Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Bac in deriva, timp de citeva ore, pe Dunare

Circa cinci ore, pe Dunare, intre Braila si Insula Mare a Brailei. Nu este o gluma, ci este calvarul pe care l-au trait, ieri, circa 30 de persoane, aflate pe bacul plutitor care a plecat, in jurul orei 9.00, dinspre oras catre Insula Mare a Brailei, cu 9 masini la bord. Ieri dimineata, la Braila, Dunarea era acoperita in proportie de circa 70% de sloiuri, ceea ce a ingreunat foarte mult circulatia pe fluviu. Din acest motiv, bacul a avut probleme tehnice, inainte de a ajunge la destinatie. Mai exact, pe la mjlocul fluviului, din cauza ghetii care a patruns la pompa, motorul remorcherului s-a defectat, iar bacul a plutit in deriva pe Dunare, circa doua ore. Reprezentantii firmei "TCE 3 Brazi" au anuntat Capitania si au cerut ajutor, pentru remorcarea bacului si aducerea acestuia la mal. In jurul orei 11.00, Marian Ionel, sef sector nave al firmei "TCE 3 Brazi", care asigura serviciul de trecere bac, ne-a declarat ca problema se va rezolva, dat fiind ca vor primi ajutoare: "Bacul care s-a defectat este in deriva, in momentul de fata . Noi am anuntat organele de Capitanie si exista remorchere de serviciu in zona Capitaniei, care ne vor ajuta sa aducem bacul la mal. Nava Copaceni sau Rovinari 14, in momentul de fata sint disponibile si vor aduce bacul in siguranta la mal". Un alt lucrator de la punctul de trecere bac ne declara ca, de fapt, nu s-a intimplat nimic deosebit si ca sint probleme care se rezolva. Intrebat fiind daca au pierdut bacul pe Dunare, acesta ne-a declarat: "Ei, s-a pierdut bacul! S-a oprit motorul din cauza ghetii! Cum sa nu mai poata sa se intoarca?! Ba da, poate sa se intoarca, doar ca are gheata la pompa. E greu, sigur, ca e iarna."Intre timp, de pe o alta nava, marinarii urmareau podul plutitor, dus de Dunare: "Le-a scapat bacul, cind trecea catre Insula, si acum, nu mai poate sa se intoarca. A incercat de vreo citeva ori, dar e periculos, din cauza sloiurilor de gheata. E ceva timp, de cind pluteste in deriva. Si e plin...""N-am crezut ca o sa mai ajungem la mal!"In citeva minute, a sosit un impingator si un remorcher, care, timp de o ora, a incercat sa aduca podul plutitor la mal. Dat fiind ca remorcherul suplimentar nu facea totusi fata, a fost adus si un impingator, si astfel, bacul a reusit sa traverseze fluviul, printre sloiuri. Manevrele au fost facute cu mare grija, pentru ca sloiurile mari sa nu cumva sa se strecoare sub podul plutitor, si sa-l rastoarne. Podul plutitor a ajuns la mal abia in jurul orei 14, iar pasagerii inghetati si speriati, i-au multumit lui Dumnezeu ca au ajuns cu bine, inapoi, de unde plecasera dis de dimineata."Am inghetat, ne-am dezghetat, ce sa mai, asta e... N-am crezut ca o sa mai ajungem la mal! Cei care au venit sa ne ajute, Rovinariul, erau neputinciosi! Cu toate ca era un vas cu motoare mai puternice, fata de ce-avem noi, la bac, raminea blocat in sloiurile de gheata. Bine ca am ajuns inapoi!", ne-a declarat unul dintre pasageri."Ne-am temut, sigur ca ne-am temut, era de asteptata, sa nu stim noi incotro ne ducem si cu ce ne lovim, ca veneau valuri dincolo, ne intoarceam dincolo... Si sloiurile alea, care se loveau de bac, si faceau un zgomot sinistru! Sigur, sigur ca ne-a fost frica, la toti, nu numai mie. Ca sa nu mai spun ca am inghetat bocna. credeam ca nu mai ajung la mal. A fost un cosmar! Nu mai vreau sa trec niciodata prin asa ceva!", ne-a spus si una dintre femeile care s-au aflat pe bac, in cele 5 ore de calvar.Pentru a preintimpina apatitia altor asemeena cazuri, firma TCE 3 Brazi a decis ca, pe perioada urmatoarelor zile, sa doteze fiecare bac nu unul, ci doua, sau chiar trei remorchere. Marian Ionel, seful sectorului Nave, ne-a explicat: "In momentul de fata, in Insula Mare a Brailei trecerea se face mai dificil, datorita temperaturilor scazute din noaptea trecuta, de minus 20 grade Celsius, Dunarea a inghetat partial, in proportie de 60-70%, iar trecerea se face mai dificil. In asemenea situatii, facem trecerea impingind podul plutitor cu doua vapoare sau cu trei vapoare. Deci, trecerea este in continuare functionala, pentru asigurarea, in mod deosebit, a necesarului activitatii noastre in Insula, si a necesarului pentru locuitorii satelor din Insula, respectiv pentru Salvare, Electrica, etc".




Categorie articol: 

Comentarii