Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Apropiatele negocieri salariale la "Braicar" incing spiritele

Nemultumirea salariatilor din "Braicar" este o bomba cu ceas gata oricind sa explodeze in mina oficialitatilor locale, avertizeaza organizatia sindicala din cadrul acestei societati. Conducerea acesteia din urma precizeaza ca principalul factor care a condus la "inflamare" il constituie o multasteptata majorare salariala. Concret, sindicatul sustine ca salariatii din SC "Braicar" au cele mai mici salarii din sistem si nivelul acestora abia daca ating nivelul minim impus de contractul pe ramura aferent anului 2005. "Sindicatul a formulat adresa catre conducerea societatii inca de la inceputul lunii prin care a solicitat deschiderea negocierilor pe tema salarizare. Am primit un raspuns prin care sintem anuntati ca va fi o intirziere motivata de faptul ca actualul Contract Colectiv de Munca produce efecte si in luna octombrie. Mai mult, ni s-a spus ca sint slabe sperante sa obtinem o majorare salariala intrucit societatea are mult de suferit din cauza problemelor cu incasarile generate de modul haotic in care se deruleaza transportul in comun de persoane in regim maxi-taxi. In aceste conditii, revin la vechiul repros al sindicatului la adresa primarului municipiului care nu si-a respectat promisiunile asumate prin semnarea protocolului din luna mai cind a avut loc acea miscare spontana de protest a salariatilor societatii", ne-a declarat Aurel Ionescu, liderul Sindicatului Liber al Soferilor Braicar, adaugind ca haosul din transportul de persoane in regim maxi-taxi persista de multi ani si ca primarul nu a facut nimic in a ordona sistemul. "Nu se mai poate: noi avem cele mai mici salarii in comparatie cu colegii din tara si nici nu avem bonuri de masa. Trebuie sa se inteleaga ca situatia in societate este foarte tensionata si ca salariatii sint pe punctul de a izbucni pur si simplu, asa cum au mai facut-o si in luna mai", a avertizat sursa citata."Majoritatea masinilor maxi-taxi merg pe traseele "Braicar" fara ca nimeni sa le faca nimic"Important de mentionat este ca potrivit protocolului semnat de sindicat si primarul municipiului, prin care partile s-au obligat sa analizeze propunerile de modificare a traseelor ce vor fi apoi supuse discutiei consilierilor locali municipali, cu mentiunea ca traseele secundare nu se vor putea suprapune mai mult de 30% peste traseele principale. "Or, situatia este cu totul alta in teren pentru ca majoritatea masinilor maxi-taxi merg pe traseele "Braicar" fara ca nimeni sa le faca nimic", s-a plins Ionescu.La rindul sau, directorul general al SC "Braicar", Cornel Sandulescu, a precizat ca negocierile ar urma sa inceapa de saptamina viitoare. "CCM 2005 - 2006 produce efecte inclusiv si in luna octombrie. Toate celelalte aspecte legate de efectele modului in care se desfasoara transportul in regim maxi-taxi vor fi discutate in cadrul acestor negocieri", a punctat sursa citata.Reamintim ca la mijlocul lunii mai, pentru aproape o zi intreaga autobuzele si tramvaiele "Braicar" nu au circulat, salariatii societatii la care CLM Braila este actionar unic declansind o greva spontana nemultumiti fiind de faptul ca nici dupa un an de zile de la emiterea de catre CLM a unei hotariri privind organizarea si functionarea transportului in comun de calatori in municipiu, nu s-a instaurat ordinea in acest sector. Grevistii sustineau ca toata aceasta debandada este generata de modul haotic in care circula masinile operatorilor maxi-taxi, acceptat tacit de catre autoritatea locala. Punctual, oamenii si-au manifestat nemultumirea cu privire la faptul ca masinile maxi-taxi nu respecta graficele de circulatie si nici itinerarele stabilite initial prin HCLM 509/2005, fapt ce genereaza in contul societatii "Braicar" pierderi importante, care mai departe, au dus la acumularea de datorii de zeci de miliarde de lei catre bugetul de stat consolidat.




Categorie articol: 

Comentarii