Mergi la conţinutul principal

Calea Galaţi se pregăteşte de marea reabilitare

Calea Galaţi urmează să intre în reabilitare, pe tronsonul cuprins între podul Brăiliţa şi ieşirea din municipiu, până la intersecţia cu drumul judeţean 221B, dinspre satul Baldovineşti. Proiectul dispune de o finanţare de la bugetul de stat, în valoare de 5.954.169 lei, municipalitatea urmând să contribuie, de la bugetul local, cu 141.477 lei. Cofinanţarea proiectului intitulat "Modernizare Calea Galaţi, între Podul Brăiliţa şi DJ 221B" a fost aprobată de Consiliul Local Municipal, într-o şedinţă din luna februarie a acestui an, iar autorităţile locale dau asigurări că lucrările vor începe cât de curând. Este posibil, însă, ca şantierul să se deschidă undeva spre sfârşitul verii, începutul toamnei, fiindcă deocamdată abia s-a ajuns ajuns la faza de proiectare, după cum ne-a informat viceprimarul Alexandru Dănăilă. Abia după ce proiectul va fi gata, se va organiza licitaţia pentru stabilirea constructorului. Dacă se va ajunge iar la contestaţii, cum s-a întâmplat la mai toate proiectele cu bani publici derulate în ultimii ani pe raza municipiului, începerea lucrărilor va fi amânată cu lunile.
Nu doar şoferii care circulă zilnic pe această arteră rutieră importantă a oraşului, ci şi locatarii străzii Galaţi aşteaptă cu mare nerăbdare să aibă loc această reabilitare. Reparaţii capitale s-au făcut relativ recent, în urmă cu circa 10 ani, pe vremea mandatului primarului Cibu, însă deja carosabilul Căii Galaţi, pe tronsonul dinspre podul Brăiliţa spre cartierul Vidin, s-a degradat foarte tare. Şi nu este vorba doar despre gropile apărute cu sutele şi cârpite periodic cu plombe asfaltice, ci şi de denivelări foarte pronunţate. Locatarii caselor de pe această stradă afirmă că de vină pentru degradarea atât de accentuată a carosabilului sunt maşinile cu gabarit depăşit, care circulă pe aici în mare viteză. "TIR-urile astea ne distrug casele. Au distrus strada şi acum ne dărâmă şi nouă casele, din cauza vibraţiilor. Şoferii nu ţin cont nici de nicio restricţie de viteză, merg cu viteză de parcă ar fi la raliu. Nu le face nimeni nimic, nici Poliţia, nici Primăria. S-au trimis reclamaţii peste reclamaţii, dar tot degeaba", ne-a spus unul dintre locatarii revoltaţi.
La fel ca în cazul Şos. Buzăului şi Şos. Vizirului, artere rutiere reabilitate în ultimii doi ani, şi pe Calea Galaţi se vor face lucrări similare, adică turnarea unui strat nou de asfalt şi înlocuirea bordurilor trotuarelor. Nu se va interveni şi asupra reţelelor subterane de apă, canalizare, gaze.

Limitatoare de viteză ca pe Str. Carantinei

Viceprimarul Alexandru Dănăilă ne-a declarat că pentru temperarea şoferilor de tir care circulă prea repede pe această arteră le-a solicitat proiectanţilor să prevadă limitatoare de viteză în dreptul trecerilor de pietoni. "Pe Calea Galaţi există restricţie de viteză, de 30 km/h, însă nu prea este respectată. De aceea, consider oportună amenajarea unor limitatoare de viteză pe carosabil, în genul celor folosite pe Str. Carantinei, care şi-au dovedit eficienţa", a declarat viceprimarul Dănăilă în cadrul şedinţei CLM în care s-a votat cofinanţarea modernizării Căii Galaţi.
Reamintim că pe Str. Carantinei au fost amenajate câteva denivelări în carosabil, cu rol de limitatoare de viteză, în primăvara anului trecut. Asta după ce mai mulţi locatari ai străzii respective s-au plâns că maşinile de mare tonaj care circulă spre portul fluvial, încărcate cu diverse mărfuri, au o viteză atât de mare încât provoacă vibraţii ce crapă pereţii caselor din zonă. Măsura pare să fie avut efectul scontat, după cum declară viceprimarul Dănăilă. Trebuie amintit, totuşi, că atunci când s-au amenajat acele denivelări, s-a spus că soluţia este una temporară, până când Primăria va face un traseu ocolitor, care să permită maşinilor agabaritice să meargă spre port fără a mai intra prin municipiu pe traseul actual, ce include atât Calea Galaţi, cât şi Str. Carantinei. Ieri, l-am întrebat pe viceprimarul Alexandru Dănăilă în ce stadiu se află proiectul referitor la ruta ocolitoare. Am aflat că, deocamdată, încă se fac pregătiri pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate care să stabilească pe unde anume ar trebui să treacă un astfel de traseu. "S-au alocat bani pentru respectivul studiu de fezabilitate în bugetul local din acest an, urmând să fie demarată procedura propriu-zisă de contractare a unei firme specializate", ne-a declarat Dănăilă.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro