Mergi la conţinutul principal

Autorizarile pentru pensiile faculative incep la 30 octombrie

"Conform legislatiei, analiza dosarelor necesita circa 30-60 de zile, astfel ca primele societati care vor administra fonduri de pensii facultative vor incepe sa functioneze, cel mai probabil, la 1 ianuarie 2007. Practic, primele contributii la pilionul III vor avea loc la inceputul anului viitor", a declarat, joi, presedintele CSSPP, Mircea Oancea.
Legea privind pensiile facultative (204/2006) a intrat in vigoare in luna martie, dupa publicarea in Monitorul Oficial.
Potrivit actului normativ, persoanele iesite la pensie vor putea beneficia de sume suplimentare, prin intermediul sistemului de pensii facultative, cu conditia sa fi implinit virsta de 60 ani si sa fi contribuit la acest sistem minimum 90 de luni. In plus, activul personal (suma acumulata) sa fie cel putin egal cu suma necesara obtinerii pensiei facultative minime.
Actul normativ prevede ca orice angajat - inclusiv functionarii publici - sau persoana autorizata sa desfasoare o activitate independenta poate opta pentru un fond de pensii facultative.
Contributiile la un fond de pensii facultative vor fi retinute si virate de catre angajator sau, dupa caz, de catre persoana beneficiara, odata cu contributiile de asigurari sociale obligatorii. Nivelul contributiei se va ridica pina la 15% din venitul lunar impozabil al persoanei inscrisa la fondul de pensii.

Contributiile angajatului la fondurile de pensii facultative este deductibila, in limita echivalentului in lei a 200 euro

Actul normativ precizeaza ca suma reprezentind contributiile angajatului la fondurile de pensii facultative este deductibila, in limita echivalentului in lei a 200 euro intr-un an fiscal. Facilitatea fiscala va fi acordata si angajatorilor la calculul profitului impozabil, pentru suma reprezentind contributiile la fondurile de pensii si in limita echivalentului in lei a 200 euro intr-un an fiscal, pentru fiecare persoana.
In privinta fondurilor de pensii administrate privat (pilonui II), Oancea a afirmat ca acestea ar putea deveni functionale la 1 iulie 2007 .
"In urma cu patru luni, Guvernul a aprobat proiectul de modificare a Legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, documentul fiind trimis spre dezbatere si adoptare Parlamentului. Acum se afla in dezbatere la Senat si urmeaza sa treaca si pe la Camera Deputatilor. Speram ca, pina la finele anului, sa se stabileasca forma finala a proiectului de lege si, ulterior, CSSPP va emite normele de aplicare a acestuia", a spus presedintele institutiei.
Oancea mai spus ca introducerea pilonului II de pensii depinde si de introducerea sistemului informatic necesar pentru realizarea sistemului de plati.
"Practic, in acest moment nu exista dotarea tehnica la nivelul ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala, n.r.) si CNPAS pentru realizarea platilor individuale pentru fiecare contribuabil la bugetul de asigurari sociale. Speram ca sistemul informatic sa intre in functiune pina la jumatatea anului viitor", a mai spus Oancea.
Potrivit proiectul de modificare a Legii 411/2004, persoanele in virsta de pina la 35 de ani, asigurate in sistemul public de pensii potrivit Legii 19/2000, vor participa obligatoriu la un fond de pensii administrat privat.
Pentru persoanele in virsta de pina la 45 de ani care sint deja asigurate si contribuie la sistemul public de pensii, contributia la un fond de pensii administrat privat ramine facultativa.
Oancea a aratat ca demararea campaniei de informare la nivel national cu privire la pilonul II si III de pensii va incepe dupa ce proiectul de modificare a Legii 411/2004 va fi adoptat de Parlament.
"Nu poti sa incepi o campanie de informare a cetatenilor cu privire la ce inseamna aceste pensii private sau care sint avantajele acestora decit dupa definitivarea cadrului legislativ. In orice caz, suma minima necesara unei astfel de campanii nu se poate situa sub un milion de euro. In acest sens, Ministerul Muncii va selecta firma care se va ocupa de campanie in urma unei licitatii", a spus Oancea.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro