Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Asfaltări cu reclamaţii, dar şi cu rezolvări

• un cititor al cotidianului “Obiectiv - Vocea Brăilei” ne-a semnalat, recent, o problemă legată de lucrările de asfaltări care se realizează pe strada Vlad Ţepeş, unde locuieşte • brăilenul Ion Moise s-a plâns că trotuarul va fi realizat mult mai jos decât nivelul casei sale, dar şi al altor locatari de pe stradă, astfel că nu va mai putea să intre cu maşina în propria curte • directorul Marius Termegan a explicat că pe strada respectivă casele nu se află la acelaşi nivel, astfel că se vor realiza pante pentru a asigura accesul în case, chiar dacă din această pricină trotuarul va fi denivelat • directorul a mai adăugat că Strada Vlad Ţepeş, dar şi altele din zonă, se asfaltează în cadrul unui program amplu, care prevede şi introducerea reţelei de canalizare de către CUP “Dunărea”, având termenul final estimat pe 15 octombrie

 

Asfaltările continuă în Brăila, acum fiind vizate şi străzi ceva mai mici sau capete de tronsoane, care au rămas pe dinafară cu alte ocazii. Este şi cazul străzii Vlad Ţepeş, în lungime de 50 m, care porneşte din faţa hypermarketului Penny, din Barieră, până la linia de tren a fostului Pal. Ei bine, tocmai în legătură cu asfaltările pe această stradă am primit, recent, o sesizare din partea unui cititor. Brăileanul Ion Moise, ne-a transmis şi fotografii, pentru a sublinia faptul că trotuarul ce urmează să se realizeze pe Strada Vlad Ţepeş este mai mic decât nivelul casei sale şi a altor câţiva locatari. Omul ne-a precizat că strada respectivă nu a fost niciodată asfaltată, motiv pentru care a ales să îşi înalţe curtea, pentru a nu mai avea probleme cu infiltraţiile de apă, după ploaie. Cu toate acestea, a dorit să solicite ajutor, după ce a ajuns la concluzia că trotuarul respectiv, nu i-ar mai fi permis să intre cu maşina în curtea propriei locuinţe.

“În luna iunie anul curent, reprezentanţii constructorului au trasat cotele noii străzi pe cei trei stâlpi de iluminat aflaţi pe stradă. În aceeaşi lună a început decopertarea străzii în vederea construirii infrastructurii, despre care cunosc că este alcătuită din minim 10-15 cm balast spălat, minim 20-30 cm piatră sparte peste care se aplică un strad de binder de minim 5 cm şi unul de uzură de minim 3 cm, însumând un minim de 38 cm. Presupun că proiectul de execuţie prevede nişte grosimi mai mari, având în vedere trasarea cotelor de pe stâlpi. În luna iulie constructorul a împrăştiat pe suprafaţa străzii un material format în mare parte din pământ, nisip şi piatră de râu de dimensiuni foarte mari, neconforme tehnologiei, care nici măcar nu au fost compactate. În zilele de 1 şi 2 septembrie a montat bordură peste materialul descris mai sus, care actualmente se află la o cotă de - 50 cm faţă de trotuare, între partea superioară bordurii şi trotuar s-a creat o diferenţă ce variază între 20 şi 25 cm. În aceste condiţii, când grosimea minimă a străzii ar trebui să fie de 38 cm şi bordura deja montată are înălţimea de 26 cm, din care 5 cm rămâne bordură aparentă, cum se va realiza construcţia străzii. Presupunând că lucrarea se finalizează în acest fel, strada va fi mai jos cu 50-60 cm decât capetele acesteia, care corespund parcării magazinului «Penny» şi căii ferate uzinale Pal, în aceste condiţii strada va deveni un bazin colector de ape, mâluri şi gunoaie, care se vor scurge din ambele capete”, a dorit să semnaleze Ion Moise.

Acesta ne-a informat că a discutat cu reprezentanţii constructorului şi a ridicat problema sa chiar şi directorului de la Direcţia Tehnică a Primăriei Municipiului Brăila, Marius Termegan, însă fără prea mare succes în primă fază. Ulterior sesizării făcute şi în presă, brăileanul a revenit şi ne-a precizat că s-a găsit o soluţie tehnică, astfel încât toţi locatarii de pe stradă să aibă acces în propriile locuinţe, fără niciun discomfort.

 

Explicaţiile lui Termegan

 

Directorul Primăriei, Marius Termegan, ne-a precizat că a discutat personal cu Ion Moise şi că i se pare că acesta a exagerat, precizând că omul nu ştie cu exactitate proiectul. Termegan, a confirmat totuşi că pe strada respectivă casele locatarilor sunt amplasate la distanţe diferite faţă de sol, dar a dat garanţii că situaţia are o rezolvare tehnică. Acesta a afirmat că se vor realiza pante în faţa fiecărei case, astfel încât oamenii să aibă acces cu automobilul.

“Aş spune că dânşii fac afirmaţii fără să cunoască proiectul. Se respectă proiectul în totalitate! Sunt cotele date corespunzător în aşa fel încât locuitorii străzii să nu aibă probleme de niciun fel. Acum, dacă îmi permiteţi un comentariu personal. Domnul Moise, atunci când şi-a construit casa şi a vrut să arate frumos, a ridicat nivelul curţii dumnealui, inclusiv a trotuarului din faţă cu câţiva centimetri, nu vreau să spun câţi. Dar chiar şi dumnealui, mai sus decât restul străzii, nu o să aibă nicio problemă, decât că accesul auto în curte va fi puţin mai denivelat decât al celorlalţi cetăţeni. Eu îl cred că îi intra apa în curte şi îi dau dreptate. Numai că în momentul acesta noi facem o modernizare de stradă care înseamnă şi preluarea apelor pluviale pe strada respectivă, cu pantă dată corespunzătoare, în aşa fel încât nu va rămâne apă pe stradă. şi vă spun că suntem obligaţi să executăm acces auto la fiecare proprietate şi acces pietonal, cu bordura coborâtă corespunzător, în aşa fel încât să nu avem probleme, să nu îşi avarieze maşinile, iar pietonii să circule într-un mod corespunzător”, a declarat Termegan.

Cu toate acestea, directorul a afirmat că din cauza acestor pante, trotuarul, care este destul de îngust, va avea denivelări în anumite porţiuni.

“Este posibil ca trotuarul, fiind unul foarte îngust, să nu fie drept pe toată lungimea străzii. Pentru că trebuie să facem aceste accese auto, care înseamnă o pantă. Trotuarul mai mult ca sigur va avea denivelări. Dar nu accidentale, ci voite, impuse de caracteristicile străzii. Casele nu sunt toate la acelaşi nivel. Dacă se ia cotă după casa domnului Moise, de exemplu, o să fie strada mai sus cu jumătate de metru faţă de cetăţeanul din capătul celălalt al străzii. Dacă mergeţi în teren, constataţi acest lucru: capătul dinspre fostul XXL, casele de pe stradă sunt mai jos decât cele din mijlocul străzii, zona unde locuieşte domnul Moise. Ca atare, proiectanţii trebuie să ia în calcul evacuarea apelor pluviale şi a celor menajere. De acolo se porneşte cu proiectarea şi cota aferentă străzii. Că e posibil ca trotuarul la domnul Moise să fie mai denivelat, pentru că e casa mai sus, perfect adevărat, aşa va fi. Nu putem să îi coborâm casa domnului Moise”, a mai completat acesta.

Termegan ne-a informat că lucrările acolo sunt realizate de către firma “Tancrad” şi că termenul limită atât pentru strada Vlad Ţepeş cât şi pentru altele conexe, din zona respectivă, ar fi 15 octombrie. Chiar şi aşa, directorul a punctat că la toate aceste străzi se realizează şi canalizare de către CUP “Dunărea”, astfel că în cazul în care vor exista întârzieri la acest capitol, Primăria va ruga firma “Tancrad” să mai aştepte cu asfaltarea, deoarece nu se va face acest lucru până când Compania nu îşi termină treaba.
“Strada Vlad Ţepeş este parte din proiectul care vizează asfaltarea zonei Radu Negru, capăt în cartierul Buzăului şi alte străzi rămase nasfaltate. Vom inspecta toate străzile, vedem în ce stadiu suntem. Cerem şi constructorului să fie alături de noi. Şi în caz că, nedorit, există o asemenea situaţie de un capăt de stradă sau tronson de stradă care încă nu are canalizare, CUP «Dunărea» îl va executa, iar pentru «Tancrad», noi vom solicita o sistare, până se remediază situaţia. Asta nu înseamnă foarte mult timp. Vorbim despre Strada Vlad Ţepeş şi cele înconjurătoare: Strada Zânelor, Odessa. Ele ar trebui să fie gata la stadiul final, la 15 octombrie, după cum v-am precizat”, a conchis directorul.

 




Categorie articol: 

Comentarii