Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Braicar începe valorificarea vechilor şine de tramvai

* "Braicar" a primit mandat special din partea Consiliului Local pentru a derula această procedură, iar mare parte din bani se varsă la bugetul local

Cel puţin 6 miliarde de lei vechi, atât speră să obţină Primăria Brăila din valorificarea primului lot de şine de tramvai dezafectate ca urmare a lucrărilor de investiţii ce se derulează în municipiu. Banii sunt mai mult decât bineveniţi la bugetul local, şi aşa suprasolicitat de investiţiile în derulare ale municipalităţii. Pentru a obţine un preţ cât mai bun, zilele următoare va avea loc prima licitaţie, ocazie cu care vor fi scoase la vânzare 560 de tone de şine vechi de tramvai, înlocuite de constructori pe Bulevardul Dorobanţilor, pe Calea Călăraşilor ori pe Calea Galaţi. "Aşa cum a stabilit Consiliul Local, societatea noastră se ocupă de depozitarea, sortarea, pregătirea şinelor dezafectate şi apoi de organizarea licitaţiilor pentru valorificarea lor. Pentru maxim de transparenţă s-a ales varianta licitaţiei deschise cu strigare, prima licitaţie urmând a avea loc în data de 3 noiembrie", ne-a declarat Cornel Săndulescu, directorul SC "Braicar" SA Brăila, societatea de transport în comun de persoane, aflată direct în subordinea municipalităţii.
Concret, potrivit anunţului publicat de companie pentru această primă licitaţie, preţul de pornire va fi de 1,1 lei/kg. Asta înseamnă că suma minimă de la care se lansează procedura este de 6,16 miliarde de lei vechi. Înscrierea participanţilor se poate face abia după achitarea unei taxe de participare, în cuantum de 500 lei. Caietul de sarcini poate fi ridicat de la sediul "Braiar" după achitarea taxei de 500 de lei. Documentele de participare se primesc începând cu data de 31 octombrie până pe 3 noiembrie, ora 10.00. Cei interesaţi pot merge la Depoul din Radu Negru, locul de depozitare, pentru a vedea fierul vechi pentru care vor licita.
Seria licitaţiilor ce vor fi organizate se anunţă a fi una destul de lungă, întrucât în continuare se scot şine vechi pentru a fi înlocuite. Aşa cum am spus, destinaţia lor e clară: valorificare la fier vechi, iar banii obţinuţi astfel vor fi vărsaţi la bugetul local. Totuşi, o parte dintre şinele care sunt într-o stare mai bună vor fi oprite de societatea de transport pentru a mai cârpi reţeaua de linii în zonele unde nu vor ajunge lucrările de reabilitare. De precizat că şi societatea "Braicar" va avea cotă din valorificarea şinelor, pentru că ea se ocupă de depozitarea, sortarea şi pregătirea pentru licitaţie a acestora.




Categorie articol: 

Comentarii