Mergi la conţinutul principal

August, lună de foc la Paşapoarte

3.024 de brăileni, dintre care mulţi locuiesc peste hotare, au depus, luna aceasta, cereri pentru eliberarea unui paşaport la Serviciul Paşapoarte Brăila • dintre aceştia doar 473 au solicitat paşaport temporar, un număr incomparabil mai mic cu situaţiile din anii precedenţi • motivul: la 20 iulie au intrat în vigoare mai multe modificări legislative, conform cărora scoaterea unui paşaport temporar e posibilă numai în anumite condiţii • noile reglementări, dar şi modernizările operate în sistem, au eficientizat activitatea serviciului, memorabilele cozi fiind acum o amintire • în plus, pentru că estimau o avalanşă de cereri în august, angajaţii de la Paşapoarte au lucrat în două schimburi, inclusiv în zilele libere acordate de Guvern de Sfânta Maria 

 

În această lună, angajaţii de la Serviciul Paşapoarte Brăila au lucrat la foc continuu, numărul cererilor pentru eliberarea unui paşaport fiind de peste 3.000. Deşi numărul solicitărilor a atins un nivel foarte ridicat, activitatea s-a desfăşurat în condiţii normale, întrucât brăilenii s-au obişnuit cu programările online şi au venit pentru a-şi rezolva problema actelor în ziua şi la ora stabilite. Programul a fost oricum prelungit, până la ora 18.30, astfel că solicitanţii au avut mai mult timp la dispoziţie, fără a mai fi nevoie să dea năvală cu noaptea-n cap, să facă liste, să formeze cozi şi să piardă ore, chiar zile întregi. 

De ajutor a fost şi faptul că, la data de 20 iulie au intrat în vigoare o serie de  schimbări legislative, conform cărora scoaterea unui paşaport temporar este posibilă doar în anumite condiţii stricte. De fapt, modificările legislative au fost introduse tocmai pentru a reduce aglomeraţia de la ghişeele serviciilor de paşapoarte, cauzată de numărul mare de cetăţeni care, an de an, solicitau paşaport temporar, fără a avea o urgenţă. Acum, nu se mai eliberează atât de simplu paşaport temporar, ci se scoate cel electronic, cu o valabilitate mult mai mare.

De exemplu, la Serviciul Paşapoarte Brăila, numai în primele 6 luni ale anului 2018, până la intrarea în vigoare a modificărilor, aproximativ 3.500 de persoane au scos paşaport temporar. Anul trecut, numărul a fost de aproape 6.500, după cum ne-a informat şeful instituţiei, Ionuţ Toma. Modificarea legislativă a fost, se pare, de bun augur, dacă socotim că din 20 iulie şi până în prezent, au fost doar 473 de cereri pentru eliberare paşapoarte temporare, din totalul de 3.024 cereri. Şi programările online au ajutat la reducerea aglomeraţiei.

Zilnic, în baza programărilor online, 85 de persoane sunt rezolvate în cel mai scurt timp, fiind vorba despre 7 minute disponibile pentru fiecare solicitant.

Ieri, la Paşapoarte Brăila activitatea se desfăşura în linişte, fără îmbulzează.

 

A crescut valabilitatea paşaportului simplu electronic de la 5 la 10 ani

Principalele modificări intrate în vigoare privesc creşterea valabilităţii paşaportului simplu electronic de la 5 la 10 ani pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani şi modificarea condiţiilor în care poate fi eliberat paşaportul simplu temporar. Astfel, acest tip de paşaport se eliberează într-un termen ce nu poate depăşi 3 zile lucrătoare, doar în situaţii obiective, în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară şi urgentă prezenţa persoanei pe teritoriul altui stat şi nu există timpul necesar pentru emiterea paşaportului simplu electronic. Documentele care atestă situaţiile prezentate, cu titlul exemplificativ, sunt următoarele: documente emise de autorităţile medicale, care consemnează necesitatea procurării unei medicaţii din străinătate, necesitatea efectuării unui tratament, a unor investigaţii sau proceduri medicale în străinătate de către solicitantul paşaportului; totodată, sunt luate în considerare documentele oficiale care indică faptul că persoana în cauză este programată la o entitate medicală din străinătate, la o anumită dată, pentru efectuarea unui tratament, a unor investigaţii sau a altor proceduri de acest gen. Pentru motive familiale, solicitanţii trebuie să prezinte documente din care rezultă că o persoană, cu care solicitantul paşaportului are legături de familie, se află într-unul din următoarele cazuri: în situaţia necesară şi urgentă de a urma un tratament sau de a efectua investigaţii sau proceduri medicale în străinătate ori de a i se procura medicaţie din străinătate; în diverse situaţii de dificultate în străinătate, respectiv deces, accidente, stare de arest, procese judecătoreşti; în situaţii în care este necesară asigurarea asistării sau reprezentării intereselor sale în străinătate. Pentru motive profesionale sunt necesare: documente emise de entităţi din ţară sau străinătate, din care rezultă necesitatea şi urgenţa deplasării în străinătate a solicitantului, în contextul exercitării atribuţiilor sale profesionale, participării la cursuri, conferinţe sau seminarii. În lipsa documentelor care justifică necesitatea şi urgenţa deplasării în străinătate, paşaportul simplu temporar se eliberează într-un termen ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare. De precizat că paşaportul simplu temporar are valabilitate 12 luni”, a explicat şeful Direcţiei Generale de Paşapoarte, comisar-şef de poliţie Toancă Mirel.

Modificările legislative au fost introduse pentru a reduce aglomeraţia de la ghişeele serviciilor de paşapoarte cauzată de numărul mare de cetăţeni care an de an solicită paşaport temporar, fără a avea o urgenţă.

Sursa citată a mai precizat că, odată cu creşterea valabilităţii paşaportului simplu electronic la 10 ani, se aşteaptă mărirea numărului cererilor de eliberare pentru acest tip de document, în condiţiile în care este cunoscut faptul că în lunile de vară, mai ales iulie şi august se eliberează cele mai multe documente de călătorie, comparativ cu restul lunilor din an.

Situaţia la nivel naţional a paşapoartelor temporare eliberate în anii trecuţi, dar şi în acest an, până la schimbarea legii, a fost una explozivă. În intervalul 01 ianuarie – 27 iulie a.c. au fost eliberate 796.173 paşapoarte simple electronice şi 287.122 paşapoarte simple temporare, în timp ce, în perioada similară a anului trecut, au fost eliberate 615.155 paşapoarte simple electronice şi 251.171 paşapoarte simple temporare, înregistrându-se astfel o creştere cu 29,43% a celor electronice şi cu 14,31% a celor temporare.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro