Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Brăila se înfrăţeşte cu Palermo prin Colegiul Naţional «Nicolae Bălcescu»

Elevii şi profesorii de la Colegiul Naţional "Nicolae Bălcescu" Brăila ar putea face schimb de experienţă cu cei de la colegiul clasic din Palermo, în viitorul apropiat, susţine preşedintele interimar al CJ, Viorel Mortu. Acesta a participat, recent, la o vizită a unei delegaţii a euroregiunii "Dunărea de Jos" în Sicilia, astfel că le-a prezentat liderilor primăriei din Palermo o propunere în legătură cu un posibil parteneriat. Şeful judeţului vrea o înfrăţire a colegiului brăilean cu liceul clasic din Palermo, având ca temă cunoaşterea finalului vieţii lui Nicolae Bălcescu. "La Palermo am mers pe urmele lui Nicolae Bălcescu, o mai veche dorinţă a mea, cred că din tinereţe. Am prezentat liderilor primăriei din Palermo propunerea de înfrăţire a Colegiului Naţional «Nicolae Bălcescu» din Brăila cu liceul clasic din Palermo. Adică licee compatibile, aceasta este ideea. Italienii s-au arătat interesaţi de cunoaşterea zonei Brăilei, a Deltei Dunării, a litoralului. Acum suntem în curs de perfectare a acestui parteneriat între cele două instituţii de învăţământ liceale din aceste două oraşe, având ca pretext numele lui Nicolae Bălcescu, dar prin extindere, cunoaşterea istoriei, cunoaşterea fondului arhaic de civilizaţie mediteraneană, prezent aproape identic în fondul nostru ţărănesc, ca şi în fondul ţărănesc din Sicilia", a declarat Viorel Mortu. Mai mult, şeful judeţului s-a arătat extrem de încântat în legătură cu faptul că italienii au poziţionat o statuie a lui Nicolae Bălcescu în parcul central din Palermo, foarte aproape de cea a binecunoscutului general italian Giuseppe Garibaldi. De asemenea, sursa citată a mai punctat că atât el, cât şi autorităţile din Sicilia vor încerca să găsească o modalitate de a implementa proiectul printr-o finanţare româno-italiană. "Colegiul «Nicolae Bălcescu» a primit bine oferta, iar italienii, de asemenea, cu mare bucurie", a conchis Viorel Mortu.

 




Categorie articol: 

Comentarii