Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Cai-putere dezlănţuiţi prin Centrul Vechi al Brăilei

• după 40 de ani s-a reluat circuitul de viteză stradal din centrul oraşului • a fost desemnat primul câştigător al Trofeul  “George Burianu”

 

După aproape 40 de ani, brăilenii au putut asista din nou la o întrecere automobilistică de circuit de viteză stradal, derulată atât în Centrul Vechi al municipiului cât şi într-o zonă mai periferică, mai exact în cartierul Chercea. Sâmbătă, 8 iulie, au concurat 11 maşini, iar a doua zi, duminică, au concurat 17 maşini. Printre acestea s-a regăsit o Dacie din anii '90, cu motor de 1,7 Renault, pe care a concurat braileanul Eugen Iercuţă. Bucureşteanul Andrei Petrescu a concurat pe un SEAT Leon, maşină cu care merge şi în campionatul naţional de viteză in coasta. Dar cea mai puternică maşină a fost un Audi S4, motor 2,7 turbo, pilotată de braşoveanul Lucian Ispas. “O adevărată bombă pe roţi”, ne-a spus Valentin Nemţanu, organizatorul competiţiei.

Campionatul Naţional de Autoslalom al Federaţiei Române de Automobilism Sportiv (FRAS) pe 2020 a debutat în acest an la Slobozia pe 27 iunie 2020 şi a continuat pe 8 şi pe 9 august cu alte două etape la Brăila. Cu toate impedimentele care au apărut, cele legate de în special de actuala pandemie de coronavirus, clubul organizator, Hobby Auto Sport Brăila, nu a abandonat niciuna dintre probele pe care le-a planificat pentru acest an.

“Final cu happy-end pentru participanţii  la cele două etape din  Campionatul  Naţional de Autoslalom 2020. Etape care au avut loc la  Brăila, pe 8 şi 9 august. Traseele au fost organizate pe reţele stradale,  gen circuite de viteză, în zona străzii Cimbrului din cartierul Chercea  şi în centrul vechi al oraşului. Nu am abandonat ideea de a reveni la un traseu, parte din circuitul  de viteză din anii '80. Au fost două zile dificile pentru mine, ca organizator dar şi ca pilot, întrucât aveam de apărat un titlu din 2019. Şi acum, după aceste două etape pot spune că sunt satisfăcut  de ceea ce am realizat. Că am reuşit să le oferim brăilenilor un spectacol  minunat cu maşini performante, frumos colorate, cu piloţi talentaţi care au scos în evidenţă perfomanţele tehnice ale materialului de concurs, mai precis al maşinilor pe care au concurat”, a explicat Valentin Nemţanu, preşedintele clubului Hobby Auto Sport Brăila, cel care organizează acest campionat de autoslalom.

La clasa maşini cu capacitatea cilindrică până la 1400 cmc s-a impus bucureşteanul Ciprian Ana. La clasat 1400-1600 cmc nu s-a concurat în etapa de sâmbătă, iar duminică, primul loc a fost adjudecat tot de un bucureştean, Emil Dobre. Câştigător la clasa 3, cea la care au concurat maşinile cu capacitatea cilindrică între 1600 şi 2000 cmc a fost brăileanul Valentin Nemţanu, care a concurat pe un Opel Corsa C.

Clasa 4, cea rezervată maşinilor cu capacitatea cilindrică de peste 2000 cmc, a avut câte un câştigător la fiecare etapă. Runda de sâmbătă a fost câştigată de campioana en titre, Dana Covalschi, care a concurat pe un Audi S4, iar duminică, s-a impus rivalul acesteia din Bucureşti, Andrei Petrescu.

 

Circuitul de viteză stradal reluat după 40 de ani

“Am reuşit, după aproape 40 de ani să reluăm o tradiţie a anilor 70-80, o perioadă glorioasă a automobilismului brăilean. Una în care ehipele tari din Piteşti, Bucureşti, Sibiu... etc  ale momentului se “duelau” pe strazile municipiului într-o etapă de campionat naţional. În 1981 s-a întrerupt o serie de 9 etape, iar competiţia a fost mutată la Galaţi. Au dispărut şi maşinile şi echipele brăilene, dar iată că după 40 de ani reuşim să reluăm tradiţia. Şi mă bucur că am primit tot sprijinul de care am avut nevoie de la autorităţile locale, Poliţie, Jandarmerie şi nu în ultimul rând, de bunăvoinţa locuitorilor din zonele în care am planificat cele două etape din Brăila”, ne-a declarat Valentin Nemţanu.

 

Ciprian Ana primul câştigător al trofeului “George Burianu”

Trofeul  “George Burianu”, trofeu transmisibil, amintind originile  brailene ale pilotului George Burianu, care a uimit europenii la  începutul secolului trecut cu locuri 2 la Monte Carlo şi la Marele Premiu al Spaniei, a fost adjudecat prin adiţiune de timpi realizaţi în  cele două zile de concurs, de bucureşteanul  Ciprian Ana care a concurat pe un performant VW Lupo de culoare verde.

“Deşi s-a confruntat cu probleme mecanice între manşe, Ciprian Ana a reuşit să depăşească aceste momente dificile şi să câştige primul loc la clasa maşini cu capacitatea cilindrică până la 1400 cmc dar şi Trofeul  “George Burianu”, a spus Valentin Nemţanu.

 

Cascadorie la una dintre etape

Sâmbătă, în prima zi de concurs juniorul brăilean Gabriel Solca

a lovit o bordură şi s-a răsturnat cu maşina pe care a avariat-o şi nu a mai putut-o folosi a doua zi, iar la această categorie de vârstă, în prima zi s-a impus rivalul său, Adrian Bosoi. Duminică, Gabriel Solca a concurat pe maşina lui Bosoi, rivalul său în concurs, şi a câştigat etapa.

“Astfel de evenimente au loc la majoritatea concursurilor automobilistice. Solca a lovit o bordură, s-a răsturnat, dar a revenit pe roţi. La aceste concursuri mergem la limită şi există astfel de situaţii. Au fost asigurate toate condiţiile de securitate, maşinile sunt preparate în aşa fel încît să protejeze pilotul. Este o lecţie de viaţă. Până la urmă, cei doi au împărţit podiumul”, a explicat acest eveniment Valentin Nemţanu.




Categorie articol: 

Comentarii