Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Blocaj în sistemul electronic al cardului de sănătate

Sistemul cardului de sănătate a fost blocat ieri, timp de circa 2 ore. Mai mulţi medici de familie brăileni, din mediul rural, dar şi din municipiu, ne-au semnalat acest lucru, blocajul fiind considerat de mulţi dintre ei picătura care a umplut paharul nemulţumirilor legate de acest sistem. "După ce că toată luna mai sistemul a mers extrem de greu, fiind nevoit să validez consultaţiile după program, de la mine de acasă, astăzi (ieri - n.r.) s-a blocat de tot. Mi-a dat complet peste cap programările la cabinet, iar pacienţii care aşteaptă sunt evident nemulţumiţi. Nici reţete n-am putut elibera". Cam aşa sună, aproape trase la indigo, reclamaţiile primite din partea cadrelor medicale. Contactat de reporterii "Obiectiv", preşedintele Societăţii Medicilor de Medicină Generală şi Medicina Familiei Brăila, dr. Viorica Naumov, ne-a confirmat că şi ea a avut aceleaşi probleme în derularea actului medical, din cauza blocării sistemului electronic. "Încă din jurul orei 10.30 s-a blocat sistemul atât în ce priveşte citirea cardului asiguratului, precum şi validarea consultaţiei şi eliberarea reţetelor. Iar asta vine ca o încununare, cu ghilimelele de rigoare, a unei perioade în care sistemul a funcţionat extrem de greoi, neputându-se, de exemplu, efectua validarea în timp real. Din această cauză avem foarte multe probleme cu pacienţii care sunt nemulţumiţi de faptul că trebuie să aştepte mai mult pentru o consultaţie, neputându-se respecta programările. Medicii de familie lucrează în stres din această cauză şi cu teama ca nu cumva să pierdem decontarea serviciului", ne-a declarat sursa citată. De asemenea, dr. Naumov a mai spus că asociaţia pe care o reprezintă aşteaptă în continuare un răspuns din partea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, cu privire la o serie de întrebări referitoare la hibele sistemului electronic: "Sunt situaţii punctuale în care nu există procedură după care să lucrăm. De exemplu, nu ne-a lămurit nimeni cum se face validarea consultaţiei la domiciliul pacientului, sau în cazul celor cu tulburări mentale, sau care uită codul PIN, ori cum se face validarea în cazul unui deces. Mai sunt şi alte aspecte semnalate şi la care aşteptăm răspunsul CNAS".
Din partea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Brăila ni s-a confirmat faptul că, într-adevăr, în cursul zilei de ieri, mai precis în intervalul orar 10.30 - 12.15, sistemul electronic a fost blocat, datorită unei probleme tehnice la nivel naţional.
Reamintim că, din această lună, a devenit obligatorie utilizarea cardului naţional de sănătate, odată cu punerea în funcţiune a unui sistem electronic naţional de validare a actului medical şi de eliberare a reţetelor. Încă de la bun început, medicii de familie au ridicat o serie de probleme punctuale ale sistemului, solicitând implementarea cardului în paralel cu sistemul clasic utilizat până acum, astfel încât, la finalul unei perioade stabilite cu ministerul de resort, toate hibele să fie rezolvate.

 




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii