Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Astuparea gropilor de pe drumurile judeţene, mai scumpă cu 2,5 milioane lei

• după o licitaţie care părea că nu se mai termină, lucrurile au fost în sfârşit lămurite, iar lucrările au primit undă verde • reparaţiile vor fi executate de firmele care s-au clasat pe locul 2, pentru că firma de pe locul 1 s-a dovedit neserioasă • problema e că diferenţa de preţ între ofertele câştigătoare şi cele de pe locul 2 este de circa 2,5 milioane de lei, sumă pe care trebuie să o acopere Consiliul Judeţean • preşedintele instituţiei, Francisk Chiriac, spune că nu va lăsa lucrurile aşa şi că va da în judecată firma care a câştigat licitaţia cu un preţ subevaluat, pentru a recupera diferenţele • este vorba despre firma “Hidrosalt” Bucureşti,  căreia CJ vrea să îi impute inclusiv amenzile primite de la Poliţie pentru că gropile de pe drumurile judeţene nu au fost astupate la timp

 

Consiliul Judeţean a semnat, ieri, contractul pentru astuparea gropilor de pe drumurile din partea de sud a judeţului, cu “Promotas” Brăila, firma situată pe locul 2 la licitaţia organizată anul trecut pentru aceste lucrări. Asta după ce “Hidrosalt” SRL Bucureşti, firma de pe locul 1, care a avut cea mai avantajoasă ofertă financiară, nu a mai venit să semneze actele, fiind astfel descalificată. Săptămâna trecută, CJ Brăila a semnat contractul pentru lotul de drumuri din zona de nord a judeţului, cu “Tancrad” SRL Galaţi, ocupanta locului 2 la licitaţie, deoarece şi pentru acest lot de lucrări pe locul 1 se situase tot “Hidrosalt” Bucureşti, care însă nu s-a simţit capabilă să înceapă lucrările, cel mai probabil pentru că a participat la licitaţie cu un preţ subevaluat. Pentru cele două loturi, Nord şi Sud, “Hidrosalt” venise cu o ofertă totală de preţ de 15 milioane lei, iar Consiliul Judeţean a alocat această sumă pentru repararea drumurilor, în bugetul de anul acesta. Fiind vorba despre un contract cadru cu trei câştigători, pentru că firma de pe locul 1 nu şi-a putut onora angajamentul, lucrările au fost preluate de firmele situate pe locul 2, la lotul Nord, respectiv lotul Sud. Acestea, însă, licitaseră cu preţuri mai mari, iar diferenţa trebuie acoperită de CJ. Preşedintele instituţiei, Fancisk Chiriac, se declară decis să recupereze aceşti bani de la firma care a câştigat licitaţia cu preţuri ce s-au dovedit nerealiste. “Bugetul pentru drumuri a fost structurat în funcţie de preţurile ofertate de firma de pe locul 1. Acum trebuie să alocăm bani în plus, pentru că firmele de pe locul 2 au participat la licitaţie cu alte preţuri. Vorbim despre o diferenţă de vreo 2,5 milioane de lei, bani pe care o să îi solicităm ca despăgubiri de la firma «Hidrosalt», pentru că a licitat doar de dragul de a licita. O să îi imputăm şi amenzile încasate de CJ pentru drumurile nereparate”, ne-a declarat preşedintele Francisk Chiriac.

Reamintim că, săptămâna trecută, Consiliul Judeţean a fost amendat de Poliţie cu 29.000 lei, după ce o autospecială a Ministerului Afacerilor Interne era să se răstoarne pe DJ 211A din cauza gropilor din carosabil.

 

“Urmărim îndeaproape calitatea lucrărilor!”

Până va reuşi să recupereze în instanţă prejudiciile provocate de firma care a încurcat socotelile la licitaţie, Consiliul Judeţean se bucură că măcar a reuşit să pună lucrurile în mişcare, prin semnarea contractelor cu firmele de pe locul 2. Ieri, preşedintele Chiriac a anunţat pe o reţea de socializare că s-a lămurit problema şi cu drumurile din partea de sud a judeţului. “Începând cu data de 2 mai, firma contractantă (asocierea de firme “Promotas” - “Viacarpatica Consult” - “Infosistem Proiect” n.n.) va demara lucrările urgent, pentru următoarele tronsoane de drum: DJ211 - DJ211A - intersecţia Ianca - Bordei Verde, continuând cu Viziru - Drumul Mării, DJ203 - intersecţia cu Făurei - Ulmu - Zăvoaia - Însurăţei. Prioritar pentru mine este ca, în cel mai scurt timp, toate drumurile din judeţ să arate aşa cum îşi doresc cetăţenii, să nu mai existe gropi sau porţiuni de drum impracticabile. Reuşim astfel să intrăm în normalitate, după luni bune de contestaţii şi înfăţişări la Judecătorie”, a notat Chiriac.

Şeful CJ a declarat pentru cotidianul nostru că va pune foarte mare accent pe calitatea lucrărilor, dar şi pe finalizarea acestora la timp. Practic, cele două firme care au semnat cu Consiliul Judeţean au la dispoziţie câte două luni pentru a executa lucrările prevăzute în contract. După cum v-am mai informat, este vorba despre plombări pe 60.000 metri pătraţi de carosabil, pietruiri pe 31 kilometri, covor asfaltic pe 63 km, montarea a 320 indicatoare rutiere, marcaje longitudinale pe 54 km, marcaje transversale pe 228 mp, montare de parapeţi metalici pe 1.088 metri liniari.

Dacă “Promotas” mai are timp până pe 2 mai pentru a-şi face organizarea de şantier, “Tancrad”, care a semnat săptămâna trecută, pentru drumurile din zona de nord a judeţului, deja a început treaba în teren. Ieri, echipele de lucru ale firmei gălăţene pregăteau DJ 203 Făurei - Jirlău, în zona podului peste râul Buzău, pentru turnarea de covor asfaltic. Este vorba despre unul dintre cele mai degradate drumuri din judeţ, iar lucrările de pregătire erau supravegheate îndeaproape de vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Ionel Epureanu. “Se fac plombări premergătoare, pe un tronson de drum unde se va veni cu covor asfaltic”, ne-a explicat acesta.




Categorie articol: 

Comentarii