Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

"Braicar" a plătit salariaților orele suplimentare

* în medie, angajații operatorului de transport au încasat circa 3.000 lei net, iar în cazurile extreme, cu multe ore suplimentare necompensate, s-au plătit chiar și 6.000 lei net * de altfel, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) a dat termen operatorului “Braicar” să stingă prin plată problema orelor suplimentare până pe 10 iulie, cel târziu 

 

 

Venituri salariale record pentru salariații operatorului public de transport în comun care acumulaseră sute de ore suplimentare lucrate și necompensate în bani ori zile libere. Zilele trecute, "Braicar" a achitat toate aceste ore muncite peste program, ceea ce pentru unii șoferi a însemnat câteva mii de lei, bani în mână, în plus. Media a fost undeva la 3.000 lei, dar au fost și cazuri extreme în care unii dintre salariați au încasat chiar și 5.000 - 6.000 lei net pentru orele suplimentare necompensate. "Am plătit orele suplimentare acumulate așa cum se stabilise în planul de măsuri dispuse de către Inspecția Muncii", ne-a confirmat directorul general al SC "Braicar", Cornel Săndulescu. Urmează ca angajatorul să facă și informarea Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Brăila cu privire la conformarea în ce privește planul de măsuri trasat de către inspectorii de muncă în urma controlului, din iunie, la "Braicar". Trebuie precizat că este vorba despre orele suplimentare acumulate până la 1 aprilie 2018 și neplătite ori necompensate prin zile libere, în contextul în care acumulările de ore muncite în plus în lunile aprilie și mai pot fi compensate prin zile libere, în termen de 60 zile, potrivit legii.

O altă neregulă depistată de ITM în urma controlului respectiv a fost munca încontinuu, zeci de zile în șir, fără pauză, la acest capitol inspectorii dispunând în sarcina angajatorului să găsească soluții pentru ca un șofer să nu muncească mai mult de 14 zile continuu, iar zilele lucrătoare să fie intercalate cu zilele libere. Pentru a rezolva și această problemă, operatorul de transport a făcut în ultima perioadă angajări, “completările” posturilor vacante având rolul de a ajuta “Braicar”-ul să asigure resursa de muncă astfel încât să poată acorda zilele libere și perioadele de repaos așa cum a dispus ITM.

Reamintim că municipiul a fost paralizat timp de 8 zile, în perioada 24 - 31 mai, în ceea ce privește transportul în comun, pentru că șoferii și vatmanii singurului operator de transport în comun - “Braicar” - au refuzat să scoată pe trasee autobuzele și tramvaiele. Aceasta a fost o formă spontană de protest, angajații susținând că salariile lor sunt foarte mici comparativ cu orele de muncă prestate lunar, dar și în raport cu responsabilitățile pe care le au, ori condițiile de muncă în care-și desfășoară activitatea. Ba chiar s-au plâns că sunt puși să muncească zeci de zile în șir, fără timp de odihnă, iar asta suprapus peste obligația de a scoate în trasee mijloace de transport vechi, cu grave probleme tehnice, după cum se plângeau protestatarii. Într-un final, conflictul s-a stins, iar luni, 11 iunie, conducerea companiei și organizația sindicală reprezentativă a salariaților au semnat Contractul Colectiv de Muncă pe Unitate, în contextul acordării unei creșteri salariale de 7,5%.




Categorie articol: 

Comentarii