a VIII-a, a unei rute de formare în sistem profesional-dual şi la condiţiile de implementare a acesteia; organizarea de întâlniri de afaceri şi a unui parteneriat de afaceri România-Italia cu vizite de lucru la firme din domeniul agricol şi fabricării de tâmplărie termopan (PVC, aluminiu şi lemn), în vederea realizării de exporturi; seminarii de informare cu privire la modificări legislative, noutăţi financiar – contabile, protecţia proprietăţii industriale, surse de finanţare europene sau prin programe de finanţare guvernamentale; organizarea de târguri şi participarea la târgurile şi expoziţiile organizate de Romexpo şi alte entităţi; Topul firmelor brăilene etc.

 

- După cum se ştie, una dintre cele mai importante activităţi cu care veniţi în sprijinul mediului de afaceri este organizarea de târguri. Dacă ar fi să trecem în revistă ediţiile de anul acesta, ce ne puteţi spune?

- Precum am mai afirmat şi altă dată, consider că târgurile sunt şi trebuie să rămână o oportunitate de promovare a afacerilor şi de creştere a notorietăţii firmelor, de verificare a competitivităţii, un loc propice stabilirii de contacte personale, schimbului de experienţă şi creării de parteneriate, culegerii de informaţii asupra pieţei şi, nu în ultimul rând, de creştere a vânzărilor. În acest context, am organizat şi anul acesta, Salonul AutoPro şi Târgul AgriCultura şi, pentru prima dată, am venit pe piaţa acestui gen de manifestări cu Târgul Pascal şi Festivalul Florilor, organizat în parteneriat cu Primăria şi Consiliul Judeţean. Bineînţeles, cel mai important rămâne târgul de agricultură pe care l-am organizat în parteneriat cu Primăria şi Consiliul Judeţean. Manifestarea s-a bucurat şi anul acesta de succes. Am reuşit să aducem în spaţiul expoziţional un număr de utilaje mai mare decât la ediţiile precedente, fapt pentru care suprafaţa a crescut anul acesta la 7.000 mp. Târgul s-a bucurat atât de participarea firmelor prezente la ediţiile anterioare cât şi de 15 expozanţi noi. Consider o realizare pentru ediţia de anul acesta faptul că, pentru prima dată, am avut în rândul expozanţilor 2 firme din străinătate, respectiv Olanda şi Ungaria, firme care au apreciat târgul nostru şi ne-au asigurat că vor reveni în fiecare an.

 

- Ce acţiuni au mai marcat activitatea Camerei anul acesta?

- Cred că pentru mediul de afaceri Topul firmelor rămâne un eveniment aşteptat, un moment de recunoaştere a reuşitei şi performanţei în afaceri. Ajunsă la cea de a XXIII-a ediţie, manifestarea se bucură, an de an, de o atenţie deosebită atât din partea reprezentanţilor mediului de afaceri, cât şi a autorităţilor publice locale, factorilor politici şi mass media. Anul acesta, festivitatea s-a bucurat de participarea a peste 250 persoane, iar la premierea firmelor clasate în Top i-am avut alături pe doamna viceprimar Doiniţa Ciocan şi pe Francisk Chiriac, preşedintele Consiliului Judeţean. Consider că este un eveniment cu tradiţie şi, aşa cum am spus şi în cuvântul de deschidere a festivităţii, Topul organizat de Camerele judeţene, alături de Topul Naţional al Camerei de Comerţ şi Industrie a României, rămâne cel mai obiectiv şi mai concludent clasament al performanţelor economice obţinute de firmele din România, iar diplomele şi trofeele primite de firmele premiate reprezintă cărţi de vizită, garanţii de bonitate şi seriozitate în relaţiile cu partenerii de afaceri.

 

- În finalul discuţiei noastre, aş vrea să ştiu cu ce gânduri încheiaţi anul acesta şi ce vă propuneţi pentru 2017?

- Sunt mulţumit de faptul că am reuşit să încheiem anul cu rezultate bune şi să organizăm toate acţiunile pe care ni le-am propus, mulţumesc tuturor sponsorilor care au sprijinit desfăşurarea acestora şi fără de care ar fi fost mai dificil, dacă nu imposibil, să le realizăm la nivelul la care am dorit.

Este adevărat că ne dorim ca, an de an, să venim cu acţiuni noi, menite să vină în sprijinul membrilor noştri şi întregii comunităţi de afaceri locale şi să creştem calitatea serviciilor oferite.

Pentru 2017, vom începe anul cu un eveniment nou pe agenda Camerei şi anume Târgul pentru nunţi pe care preconizăm să-l organizăm la începutul lunii martie şi care sperăm să se bucure de interesul celor care vor să înceapă un nou drum în viaţă, dar şi al furnizorilor de servicii în organizarea acestui gen de evenimente: producători şi comercianţi de rochii de mireasă, rochii de seară, costume bărbaţi, încălţăminte, bijuterii, accesorii; florării; restaurante; studiouri foto-video; firme organizatoare de evenimente etc.

În rest, activitatea Camerei se va desfăşura cam pe aceleaşi coordonate, cu speranţa că vom reuşi să accesăm şi programe cu finanţare europeană, adecvate specificului nostru şi pe care le aşteptăm de mai bine de 3 ani să fie lansate.

În încheiere, doresc sărbători fericite şi un An Nou cu sănătate, împliniri şi realizări firmelor membre, întregii comunităţi de afaceri şi tuturor brăilenilor!

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro