Mergi la conţinutul principal

Articolele pentru plaja, picnic si camping sint la mare cautare

Fie ca au ales sa isi petreaca week-end-ul sau concediul la munte, la mare, sau pur si simplu prin iesiri la iarba verde, anul acesta, parca mai mult ca niciodata, brailenii au fost extrem de generosi atunci cind au decis sa achizitioneze articolele necesare. Pentru satisfacerea cerintelor consumatorilor braileni, hypermarket-urile si magazinele de profil au expus o oferta destul de variata, atit pentru amatorii de camping si de plaja, cit si pentru iubitorii de picnicuri in natura. Chiar de la inceputul lunii iunie, la rafturi au fost disponibile zeci de modele diferite de produse specifice, de la corturi, saci de dormit si saltele izopren pina la gratare, lazi frigorifice, paturi pentru picnic si rucsaci. Din aceasta cauza, reprezentantii marilor magazine declara ca au inregistrat cresteri uriase ale vinzarilor pe acest segment de piata in acest sezon.

Canicula ne scoate la plaja

Se pare ca mersul la plaja este modalitatea preferata a brailenilor de a-si petrece timpul liber, articolele din aceasta categorie fiind cele care domina topul vinzarilor. Oferta de produse speciale e bogata, iar preturile variaza in functie de firma producatoare si calitate. Oricum, dupa cit te tine buzunarul, alegi si locul de unde cumperi, articolele de plaja putind fi achizitionate atit de la tarabele din piata sau angrouri cit si din magazinele de firma din marile complexe comerciale. Printre cele mai bine vindute, dar si ieftine produse sint slapii si prosoapele de baie, ale caror preturi variaza de la citiva lei la citeva zeci de lei. Se mai vind foarte bine si umbrelele, respectiv sezlongurile pentru plaja, care sint o achizitie profitabila pentru cumparatori, deoarece pot fi folosite si in sezoanele viitoare. Costumele de plaja, rochitele vaporoase, ochelarii de soare, cremele speciale, gentile in culori vii, termosurile si nu in ultimul rind costumele de baie fac cu ochiul din aproape toate vitrinele. Despre preturi, exact asa cum ne-am obisnuit, variaza de la citeva zeci, la sute de lei.

Satui de aglomeratia orasului, brailenii se refugiaza in corturi

Desi exista doar doua locuri special amenajate pentru camping in judetul Braila, unul in tabara de copii din statiunea Lacu Sarat si celalalt in padurea Stejaru, in ultima perioada au fost destul de cautate si produsele specifice campingului, semn ca din ce in ce mai multi braileni devin adepti ai acestui tip de excursie. Cea mai variata oferta este cea a corturilor, care, in functie de numarul de locuri, forma si calitatea materialului din care sint confectionate, pot costa intre 25 de lei (pentru un cort simplu, de 2 persoane) si 700 de lei (pentru un cort de 4 persoane, cu veranda). Pe linga acestea, o mare utilitate o au pentru excursionisti si sacii de dormit, saltelele izopren si saltelele gonflabile. Cele mai ieftine sint saltele izopren, acestea costind aproximativ 10 - 15 lei. Si sacii de dormit, care valoreaza intre 50 - 60 de lei, sint destul de accesibili. Insa exista si saci de dormit al caror pret ajunge pina la 280 de lei. Pentru cei care doresc mai mult confort, exista pe piata braileana si saltele gonflabile, insa acestea au un pret mai ridicat, un set ce cuprinde o saltea gonflabila pentru 2 persoane si o pompa ajungind pina la 380 de lei. Printre favoritele amatorilor de camping se afla si mesele de camping pliante si scaunele pliante. Pretul unei astfel de mese este in jur de 120 - 140 de lei, iar pretul unui scaun este de aproximativ 70 de lei.
Amatorii de picnicuri la iarba verde au de ales dintr-o selectie variata de paturi (40 - 45 lei) sau chiar hamacuri, pentru un grad mai mare de confort, care costa in jur de 20 de lei. In ceea ce priveste depozitarea si prepararea mincarii, hypermarketurile au expus numeroase tipuri de lazi frigorifice (de la cele simple, de 30 sau 50 de lei, pina la cele electrice, de o calitate superioara, ce pot costa chiar si 600 - 800 de lei), precum si gratare ce au, de asemenea, preturi diverse pentru toate buzunarele.

Hypermarket-urile au stricat vinzarile magazinelor de profil

De asemenea, in aceasta vara, oamenii pasionati de pescuit si vinatoare si-au incurajat si dezvoltat hobby-urile, aceasta determinind si o crestere a vinzarilor pe segmentul articolelor sportive. Insa, daca pentru achizitionarea obiectelor pentru plaja, camping si picnic, brailenii aleg marile centre comerciale, in ceea ce priveste articolele sportive, o solutie si mai buna este vizitarea unui magazin de profil, deoarece acesta are o gama mai mare de produse pentru fiecare tip de activitate. Pescarii amatori, spre exemplu, pot gasi cu usurinta, pe linga mulinete, undite si lansete si reviste de specialitate sau barci gonflabile la preturi accesibile. Totusi, comerciantii afirma ca cel mai bine se vind produsele consumabile, precum cirligele, momelile si nailonul.
Chiar daca suntem in plin sezon estival, iar cota vinzarilor ar trebui sa fie foarte ridicata, reprezentantii magazinelor specializate in comercializarea articolelor pentru camping, pescuit si vinatoare afirma ca se sesizeaza o scadere semnificativa a cerintelor, fata de aceeasi perioada a anului trecut. "In general, vinzarile in magazinele de profil merg foarte bine, insa in ultimul an, odata cu aparitia hypermarket-urilor, acestea au mai scazut. Desi oferta noastra este mai bogata, iar preturile afisate de noi pentru aceleasi tipuri de produse sint cu circa 20 - 30% mai mici decit cele din marile centre comerciale, oamenii prefera sa cumpere din hypermarket-uri pentru ca acolo isi fac si cumparaturile obisnuite, de zi cu zi", a subliniat Teodor Gurtavenco, proprietarul unui magazin de articole sportive si de camping.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro