Mergi la conţinutul principal
Administraţia brăileană şi carantinarea parţială

Brăila sub noi restricţii

• purtarea măştii de protecţie în toate spaţiile închise şi deschise, carantinarea de noapte, interzicerea funcţionării halelor şi pieţelor în spaţii acoperite, dar şi lucratul în schimburi, sunt doar câteva dintre noile restricţii impuse de Guvernul României • acestea au intrat în vigoare de luni, 9 noiembrie, de la miezul nopţii şi sunt valabile timp de 30 de zile administraţia brăileană încearcă să funcţioneze în condiţii decente, chiar dacă se bazează foarte mult pe interacţionarea cu publicul în mediul online • subprefectul Brăilei, Simona Drăghincescu, ne-a transmis un “tablou” complet al tuturor măsurilor impuse în perioada pandemiei

 

Noile măsuri şi restricţii impuse de Guvernul României pentru a evita răspândirea virusului COVID-19 au schimbat modul de operare al administraţiei brăilene, cel puţin în relaţia cu publicul. Pe scurt, Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă (CNSU) a venit cu un nou set de restricţii pentru următoarele 30 de zile, care au intrat în vigoare începând de luni, 9 noiembrie, de la miezul nopţii. Printre cele mai importante aspecte se află obligativitatea tuturor de a purta măşti de protecţie, atât în spaţiile închise cât şi deschise. De asemenea, la închiderea şcolilor şi grădiniţelor, interzicerea circulaţiei pe timp de noapte în intervalul 23:00 - 05:00 şi impunerea declaraţiei pe proprie răspundere, închiderea pieţelor şi halelor din spaţii închise, dar şi lucrul în ture sau în regim telemuncă pentru agenţii economici şi instituţiile care au peste 50 de angajaţi. Ei bine, redactorii “Obiectiv - Vocea Brăilei” au încercat să vadă cum influenţează noile reguli activităţile din judeţul nostru, dar şi instituţiile, în mod special programul acestora cu publicul. Mai trebuie precizat că, potrivit ultimelor raportări, în judeţ incidenţa cazurilor a ajuns la 1,92/1000 de locuitori, iar în municipiu 2,74/1000 de locuitori.

Aşa cum am informat şi cu alte ocazii, şcolile au intrat în scenariul roşu, astfel că toţi elevii brăileni au trecut din nou la varianta orelor online. Terasele şi cafenelele au voie să funcţioneze, însă doar în baza anumitor limite impuse de legislaţia în vigoare. Subiectul halelor şi al pieţelor a fost cel mai controversat la Brăila, astfel că primarul Marian Dragomir a intervenit personal în rezolvarea situaţiei şi a pus la dispoziţie spaţii în aer liber, astfel încât comercianţii să îşi poată desfăşura în continuare activitatea. De asemenea, reprezentanţii instituţiilor ne-au transmis că încearcă pe cât posibil să lucreze astfel încât brăilenii să nu simtă vreun disconfort.

 

Prefectura, Primăria Municipiului şi CJ Brăila s-au adaptat

Subprefectul Simona Drăghincescu ne-a transmis că în cazul Prefecturii Brăila nu este nevoie ca angajaţii să lucreze în două schimburi sau prin telemuncă, deoarece nu sunt foarte mulţi oameni: 35. Mai mult, că în mare parte aceştia lucrează în birouri separate, cu mici excepţii unde sunt două persoane în birou, însă spaţiile sunt încăpătoare. Cât despre programul cu publicul, subprefectul a explicat că fiecare instituţie este obligată să îl respecte pe cât posibil şi să îşi gestioneze situaţia în aşa fel încât cetăţenii să nu aibă de suferit.

Primarul Marian Dragomir ne-a transmis că au existat anumite schimbări ale programului cu publicul, că nu se mai ţin audienţe, dar şi că există angajaţi ai primăriei care se află în regim de telemuncă. Situaţie valabilă şi la direcţiile din subordine.

“Nu se lucrează în ture, dar din moment ce s-a decalat programul, unii încep mai târziu şi termină şi mai târziu, normal. Discutăm atât despre Primăria Municipiului Brăila cât şi despre instituţiile subordonate”, a declarat Dragomir. Ca o paranteză, întrebat despre situaţia din pieţele brăilene, primarul a afirmat că a pus la dispoziţie spaţii în aer liber pentru a nu se închide nicio piaţă şi a promis că se va implica personal în rezolvarea acestei situaţii, dacă vor mai apărea probleme pentru unii dintre comercianţi.

La rândul său, secretarul general al Municipiului Brăila, Ion Drăgan, ne-a transmis că atât programul instituţiei cu publicul, cât şi cel al instituţiilor subordonate poate fi găsit foarte uşor pe site-ul Primăriei, prin accesarea următorilor paşi: butonul „acasă”, apoi Municipiul Brăila (partea stângă) - informaţii de interes public - CLM - direcţii proprii sau direcţii subordonate. Potrivit acestuia, prin accesarea link-urilor, cei interesaţi pot consulta programul cu publicul, în forma actualizată. Chiar şi aşa, Drăgan a făcut apel la cetăţeni să opteze în special pe varianta online, chiar şi la plata de taxe şi impozite, prin Ghiseul.ro.

“Noi avem deschise relaţiile cu publicul, atât pe Primărie, sediul central, cât şi pe toate structurile din subordinea Consiliului Local. Orele de funcţionare sunt destul de diferite pentru a putea fi centralizate într-o formă concisă. Dar pe site-ul nostru avem programele de funcţionare pentru fiecare structură. Încurajăm utilizarea formelor electronice de comunicare. Este mult mai uşor. Pe cât posibil, încurajăm plăţile online. Pentru impozite şi taxe locale, Ghiseul.ro este un instrument foarte bun. Cu fiecare om care apelează la această variantă, este o persoană mai puţin care să se expună la drumul până la ghişeu, atmosfera de acolo şi riscurile care există, cu toate măsurile pe care le luăm”, a afirmat Drăgan.

Tot pe activitate online se bazează foarte mult şi Consiliul Judeţean Brăila. Potrivit preşedintelui Francisk Chiriac, instituţia a păstrat totuşi registratura în funcţiune, chiar dacă se apelează foarte des la varianta electronică. Chiriac a explicat totuşi că este ceva mai greu ca instituţia să funcţioneze prin telemuncă, deoarece sunt foarte multe hârtii care trebuie semnate şi parasemnate.

“Noi am păstrat de fiecare dată partea de registratură şi partea electronică de a trimite toate documentele. Deci ne axăm foarte mult pe partea electronică. Pentru cei care nu pot, încă este registratura deschisă, deci cu măsuri de siguranţă, cu mască, cu mănuşi şi aşa mai departe, se primesc şi documente. Oamenii vin în mai multe rânduri. Nu se creează busculade sau aglomerări. Intră câte unul. Avem dezinfectanţi, materiale, măscuţe pe care putem să le punem la dispoziţie. În ceea ce priveşte funcţionarea instituţiei, toată lumea e în birouri cu măscuţă, lucrează într-o normalitate, să spunem aşa. Doar directorii discută cu angajaţii, şi informaţiile vin apoi la vicepreşedinţi şi preşedinte. În marea majoritate, angajaţii lucrează pe calculator, suntem digitalizaţi, deci nu e niciun fel de problemă. Este complicat să se lucreze de acasă. Vă dau un exemplu: la partea tehnică, unde avem lucrări în desfăşurare, oamenii trebuie să fie şi pe teren şi în birou. La partea economică, hârtiile trebuie semnate aici. Şi sunt mai multe semnături. Deci este cam complicat să lucrăm de acasă pentru instituţie. Dar acolo unde se poate, nu e niciun fel de problemă”, a declarat Chiriac, precizând că situaţia este valabilă şi în cazul instituţiilor din subordine.

