Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Asfaltarea străzilor din Radu Negru, marcată oficial de Primărie

Primăria Brăila a marcat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, finalizarea proiectului de modernizare a unor străzi şi tronsoane de străzi din cartierul Radu Negru. Concret, în urma unei investiţii finanţate cu bani europeni, în valoare de 14,8 milioane de lei, au fost asfaltate 19 străzi, în întregime sau doar pe porţiuni. Lungimea totală a acestora este de 7,7 kilometri. Lucrările au constat în refacerea trotuarelor, asfaltarea părţii carosabile şi amenajarea spaţiilor verzi. Înainte de asfaltare, străzile respective au beneficiat de extinderea sistemului de canalizare, respectiv de reabilitarea reţelei de alimentare cu apă.
După cum se ştie, firma care a executat aceste lucrări este "Tancrad" SRL Galaţi. Şantierul a fost deschis în luna mai 2014, fiind finalizat în aprilie 2016. Pe parcursul celor doi ani, la Primărie au ajuns tot felul de sesizări şi reclamaţii, trimise fie de locatarii străzilor în cauză, fie chiar de firma "Tancrad". "Am primit plângeri de la cetăţeni că li se crapă casele, din cauza utilajelor care lucrează pe stradă. E adevărat, în zonă sunt case construite în perioada anilor 60 - 70, destul de sensibile în astfel de situaţii. Pe de altă parte, constructorul s-a plâns că racordurile făcute de oameni la reţelele de utilităţi sunt mai sus decât ar trebui, iar când s-a săpat pentru aducerea străzii la nivel s-au spart ţevi de apă, ţevi de gaze, pierzându-se timp pentru remedierea avariilor. Ce se întâmplă? După ce s-a tras conducta de apă sau de gaze pe stradă, lumea nu a ţinut cont că ţevile de racord până la locuinţele fiecăruia trebuie îngropate la minim 80 de centimetri adâncime. Unii au pus un cot şi au montat ţeava la doar 40 cm, că aşa au crezut ei că e mai bine. După ce s-a coborât cota străzii conform proiectului, ţeava respectivă a ajuns la doar 15 - 20 cm de suprafaţă, iar când treceau utilajele peste ea se fisura sau se spărgea de tot. Astfel de probleme au fost destul de dese, iar ritmul de lucru a avut de suferit. Acum lumea e mulţumită, chiar dacă unii spun că apar inundaţii pentru că apa se scurge mai repede pe asfalt", a declarat Simionescu, făcând referire la celebra explicaţie dată de directorul tehnic al CUP "Dunărea", Constantin Toma, după inundaţiile de săptămâna trecută.
Primarul a recunoscut că, la ora actuală, încă mai sunt străzi din municipiu unde nu există conducte de canalizare şi că multe dintre străzile pe care s-a pus deja canalizarea nu au fost asfaltate. "Mai avem circa 12,6 km de stradă, în toate cartierele periferice - Radu Negru, Chercea, Pisc, Lacu Dulce - unde încă nu s-a tras canalizare. Acestea ar fi trebuit să fie rezolvate deja, dacă s-ar fi pus în mişcare din 2014, aşa cum s-a anunţat iniţial, noul Program Operaţional Infrastructură Mare, finanţat de Uniunea Europeană. Acest program nu a fost demarat nici până la ora actuală şi abia din toamna acestui an s-a putea da drumul la licitaţii şi la celelalte proceduri. Din momentul când se vor atribui contractele de execuţie, lucrările ar trebui să fie gata cam în doi ani", a declarat Simionescu.
Cât priveşte asfaltarea tuturor străzilor din municipiu, inclusiv a celor pe care s-au montat în ultimii ani conducte de apă şi canalizare, iar carosabilul se află în prezent într-o stare deplorabilă, actualul primar a atras atenţia că nu vor putea fi atrase finanţări europene decât pe acele tronsoane unde există transport electric - linii de tramvai, în cazul Brăilei. "Cu asfaltarea va trebui să ne descurcăm cu bani de la bugetul local", a punctat Aurel Simionescu o problemă ce va fi moştenită de viitorul primar al Brăilei.




Categorie articol: 

Comentarii