Mergi la conţinutul principal

Astaldi - IHI Infrastructure Systems vor proiecta şi construi podul peste Dunăre

• Compania Naţională de Drumuri a anunţat câştigătorul licitaţiei pentru mega-proiectul investiţional al podului suspendat Brăila - Tulcea, asocierea Astaldi (Italia) - IHI Infrastructure Systems (Japonia) • teoretic, ar trebui să avem gata podul în 2021, contractorul având la dipoziţie un an pentru partea de proiectare şi alţi 3 pentru construcţie

 

Încă un pas decisiv pentru unul dintre cele mai importante şi de impact proiecte  investiţionale pe parte de infrastructură din zona noastră geografică: a fost anunţat câştigătorul licitaţiei privind construcţia podului suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea. Potrivit anunţului Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), licitaţia s-a finalizat cu atribuirea contractului privind proiectarea şi execuţia acestui obiectiv către asocierea italo-japoneză Astaldi - IHI Infrastructure Systems, pentru suma de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA, adică echivalentul a circa 433 milioane euro, faţă de o valoare estimată de la care s-a pornit licitaţia, de 2,025 miliarde lei, fără TVA, (aproximativ 450 milioane euro).

Potrivit anunţului CNAIR, durata contractului, care va putea fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestaţiilor la licitaţie, este de 4 ani, din care 12 luni pentru proiectare şi restul de 36 luni pentru execuţie, adică un deadline undeva în toamna lui 2021, dacă s-ar perfecta actele, săptămânile acestea. Mai trebuie adăugat că perioada de garanţie a lucrărilor va fi de 10 ani.

Câştigătorul licitaţiei va trebui să proiecteze şi să construiască, în linii mari, podul suspendat, care, de altfel, reprezintă principala structură a proiectului, plus două viaducte a câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km.

Iată şi câteva detalii tehnice legate de acest proiect:

- podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,3 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65, respectiv 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe fluviu;

- sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării;

- lăţimea totală a podului va fi de 31,7 metri, din care calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,5 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,8 m fiecare.

 

Unde se va construi podul?

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea.

Drumul principal Brăila-Jijila va avea o lungime de 19,095 km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, până la km 7+940.

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Acest drum urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila-Jijila) şi se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin), a mai anunţat CNAIR.

Reamintim că CNAIR a anunţat la finele lunii aprilie, într-un comunicat de presă, demararea procedurii pentru atribuirea contractului privind realizarea podului Brăila – Tulcea, inclusiv partea de proiectare, catalogând această investiţie drept cel mai complex proiect de infrastructură din perioada post-comunistă. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a expirat vineri, 11 august, ora 16.00, dată până la care s-au înscris doi ofertanţi:

1. Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia)

2. Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading '98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014-2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.

Mai trebuie adăugat faptul că procurorii DNA au cerut, în urmă cu câteva luni, CNAIR documentele legate de contractele anterioare pentru realizarea şi actualizarea studiului de fezabilitate aferent proiectului de la Brăila, suspiciunile fiind acelea că sumele plătite pentru studiile respective ar fi fost umflate.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro