Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Braileni trimisi in Suedia cu documente false

Doi braileni plecati la finele lunii trecute spre Suedia, prin Agentia braileana a firmei "Eurolines", au fost returnati in Romania, dupa ce Politia de Frontiera a Aeroportului "Arlanda" din capitala Suediei a constatat ca vaucherele, respectiv rezervarile de sedere la hotel, sint false. Cei doi semnasera un contract "de grup" cu "Eurolines" Braila, insa numai ei au fost trimisi acasa, politistii suedezi constatind faptul ca rezervarile lor nu exista. Cei doi braileni sustin ca au fost trimisi acasa exclusiv din cauza rezervarilor ireale, incheiate de un intermediar cu care lucreaza "Eurolines" Braila, iar acum isi vor banii inapoi. Ei chiar au depus plingere la Serviciul pentru Investigarea Fraudelor, din cadrul Inspectoratului de Politie al Judetului Braila. Culmea, desi a fost informat ca insusi comandantul Politiei de Frontiera "Arlanda" a scris pe vauchere ca acestea nu exista, reprezentantul agentiei brailene sustine ca din punctul sau de vedere totul a fost in regula, adica vaucherele ar fi fost "ok". Totodata, acesta recunoaste ca, la intoarcere, le-a facut celor doi braileni noi oferte, fiind dispus sa renunte la parte din comisionul agentiei pentru a-i trimite cu vauchere mai ieftine, din nou in Suedia.

"A zis ca ne da "de la el putere" cite 40 de euro sau ne trimite, mai ieftin, inca o data"

Din trei, citi au plecat pe acelasi contract, la 28 noiembrie, spre Suedia, cu "Eurolines" Braila, s-au intors, dupa 24 de ore, doi. Asa au patit brailenii Gheorghe Condruz si Alexandru Daniel Carol, care au platit cite 362 de euro, la data de 28 noiembrie, Agentiei brailene a firmei "Eurolines", pentru a-i duce legal in capitala Suediei, la Stockholm. Nici nu au ajuns bine la destinatie ca Politia de Frontiera a Aeroportului "Arlanda" i-a tras pe dreapta si le-a verificat documentele. Verdictul: "No reservation was found when calling the hotel Ibis at 3.15 p.m, nov 30 th", semneaza det. insp. G. Heimdahl, chiar comandantul Politiei aeroportului. Cum rezervarile, o data verificate la hotel "Ibis", nu au fost gasite, brailenii au fost urcati in urmatorul avion si trimisi acasa. "Am dat firmei "Eurolines" din Braila cite 362 de euro, pentru a ne duce in Suedia. Din acesti bani, 322 reprezentau pretul biletului, iar 40 de euro - vaucherul, respectiv rezervarea la hotelul "Ibis". Pe 30 noiembrie am ajuns cu avionul, prin Praga, in Suedia. Acolo, in jurul orei 15.00, de fapt chiar atunci cind am ajuns, noi doi am fost scosi din grup si ni s-au verificat vaucherele. Am fost retinuti pina a doua zi si Politia ne-a zis ca vaucherele noastre sint false. Ne-au si scris, in limba engleza, pe vauchere, acest fapt. Culmea, cel care era titularul contractului incheiat cu "Eurolines", un alt coleg, avea vaucherul bun, el a ramas acolo. Pe noi ne-au trimis acasa dupa 24 de ore. Aici, ne-am dus direct la firma, unde eram asteptati, se stia, credem, de ceea ce patisem, si cind am cerut toti banii inapoi, fiindca n-a fost vina noastra ca vaucherele erau false, ni s-a spus ca ni se dau doar cite 40 de euro sau ni s-a mai facut o oferta, sa plecam din nou in Suedia, insa cu autocarul, si putem sa platim vaucherele cu cite 20 de euro. A zis ca ne da "de la el putere" cite 40 de euro sau ne trimite, mai ieftin, inca o data. N-am acceptat. Noi vrem banii inapoi, toti banii", ne-au relatat Gheorghe Condruz si Alexandru Daniel Carol. Din documentele prezentate de acestia rezulta ca vaucherele au fost incheiate de o firma intermediara a "Eurolines", "Amfitrion" din Iasi, asigurarile medicale au fost intocmite de un alt intermediar, "Roumanie Assurance International" SA din Bucuresti, iar biletele de avion au fost cumparate prin "CZECH Airlines CSA", pe relatia Bucuresti - Praga- Suedia. Numele "Eurolines" apare doar in contractul "de grup" pe care l-au incheiat toti trei turistii, intre care si cei doi interlocutori ai nostri. Care este, acum, punctul de vedere al reprezentantului Agentiei brailene a "Eurolines"?! "Am verificat si noi si totul este ok. Cei doi sint, intr-adevar, clientii nostri. Au fost trei, insa numai unul a ramas. A fost un contract colectiv. De la noi au plecat cu rezervari in regula. Firma care a facut vaucherele este un colaborator al nostru. Noi zicem ca-i ok, fiindca avem numerele de confirmare. N-am verificat direct la hotel. Dar, se mai intimpla, cine stie ce-au facut ei acolo, depinde de vames. Eu nu stiu ce li s-a scris pe vauchere, insa din partea noastra, e ok. Da, le-am facut si alte oferte, fie sa le returnez banii pe vauchere, cite 40 de euro, fie sa-i ducem din nou acolo, acordindu-le o reducere de cite 20 euro pentru fiecare vaucher. Cum de unde sa fie aceasta reducere?! Din comisionul nostru, al agentiei. Nu, nu din al meu. Le-am fi facut o asemenea reducere daca ar fi plecat tot cu noi. Le-as fi facut eu aceasta reducere, chiar daca, nu, nu sint actionar la firma, ci doar director la Agentia "Eurolines" Braila", ne-a declarat Nicu Dumitrascu, reprezentantul "Eurolines" din municipiu.
Cei doi braileni, care se considera "inselati", au depus plingeri si la Serviciul pentru Investigarea Fraudelor (fostul Economic), din cadrul Inspectoratului de Politie al Judetului Braila. Surse politienesti autorizate ne-au declarat ca plingerile respective au fost trimise la Parchet, in vederea stabilirii numarului unic de inregistrare, de caz penal. Vom reveni.




Categorie articol: 

Comentarii