Reprezentanţii CJ Brăila ne-au transmis programul actualizat al câtorva instituţii importante: Centrul de Creaţie lucrează cu publicul de luni până joi, de la 8:00 la 16:30, iar vinerea de la 8:00 la 14:00. Biblioteca Judeţeană - luni de la 11:00 la 19:00, de marţi până vineri de la 9:00 la 19:00, iar sâmbătă de la 9:00 la 16:00. La DGASPC programul cu publicul este de luni până vineri, de la 8:00 la 16:00. La Muzeul Brăilei “Carol I” luni şi marţi este închis, iar de miercuri până duminică activitatea începe la 9:00 şi se încheie la 17:00. La “Lyra”, de luni până joi programul este de la 9:00 la 16:00, iar vineri de la 9:00 la 14:00.

 

Restricţiile impuse pentru combaterea răspândirii noului coronavirus

Subprefectul Simona Drăghincescu (cu atribuţii de prefect) ne-a pus la dispoziţie “tabloul” complet al măsurilor şi restricţiilor luate de autorităţi pentru combaterea răspândirii virusului COVID-19. Printre cele mai importante se numără, bineînţeles, purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, care a devenit obligatorie pentru toate persoanele ce au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spaţiile publice deschise. De asemenea, toţi elevii  vor studia exclusiv online, pentru următoarele 30 de zile. Se interzic orice fel de sărbători, aniversări, petreceri, onomastici (inclusiv nunţi, botezuri) indiferent dacă sunt în aer liber sau în casă, în public sau în privat. Toate magazinele, cu excepţia benzinăriilor, farmaciilor, plus cei care au livrări la domiciliu, se vor închide la ora 21:00 şi se pot deschide la ora 05:00 dimineaţa.

De asemenea, se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 23:00 - 05:00, cu următoarele excepţii: când deplasarea este în interes profesional; deplasarea este pentru asistenţă medicală; achiziţionarea de medicamente; deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei; deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru de familie. Trebuie reţinut că pentru a se verifica motivul deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator ori o declaraţie pe propria răspundere. Pentru verificarea motivului deplasării în celelalte cazuri, se apelează la o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil.

Se suspendă activitatea pieţelor agroalimentare în spaţii închise, târgurilor, bâlciurilor, pieţelor mixte şi volante şi a talciocurilor, cu precizarea că se permite activitatea pieţelor agroalimentare ce pot fi organizate în zone publice deschise.

De asemenea, pentru angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, este instituită obligaţia organizării programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, în condiţiile legii. În situaţia în care nu se poate desfăşura activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu şi în vederea evitării aglomerării transportului public, instituţiile şi operatorii economici publici şi privaţi organizează programul de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră.

Pentru cafenelele, restaurantele, barurile şi pizzeriile în interior: acestea se închid în localităţile unde rata de infectare depăşeşte 3 cazuri / 1.000 de locuitori în ultimele 14 zile. Excepţie fac doar activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, care va fi permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unităţi în judeţele/localităţile unde este depăşită incidenţa de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile. Este permisă la maxim 30% din capacitatea maximă doar în intervalul 06:00 - 23:00, la o incidenţă între 1,5-3 cazuri / 1.000 de locuitori. De asemenea, este permisă la maxim 50% din capacitatea maximă doar în intervalul 06:00 - 23:00, la o incidenţă mai mică de 1,5 cazuri / 1.000 de locuitori.

Măsurile amintite îi vizează şi pe cei cu terasele care au un acoperiş, plafon sau tavan şi care sunt delimitate de cel puţin 2 pereţi, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent, care sunt considerate ca fiind tot spaţii închise.

În ceea ce priveşte cafenelele, restaurantele, barurile, pizzeriile în aer liber, sau mai simplu, terasele, acestea vor funcţiona cu asigurarea unei distanţe de minimum 2 metri între mese şi participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, şi cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară.

Măsurile complete care se aplică în prezent şi la Brăila, puse la dispoziţia noastră de către subprefectul Simona Drăghincescu, pot fi găsite pe site-ul “Obiectiv - Vocea Brăilei” accesând următorul link.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro