Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Bilant in proiectul Phare "Acces la educatie pentru grupurile dezavantajate"

Poiana Brasov a gazduit, timp de trei zile, intre 1 si 3 august, Conferinta nationala de evaluare a programului Phare "Acces la educatie pentru grupurile dezavantajate", la care participa de un an si judetul Braila. Intilnirea celor aproximativ 140 de persoane implicate in proiect a vizat impartasirea experientelor acumulate in timpul derularii proiectelor judetene si continuarea imbunatatirii accesului la educatie pentru grupurile dezavantajate. Inspectorul responsabil cu managementul scolar, prof. Victoria Negulescu, a precizat ca intre obiectivele intilnirii s-ai numarat: identificarea strategiilor si activitatilor de succes, identificarea barierelor in dezvoltarea structurilor incluzive, recomandarea pasilor necesari pentru depasirea acestor bariere, elaborarea unui raport judetean intermediar si a unui plan privind strategia judeteana. "Echipa braileana a prezentat ce si-a propus in acest proiect, ce a reusit sa obtina, ce doreste sa faca mai departe si de ce are nevoie pentru asta. Intilnirea a fost foarte bine organizata, iar faptul ca am fost nevoiti ca in 15 minute sa prezentam ceea ce am realizat intr-un an de zile a fost foarte bine, pentru ca ne-a ajutat sa descoperim esenta. Prezentarea noastra a fost apreciata. Concluzia este ca la Braila proiectul a fost aplicat cu succes. Cele mai importante realizari vin din faptul ca educatorii, invatatorii, profesorii si-au schimbat modul de abordare a lectiilor si modul de comunicare cu copiii cu nevoi speciale, si din modificarea mediului ambiant din scoli care a devenit mai primitor. Elevii apreciaza in mod deosebit aceste schimbari care s-au realizat in special la nivel preprimar si primar si speram ca atunci cind cresc elevii sa incerce sa schimbe ceva in ambientul claselor in care vor invata la gimnaziu. La acest lucru va contribui si faptul ca in scoli s-au format adevarate echipe de cadre didactice pentru implementarea proiectului. O problema delicata este cea a managerilor, pentru ca de ei depinde schimbarea, iar unii spun ca este greu de schimbat ceva. Unele cadre didactice erau vehement impotriva acestui proiect, iar acum, cind au vazut schimbarile, lucreaza si ei la realizarea proiectului" a spus inspectorul Victoria Negulescu. O alta problema cu care trebuie sa se descurce scolile este implicarea mai activa a comunitatii, obtinerea unui sprijin accentuat din partea consiliilor locale sau a Consiliului Judetean. La inceputul anului scolar, toti directorii de scoli vor cunoaste rezultatele primului an de implementare a proiectului "Acces la educatie pentru grupurile dezavantajate", iar pentru scolile care au in circumscriptie asemenea grupuri se va incerca implementarea proiectului si gasirea fondurilor financiare necesare. Inspectorul Victoria Negulescu a mai spus ca un rol important in succesul inregistrat de Braila l-a avut agentul local de implementare, Madalina Ene, reprezentanta firmei "WYG International" care monitorizeaza la nivel national proiectul, si a reusit sa coaguleze eforturile tuturor celor din echipa braileana. De asemenea, mediatorul scolar, persoana care a inlesnit comunicarea intre grupurile dezavantajate si echipa de proiect. Gradinita estivala - un succes peste asteptari si in acest anUna dintre activitatile cu cel mai mare impact din cadrul proiectului este Gradinita Estivala. Aceasta s-a organizat si in vara trecuta si se organizeaza si in aceasta vara in scolile din Gradistea, Sutesti, Bertesti de Jos, Viziru, Valea Cinepii si Lanurile. Aici, copiii care nu au frecventat gradinita inteleg ce inseamna pregatirea in sistemul preprimar si se bucura de atentia educatoarelor care ii ajuta sa faca primii pasi catre scoala. "Gradinita estivala rezolva o problema de moment si nu trebuie sa devina o solutie obisnuita. Ea trebuie sa fie un impuls pentru copii sa vina la gradinita din toamna, pentru ca oricit s-ar stradui educatoarele, in trei saptamini nu se poate face tot ceea ce se invata intr-un an. Aceeasi situatie este si pentru programul “A doua sansa”, destinat adultilor, care nu au urmat nici macar primele patru clase. Este o solutie de moment. Copiii trebuie sa mearga la scoala pentru a nu ajunge adulti neinstruiti care sa aiba nevoie de programul amintit. Acum ne-am programat sa facem patru grupe la Gradinita Estivala si am facut 13. Ne bucuram ca programul are succes, dar asa ceva nu trebuie permanentizat" a explicat inspectorul Victoria Negulescu. Dupa cele trei saptamini ale gradinitei estivale, copiii implicati si educatoarele lor vor avea parte de o saptamina de tabara in Lacu Sarat.




Categorie articol: 

Comentarii