Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Brăila la «şi alţii» în Master Planul pe Transporturi, aprobat de Comisia Europeană

Comisia Europeană a aprobat varianta finală a Master Planului General de Transport, document strategic ce defineşte şi prioritizează proiectele de investiţii în infrastructura României în perioada 2015-2030. Valoarea totală a proiectelor este 43,5 miliarde de euro, însă în ce măsură acestea vor fi puse în practică depinde de capacitatea autorităţilor de a atrage surse de finanţare. Brăila a rămas prinsă în 4 proiecte de infrastructură rutieră, anume 3 drumuri expres (Muntenia Express, Milcovia Express şi Dobrogea Express) plus podul peste Dunăre.
Muntenia Express, pe itinerariul Găeşti - Ploieşti - Buzău - Brăila, are o lungime de 237 km şi un deviz general de 1,006 miliarde euro, fără TVA. Drumul Milcovia Express pe itinerariul Bacău - Focşani - Brăila - Galaţi, are o lungime de 211 km şi presupune o investiţie de 0,826 miliarde euro, fără TVA. Cel mai mare proiect însă este Dobrogea Express şi înglobează, de fapt, două investiţii majore: drumul în sine plus podul peste Dunăre. Dobrogea Express pleacă din Brăila, va traversa viitorul pod peste Dunăre - prins şi el în buget, şi apoi pe ruta Măcin - Tulcea va face legătura cu Constanţa (lungimea de 188 km, iar valoarea estimată se ridică la 1,137 miliarde euro). Ca o paranteză, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat în primăvara aceasta că a semnat contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru proiectul Pod peste Dunăre cu un grup de firme având în frunte "Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate", iar drept asociaţi SC "E.D.IN" SRL şi SC "S.T.E." SRL, plus italienii de la "Pegaso Ingegneria" SRL. Contractul are o valoare de 1,6 milioane euro.
Revenind, în plus faţă de drumurile expres, Brăila este prinsă şi cu drumul TransRegio Brăila - Slobozia - Drajna - Călăraşi - Chiciu, cu o lungime de 142 km şi un buget estimat de 71 milioane euro, fără TVA. Potrivit Master Planului, în varianta optimistă lucrările la toate aceste obiective ar urma să fie executate după 2020. În varianta pesimistă, proiectele ar avea însă toate şansele să fie expediate după 2030.

Nazare: "PSD-iştii au lăsat prăpăd în urmă"

Deputatul PNL Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor în Guvernul Ungureanu, s-a arătat extrem de dezamăgit de faptul că Brăila abia dacă este băgată în seamă în Master Planul pentru Transport. Acesta consideră că administraţia PSD este singura vinovată pentru o asemenea situaţie. "Este o reflectare autentică a forţelor organizaţiilor PSD Brăila şi Galaţi, la Bucureşti. Sunt undeva la «şi alţii». Nu a fost niciodată altfel pentru că niciodată nu s-au dat bani. La Brăila banii au venit sub guvernele noastre. În toate proiectele pe finanţare au fost semnate contracte de finanţare în perioada noastră. Că vorbim de Dorobanţi, Gară, alte proiecte mai mici etc. Toate au fost finanţate când am fost noi la guvernare. Vă dau eu exemple de proiecte finanţate în timpul Guvernării PSD: podul peste Dunăre în concesiune. Promisiunea lui Ponta la prima venire la Brăila cu elicopterul, între grâne. Podul şi tunelul - promisiunea lui Dragnea când a lipsit Ponta şi a lăsat 5.000 de oameni cu ochii în soare la Polivalentă. Podul din nou. Mai ţineţi minte că şi Viorel Mortu s-a lăsat cumva înşelat de promisiunile propriului partid când a zis că în februarie încep lucrările la pod? În februarie anul viitor, mergem cu domnul Mortu, de mână, să vedem cum încep lucrările la pod. Eu v-am zis atunci că nu începe nimic. Ăsta e PSD-ul şi atât se poate. Asta e măsura PSD-ului, un oraş absolut încremenit în trecut, o infrastructură care nu funcţionează, fără investiţii mari, fără locuri de muncă", a declarat Nazare. Acesta a ţinut neapărat să atragă atenţia că în ciuda variantelor de finanţare pe care le-a prezentat, miniştrii PSD au refuzat din rea-voinţă acreditarea în MP a unui aeroport regional sau a portului Brăila.
"Acum pierd 3 miliarde de euro pe fonduri europene. Gândiţi-vă câte poduri puteam să facem de banii ăştia. Puteam să facem 15 poduri la Brăila, unul lângă altul, dar unde nu-i cap, vai de picioare", a mai completat deputatul.

Podul în varianta lui Blaga

Întrebat cum s-ar putea pune în aplicare promisiunea făcută de copreşedintele PNL Vasile Blaga, în timpul vizitei la Brăila, care a dat asigurări că în momentul venirii la guvernare liberalii vor face, în sfârşit, podul peste Dunăre, Nazare nu a dorit să comenteze prea mult. Acesta a punctat că Blaga, cel mai probabil, a vrut să îşi prezinte bunele intenţii în privinţa unei investiţii importante. "În momentul de faţă eu, personal, n-aş vrea să mă pronunţ. Cred că domnul preşedinte şi-a prezentat bunele intenţii. Pentru că noi suntem un partid care urmărim să facem investiţii şi principala investiţie pentru 3 judeţe deodată e podul. Deci, e normal să vrem să-l facem. Să ne înţelegem: PSD-ul nu a vrut să îl facă! Nu se pune problema că nu a putut. A fost vorba de rea-intenţie, nu de lipsă de finanţare sau altceva. Bani au fost, motive la fel. Evident că Vasile Blaga a declarat că noi, ca partid care încurajăm investiţiile, vrem să facem podul. Numai că noi nu avem dimensiunea corectă a pierderilor la ora asta. Numai când vorbim acum sunt 3 miliarde de euro, dar până acum s-au cheltuit pe drumuri 1% anul ăsta, deci s-ar putea ca pierderile să fie mult mai mari. (...) PSD-iştii au lăsat prăpăd în urmă. Şi trebuie vorbit de acum despre acest prăpăd. Să ştie toată lumea ce au primit şi ce au lăsat. Când au venit, erau toţi banii pe masă. Au avut trei ani şi jumătate în care s-au uitat la ei în loc să facă ceva", a conchis sursa citată.

 




Categorie articol: 

Comentarii