Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Baschetul, un model de viaţă în educaţia copiilor din Brăila

• componenţii echipei U16 de la Cuza Pirates consideră că sportul le-a ridicat nivelul valoric în procesul de învăţământ • majoritatea baschetbaliştilor îşi doresc din nou la Brăila o echipă de seniori

 

Sportul contribuie la dezvoltarea globală a sinelui, atât din punct de vedere mental sau emoţional, cât şi din punct de vedere social şi poate merge mână în mână cu şcoala. Practicarea unui sport de performanţă îţi conferă putere, anduranţă, rezistenţă psihică şi caracter. Toate însuşirile unui sportiv se dobândesc în timp şi ele pot fi folositoare şi în procesul educativ. Fie că este de performanţă, fie că este doar ca simplu hobby, rolul sportului este acela de a crea personalitatea completă a individului. Poate fi un mod de viaţă. Ambiţia, determinarea şi perseverenţa, motivaţia şi rezistenţa se dezvoltă ca abilităţi sociale şi ele sunt puse în aplicare şi în viaţa de zi cu zi.

Acestea sunt criteriile după care se ghidează baschetbaliştii de la Cuza Pirates Brăila, mai precis cei de la U16, care de curând au trecut cu brio evaluarea naţională şi care consideră că sportul i-a ajutat să obţină performanţe pe plan şcolar.

Actualul lot al categoriei de vârstă U16 de la Cuza Pirates, pentru sezonul competiţional 2020-2021, are ca obiectiv accederea la unul dintre turneele semifinale.

“Această grupă este formată numai din copii brăileni, cărora le place baschetul, dar care sunt foarte buni şi la învăţătură. Din punct de vedere sportiv, pentru sezonul următor ne putem propune accederea la turneul semifinal, iar peste doi ani putem spera la turneul final”, ne-a declarat Mircea Totolici, preşedintele clubului Cuza Pirates Brăila.

La unul dintre antrenamentele de săptămâna aceasta, câţiva dintre baschetbaliştii U16 au vorbit despre şcoală şi sport. Şi toţi au scos în evidenţă faptul că baschetul i-a ajutat foarte mult să obţină note mari la şcoală şi mai ales la evaluarea naţională. 

Tudor Minaev a efectuat ciclul gimnazial la Colegiul Naţional “Nicolae Bălcescu” şi doreşte să rămână la această unitate de învăţământ şi la liceu. Minaev a obţinut aceeaşi medie la română şi matematică, 9.45 şi este convins că sportul, în cazul de faţă baschetul, l-a ajutat foarte mult în procesul de învăţământ. “Baschetul îţi dă încredere în forţele proprii şi se cultivă treptat, odată cu micile victorii personale. Voi continua să joc baschet şi în liceu. Pentru mine personal, baschetul este un hobby. Când oboseam învăţând, mergeam la antrenament şi altul era după aceea randamentul când mă reapucam de învăţat. Pe viitor mi-aş dori să fac facultatea de Geografie sau Geologie în Germania sau Marea Britanie”, ne-a declarat Tudor Minaev.

“Eduard, fratele meu, m-a dus prima dată la baschet şi mi-a plăcut atmosfera de echipă. Acum este una dintre activităţile mele preferate. Dorinţa mea este aceea de a juca într-o echipă de seniori pentru oraşul meu natal. Dar nu exclud şi varianta de a continua să joc handbal de performanţă, la seniori, la o echipă din Bucureşti, oraşul în care vreu să merg la facultate”, a spus Theodor Urdă, elev la Colegiul Naţional “Gheorghe Munteanu Murgoci”. La evaluarea naţională, Urdă a obţinut note frumoase, 8.80 respectiv 9.00.

“Visez să avem din nou o echipă de baschet de seniori în Brăila. Îmi reamintesc că la derby-uri veneau peste 1.000 de spectatori. Baschetul m-a ajutat foarte mult în procesul de învăţământ şi îmi propun să muncesc mai mult, iar obiectivele viitoare să fie ceva mai îndrăzneţe. Sper să ajungem cu echipa U16 la turneul semifinal în campionatul următor”, a fost punctul de vedere al lui Denis Matei. Elev al şcolii Vasile Alecsandri, Matei a obţinut la evaluarea naţională 9.55, respectiv 7.15.

Component al echipei U16, Vlad Stăncel spune că va juca baschet, un sport de echipă pe care îl practică pentru că reprezintă o formă de relaxare. “Baschetul este o formă de relaxare pentru a scăpa de stres. Voi continua să practic acest sport în liceu, pe urmă voi vedea. Pot spune că baschetul m-a ajutat foarte mult, m-a disciplinat, datorită lui mi-a crescut puterea de concentrare”, ne-a spus Vlad Stăncel. La evaluarea naţională, Stăncel a obţinut note foarte mari, 9.70, respectiv 9.30.

Aceleaşi idei ne-au fost împărtăşite şi de Narcis Ioan, Marian Urse şi Cosmin Baicu.




Categorie articol: 

Comentarii