Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Apar galateni interesati sa se ocupe de serviciul rent-a-car in Braila

In timp ce in marile orase din Romania, serviciul rent-a car- functioneaza de ani de zile, la Braila abia acum se pune pe picioare o astfel de activitate. In ultimele luni, cei interesati sa inchirieze o masina, cu sau fara sofer, au putut apela la serviciile a doua firme care insa nu sint foarte cunoscute si nici nu au un parc de masini prea mare. Odata cu solicitarea unei societati de profil galatene, interesata sa deschida un punct de lucru la Braila, pe acest segment de piata, Primaria si-a pus problema reglementarii serviciilor de tip rent-a-car, pentru ca acestea sa se desfasoare in conditii legale, dar, in acelasi timp, sa fie incasate la bugetul local taxele aferente. Astfel, primarul municipiului a initiat un proiect de hotarire ce contine o propunere de Regulament de organizare si desfasurare a activitatii de transport in regim de inchiriere (rent-a-car), pe raza municipiului.
Potrivit acestui document, pentru fiecare operator de transport in regim de inchiriere, Serviciul de Transport Public Local de Calatori (STPLC) va elibera o autorizatie de transport cu valabilitate permanenta, dar cu obligativitatea vizarii anuale. Pentru fiecare autoturism detinut in proprietate sau pe baza de contract de leasing, STPLC va elibera o astfel de autorizatie, cu achitarea unei redevente anuale. Operatorul are obligativitatea afisarii la loc vizibil a tarifelor practicate, iar acestea trebuie sa fie inscrise in contractele de inchiriere. In ce priveste contractele, potrivit proiectului de hotarire, "acestea vor fi intocmite in baza prevederilor legale, cu prevederi clare si fara vicii ascunse, care sa duca la obligarea beneficiarului sa achite sume suplimentare". In cazul in care operatorul de transport in regim de inchiriere este implicat in accidente grave de circulatie din vina sa (mai exact, din cauza neasigurarii intretinerii corespunzatoare a autoturismului) sau cazuri juridice datorate prevederilor contractuale ascunse, se va proceda la anularea autorizatiei de transport.
Transportatorul poate executa si serviciu de inchiriere de autoturisme, fara conducator auto. In acest caz, clientii suporta costul carburantului consumat, taxele de drum, de parcare, de acces, inclusiv costul asigurarii auto pentru daunele produse trasportatorului autorizat, din cauze imputabile clientului. Transportatorul nu poate inchiria autoturismul daca clientul nu face dovada ca detine toate documentele legale si valabile, pentru a conduce masina respectiva.
Seful STPLC, Dan Gheorghe, este de parere ca acest tip de activitate nu are cine stie ce piata, in Braila si in nici un caz nu poate constitui o afacere de succes, de sine statatoare: "Activitatea de inchiriere in municipiul Braila nu are o dezvoltare care sa-i asigure succesul unei afaceri de sine statatoare. Aceasta se poate desfasura impreuna cu alte activitati colaterale: taximetrie sau transport persoane. De cel putin 3 ani, aceasta activitate nu a prins contur sigur pe raza municpiului, doar doua societati avind in statutul lor aceasta activitate, cu un numar destul de redus de autoturisme. Serviciul de Transport Public Local de Calatori a fost contactat de o societate din Galati, pentru a deschide un punct de lucru in municipiul Braila". In acest context, el a propus ca valoarea redeventei percepute sa fie una modesta, care sa nu descurajeze pe cei interesati.
Redeventa anuala/autoturism propusa in proiectul de hotarire este de 200 lei/an, iar contravaloarea formularelor autorizatiilor de transport este prevazuta a fi de 10 lei/formular. Banii incasati din taxele de autorizare si avizare anuala se vor constitui ca venit la bugetul local.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii