Mergi la conţinutul principal

Bani pentru agentii economici care incadreaza absolventi

Angajatorii care incadreaza in munca absolventi sint scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferente acestor salariati. Angajarea trebuie facuta pe perioada nedeterminata, firmele in cauza beneficiind de sprijin financiar timp de un an de zile. Acestea primesc lunar: 1 salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la data incadrarii in munca, pentru fiecare absolvent al ciclului inferior al liceului sau al scolilor de arta si meserii, 1,2 salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare persoana absolventa de invatamint secundar superior sau invatamint postliceal si 1,5 salarii de baza minime brute pe tara pentru cei care au absolvit institutii de invatamint superior.
In cazul absolventilor care provin din rindul persoanelor cu handicap, sumele aferente se acorda pe o perioada de 18 luni.
Nu beneficiaza de subventiile mentionate angajatorii care au obligatia, potrivit legii, de a incadra in munca absolventi.
Agentii economici care opteaza pentru aceste facilitati sint obligati sa mentina raporturile de munca timp de cel putin 3 ani de la data angajarii. "In perioada celor 3 ani, absolventii pot urma o forma de pregatire profesionala, organizata de catre angajator, in conditiile legii. Cheltuielile necesare vor fi suportate, la cererea angajatorilor, din bugetul asigurarilor pentru somaj", se precizeaza intr-un comunicat al Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM).

Bonus dupa perioada obligatorie de 3 ani

Dupa indeplinirea obligatiei privind mentinerea raporturilor de munca timp de trei ani, sprijinul financiar acordat agentilor economici continua. Astfel, daca absolventii in cauza ramin salariatii aceleiasi firme, ajutorul financiar e egal cu suma aferenta contributiilor sociale datorate de angajatori pentru aceste persoane si virate conform legii. Facilitatile se acorda pe o perioada de cel mult doi ani de la data indeplinirii obligatiei mentionate.
Prin contributii sociale datorate de angajatori se intelege, potrivit legii, contributia de asigurari sociale, contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, contributia pentru asigurari sociale de sanatate si contributia de asigurari pentru somaj. Ajutorul financiar se vireaza, la cerere, din bugetul asigurarilor pentru somaj, angajatorilor care nu inregistreaza debite provenind din neplata contributiilor sociale, prin plata acestei sume, in termen de 90 de zile de la data aprobarii cererii. Masurile sint menite a incuraja incadrarea absolventilor. Informatii suplimentare se pot obtine de la AJOFM Braila, b-dul Dorobantilor nr.603-605, tel./fax 0239/611519.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro