Mergi la conţinutul principal

Bugetul municipiului pe 2006 - un nou pretext pentru discutii interminabile in CLM

Consilierii municipali au aprobat, la inceputul acestei saptamini, in cadrul sedintei ordinare a CLM, bugetul de venituri si cheltuieli al municipiului Braila pe anul 2006. Asa cum ne-au obisnuit, bugetul nu a fost aprobat pur si simplu, consilierii pierzind aproape o ora cu discutii referitoare la modul in care a fost intocmit, la sumele alocate pe unele capitole sau pur si simplu la ce au fost folosite anumite cuvinte si nu altele la redactarea bugetului. Astfel, cei 143.631,79 mii lei RON au fost intorsi pe toate partile exact in cadrul sedintei la care consilierii ar fi trebuit sa fi venit deja cu temele facute, asta in contextul in care directorul Directiei de Finante Publice Locale, Stoica Anghelescu, a declarat ca a fost prezent la fiecare sedinta de comisie unde a explicat tuturor celor pe care i-a gasit acolo orice nelamurire au avut in legatura cu bugetul. Din nefericire se pare ca nu toti au fost prezenti la intrunirile la care a participat si Anghelescu, altfel nu se explica de ce multi dintre consilieri a trebuit sa fie lamuriti in cadrul sedintei.


Laptop-urile pentru consilieri - din nou in discutie

Astfel, democrata Mihaela Picu s-a aratat interesata de sumele repartizate pentru combaterea tintarilor, adica 1,6 miliarde lei in comparatie cu cele alocate pentru gestionarea ciinilor comunitari 600 de milioane de lei. Aceasta a mai intrebat de ce "Dacia Unirea Braila" primeste 8 miliarde, in vreme ce alte echipe, cum ar fi cea de handbal feminim sau alti sportivi, nu sint atit de sprijiniti de municipalitate. Totodata, aceasta s-a aratat interesata si de costul pregatirii mapelor pentru sedinta, avind in vedere ca acestea sint, de obicei, deosebit de voluminoase si implica cheltuieli mari, "lucru care poate ar putea fi diminuat daca s-ar achizitiona laptop-uri". La rindul sau, consilierul PSD Doinita Ciocan a solicitat lamuriri privind proiectele incepute anul trecut de catre municipalitate si modul in care vor fi ele continuate anul acesta si a sustinut propunerea colegei democrate Picu de a prevedea in buget ca din banii repartizati pentru "Dacia Unirea" sa se poata lua oricind si aloca altei echipe sau altui sportiv care va avea urgenta nevoie. Totodata, aceasta a avut si trei propuneri, privind amenajarea de locuri de joaca pentru copii, inceperea lucrarilor de reabilitare a patinoarului si reabilitarea Parcului Monument. In ceea ce il priveste, consilierul PSD Alexandru Coada a solicitat sa stie cu ce datorii se intra in 2006 si daca exista un fond de premiere pentru personalul contractual din Primarie. Totodata, consilierul PD Banuta a cerut lamuriri cu privire la modul in care s-a gindit Primaria sa gestioneze problema persoanelor cu handicap si a insotitorilor acestora, daca numarul asistentilor a fost redus la 800.

"Atunci cind faceti o propunere de marire a unor sume acordate pe orice domeniu, sa veniti si cu sursa de finantare, deoarece Primaria da atit cit poate"

In cele din urma, toti consilierii au primit la intrebarile mai mult sau mai putin inspirate raspunsuri pe care le-au calificat drept mai mult sau mai putin satisfacatoare, hotarindu-se cel putin ca banii dati pentru echipa de fotbal sa poata fi folositi in caz de urgenta pentru oricare alt sport. In cee ce priveste nelamuririle consilierilor referitoare la banii prea putini repartizati pentru gestionarea ciinilor comunitari, Anghelescu le-a sugerat ca "atunci cind faceti o propunere de marire a unor sume acordate pe orice domeniu, sa veniti si cu sursa de finantare, deoarece Primaria da atit cit poate". In ceea ce priveste costul pregatirii mapelor pentru sedintele de CLM, Anghelescu a precizat ca numai pentru cea de luni, costul total s-a ridicat la 15 milioane de lei, asa ca ar fi cazul sa se stabileasca daca nu e mai bine pina la urma sa se achizitioneze laptop-uri. In ceea ce priveste problema insotitorilor persoanelor cu handicap, la aceasta intrebare a raspuns chiar primarul, explicind, inca o data, ca ideea este ca prin reducerea asistentilor, "banii care vin de la Guvern sa fie dati chiar persoanelor cu handicap, in asa fel incit si acestia sa fie multumiti, si Primaria sa aiba cheltuieli mai putine, existind chiar posibilitatea sprijinirii financiare a unui numar mai mare de persoane cu probleme".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro