Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Analiza pe probleme de circulatie, in ATOP

O discutie intr-un cadru extins pe probleme de circulatie a avut loc la ultima intrunire a Autoritatii Teritoriale de Ordine Publica, cind, dincolo de chestiunile vizind situatia infractionala din judet, s-a abordat si problemele cu care se confrunta politistii de la Circulatie.Seful Politiei Rutiere, Dumitru Budes, considera ca una dintre prioritatile pe linie de circulatie, in municipiu, o reprezinta punerea la punct a sistemului de monitorizare video a interesectiilor principale din municipiu. Nu de alta, dar, desi primarul Cibu se lauda cu sistemul respectiv si cu faptul ca acesta reprezinta un ajutor pretios pentru Politia Rutiera, in fapt, politistii nu au acces direct la imaginile luate cu camerele video din intersectii, ci trebuie sa le ceara fie de la firma care a instalat aparatura, fie de la Primarie. Iar asta numai acces rapid la informatie nu se numeste."Intr-o discutie avuta cu domnul primar, acum citeva zile, ni s-a spus ca vor fi alocate fonduri special pentru aceasta activitate, si am rugat insistent sa realizam si un sistem de implementare automata, deci nu doar de monitorizare. Noua ni s-a prezentat recent un program al unui institut care se ocupa cu siguranta traficului rutier si ni s-au adus la cunostinta chiar si costurile unui asemenea efort pentru municipalitate. Problemele cele mai mari pe care le intimpinam sint legate de sistematizare. Am cerut in nenumarate rinduri sa realizam o sistematizare moderna a strazilor din municipiu, ma refer la drumul European 87, la intersectiile cu sens giratoriu. Daca nu reusim acest lucru, din cauza traficului intens, pentru ca sintem judet de tranzit spre Moldova, ne asteptam la evenimente rutiere dintre cele mai neplacute". O solutie pe care a avansat-o Budes este cea a limitatoarelor de viteza care, in municipiu, n-au prea avut zile: "Putem realiza, in prima faza, niste praguri anterioare intrarii in interesectie, care se pot face cu fonduri relativ scazute. Vizavi de acele limitatoare de viteza montate in urma cu ceva timp, au fost aspecte pozitive si negative. Multa lume spune ca erau bune, dar n-a fost bun sistemul de prindere"."Trebuie sa terminam cu carutele pe drumurile publice"Presedintele Consiliului Judetean, Gheorghe Bunea Stancu,"Legat de limitatoarele respective, sint pareri pro si contra. Noi prin ATOP am avut bune intentii, sa rezolvam acele curse de masini care aveau loc in zona Caii Calarasilor. Fiind prima data cind s-au montat acele limitatoare, n-au iesit bine, poate erau oameni care nu aveau experienta necesara sa monteze aceste limitatoare. Exista posibilitatea sa le facem din asfalt, dar exista si posibilitatea sa le montam din nou, dar corect, acolo unde ne indica Primaria".Stancu mai are o problema, insa: aceea a carutelor care circula unde vrei si unde nu vrei, prin oras. "Trebuie sa terminam cu carutele pe drumurile publice. Foarte multe accidente au loc din cauza carutelor, si am vazut la televizor ca, in alte judete, li se dau carutasilor veste reflectorizante. Poate ca este si asta o solutie, dar trebuie determinati sa nu mai intre pe oriunde, in oras. Spre exemplu, in municipiu, pe Soseaua Rimnicu Sarat este o nenorocire cu carutele. Ies din Cazasu, din Lacu Dulce, pe unde ies ei, dar ii vezi si pe Dorobanti. Ce cauta astia in centrul orasului? Sintem in 2006, fratilor! Daca nu vom reusi sa impunem o legislatie care sa-i atinga la buzunar, la bani, nu o sa-i civilizam niciodata!", a declarat Stancu.Si consilierul judetean Ion Arama crede ca erau bune limitatoarele de viteza montate pe Calea Calarasilor, dat fiind ca ii mai pondereaza pe cei care fac curse de masini. Arama a cerut mai multa severitate din partea politistilor de la Rutier: "Pe partea de circulatie sintem prea blinzi. Imi exprim parerea ca, de la 1 decembrie, cind apare noul regulament, sa fie intr-adevar aplicat. Vitezomanii in oras circula la orice ora din zi si din noapte. Eu nu stiu daca s-au luat masuri cu astia vreodata. Sa-i vedeti dupa ora 22.00, cind aici, pe Calea Calarasilor, sint curse de masini!".Candidatii la soferie vor fi examinati cu mai multa severitateIn ceea ce-l priveste, consilierul judetean Ionel Avram sustine si el ideea ca administratia locala, Primaria, in special, ar trebui sa se implice mai mult in montarea unor indicatoare rutiere in zonele foarte circulate: "Ar fi bine daca si administratia municipala s-ar implica in montarea unor semnale rutiere in unele intersectii, si ma refer in principal la intersectia Soselei Rimnicu-Sarat cu Soseaua de centura, unde s-ar putea realiza o semaforizare pentru ca acolo s-au inregistrat foarte multe accidente. De asemenea, avind in vedere dezvoltarea urbanistica pe care o are in ultima vreme si in perspectiva cartierul Lacu Dulce, poate ar fi de luat in seama realizarea unei pasarele atit rutiere, cit si pietonale peste calea ferata, pentru ca se va dezvolta foarte mult traficul in aceasta zona".Prefectul judetului, Nicolae Mitroi, are de gind insa sa puna piciorul in prag si sa ceara politistilor care ii examineaza pe viitorii soferi sa fie mult mai severi: "Avind in vedere ca acest serviciu se afla in cadrul institutiei prefectului, serviciul de examinare si de acordare a permiselor de conducere, voi atrage atentia ofiterilor de politie care se ocupa de examinare, sa sporeasca exigenta si la examinarea pe trasee, nu doar la aceea a indeminarii candidatilor, astfel incit sa nu scape in trafic oameni care nu sint suficient pregatiti". Prefectul a fost de parere ca, deocamdata, ar trebui mentinut sensul unic pe Calea Calarasilor, chiar daca unii pun problema renuntarii la aceasta masura: "Se tot discuta de un studiu de circulatie de ceva vreme si sint pareri privind eliminarea sensului unic, pe Calea Calarasilor, dincolo de Bulevardul Cuza. Parerea mea este ca trama stradala a municipiului Braila este suficienta pentru traficul de la aceasta ora, numai ca trebuie sa intelegem ca una dintre solutii este instituirea unor sensuri unice".




Categorie articol: 

Comentarii