Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Bilanţ provizoriu al pierderilor pricinuite de grevă. Braicar, pe minus cu peste 122.000 euro

• suma provine doar din venituri nereralizate din vânzarea de abonamente, inclusiv cele pentru pensionarii cu venituri mici ori pentru elevi, ambele tipuri decontate de Primăria Brăila • valoarea finală a prejudiciului creat în urma grevei spontane de la finele lunii mai este încă departe de a fi definitivată, susţine conducerea “Braicar”  

 

Operatorul public de transport local de călători a făcut un prim bilanţ al pierderilor pricinuite de mişcarea spontană de protest a şoferilor şi vatmanilor, de la finalul lunii mai, care a durat 8 zile. Conducerea “Braicar” a explicat că, deocamdată, a contabilizat venituri nerealizate în cuantum de 550.000 lei (5,5 miliarde lei vechi sau echivalentul a peste 122.000 euro), sumă reprezentând, pe de o parte, diminuarea decontului de la bugetul local aferent prestării serviciului de transport pentru pensionarii cu venituri mici şi pentru elevi, pentru cele 8 zile de grevă, iar, pe de altă parte, despăgubirile acordate de companie brăilenilor care au avut cumpărat abonament în cursul lunii mai, dar nu au putut circula din cauză că autobuzele şi tramvaiele nu au ieşit pe trasee. “Acest bilanţ este unul provizoiu, întrucât valoarea prejudiciului nu a fost încă definitivată, urmând a fi adăugate şi alte categorii de venituri nerealizate din cauza grevei spontane ce a durat 8 zile. Se va face practic o expertiză în acest sens. Suma de 5,5 miliarde lei vechi provine doar pe partea de abonamente”, ne-a declarat directorul general al SC “Braicar” SA, Cornel Săndulescu

După cum cotidianul nostru v-a informat, la finele lunii iunie, cu ocazia achiziţiei noilor abonamente valabile în luna iulie, posesorilor li s-a acordat o reducere calculată proporţional cu cele 8 zile de inactivitate. Practic, regula de bază a fost aceea că despăgubirea vizează doar cele 8 zile în care mijloacele de transport în comun din oraş n-au ieşit pe trasee. De exemplu, la un abonament clasic, în valoare de 55 lei, valabil 30 de zile pentru toate liniile de autobuz, respectiv de tramvai din municipiu, reducerea a fost de aproape 15 lei (55 lei deîmpărţit la 30 zile, iar rezultatul deînmulţit cu 8 zile de grevă). Aceeaşi regulă s-a aplicat, de fapt, la toate tipurile de abonamente CUMPĂRATE de brăileni, mai puţin cele acordate gratuit 100% pensionarilor cu venituri reduse ori, mai nou, elevilor şi studenţilor cu domiciliul în municipiu. Pentru aceste două categorii de beneficiari, în care decontarea serviciului de transport se face integral de la bugetul local, municipalitatea a avut grijă să reducă cuantumul viramentului aferent lunii mai, fix pentru cele 8 zile cât a durat greva spontană.

În altă ordine de idei, o parte dintre şoferii şi vatmanii care au participat la mişcarea de protest au fost chemaţi la Poliţie în calitate de martori într-un dosar penal deschis in REM faţă de infracţiunea de instigare la grevă. După cum “Obiectiv” a anunţat deja, la data de 31 mai, lucrători ai Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice au deschis dosar penal conform art. 218, alin. 1 din Legea 62/2011 - Conflictele individuale de muncă. Practic, reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila s-ar fi autosesizat şi fac anchetă pentru a stabili dacă au fost încălcate prevederile legale, după cum ne-au transmis atunci reprezentanţii instituţiei. Potrivit art 218., alin. 1, din legea menţionată, spuneau anchetatorii, “constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă de la 20.000 lei la 50.000 lei fapta persoanei care, prin ameninţări ori prin violenţe, împiedică ori obligă un angajat sau un grup de angajaţi să participe la grevă ori să muncească în timpul grevei”. După cum ne-au informat surse din cadrul instituţiei, ancheta este încă în derulare la acest moment.

Reamintim că începând de joi, 24 mai, până joi, 31 mai inclusiv, şoferii şi vatmanii de la SC “Braicar” au stat în grevă spontană asigurând în acest timp doar cursele speciale, adică transportul salariaţilor diferitelor fabrici locale care au încheiat contracte în acest sens cu operatorul public de transport. În rest, nici un autobuz sau tramvai nu a circulat în tot acest răstimp pe traseele din municipiu, spre nemulţumirea călătorilor.




Categorie articol: 

Comentarii