Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Amenzi de 230 milioane de lei in cazul dublului accident mortal de la santierul naval

Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Braila a finalizat ancheta de
specialitate in cazul accidentului de munca mortal petrecut in urma
cu citeva luni pe platforma santierului naval brailean, cind doi muncitori au ars de vii intr-unul dintre compartimentele unei nave aflate in reparatie. Sanctiunile stabilite, usturatoare din punct de vedere al cuantumului, au fost aplicate conducerii societatii angajatoare adica "Braila Ship Repair", precum si unei firme colaboratoare din Satu Mare. Mai mult, cazul a fost preluat de Parchetul de pe linga Tribunalul Braila care, in urma anchetei proprii, va stabili daca cei gasiti vinovati vor fi urmariti penal.
Cea mai mare amenda a fost aplicata conducerii "Braila Ship Repair", in suma de 16.000 RON (160 milioane lei vechi), in timp ce firmei "Danubiana" SRL din Satu Mare i s-a aplicat o sanctiune de 7.000 RON (70 milioane lei vechi).
"Incadrarea evenimentului produs in data de 1 septembrie 2005 este aceea de accident de munca. In urma cercetarii de specialitate, in ceea ce priveste cauza directa care a dus la producerea nefericitului eveniment, s-a stabilit ca aceasta a fost incendierea imbracamintei favorizata de atmosfera imbogatita in oxigen si prezenta hidrocarburilor grase in imbracamintea celor doua victime. Ca o cauza dependenta de executant, s-a retinut ca cei doi efectuau operatiuni de munca necorespunzatoare, mai precis utilizarea incorecta a aparatului de taiere oxiacetilenica" a explicat, Alexandru Munteanu, inspector sef adjunct pe probleme de Sanatate si Securitate in Munca (SSM) al ITM Braila. De asemenea, sursa citata a explicat ca in raportul final al ITM se mentioneaza ca nereguli savirsite de cei doi angajatori utilizarea lui Ionel Anton, salariat al "Braila Ship Repair", la activitati de taiere-sudare fara ca acesta sa aiba calificarea necesara, efectuarea lucrarii fara permis de lucru cu foc deschis si neaplicarea masurilor de ventilatie corespunzatoare a compartimentului in care s-a produs evenimentul. De asemenea, in cazul "Danubiana" SRL, firma care colabora cu "Braila Ship Repair" si careia i-a furnizat personal, inspectorii de munca au stabilit ca nu avea autorizata activitatea de reparatii nave.
Reamintim ca, in data de 1 septembrie anul trecut, ITM Braila
a fost informat cu privire la producerea unui accident colectiv de munca transformat ulterior in accident mortal, incidentul fiind inregistrat in incinta santierului naval brailean, SC "Aker Braila" SA. De altfel, una dintre victime era salariat al "Braila Ship Repair" SA, iar cealalta victima era salariatul unei firme subcontractoare din Satu Mare. Victimele incidentului au fost Ionel Anton de 35 ani, salariat al "Braila Ship Repair" si Niculai Dicianu, in virsta de 45 ani, angajat la societatea "Danubiana" SRL. Cei doi angajati se aflau in compartimentul pompei de incendiu, la 8,5 metri sub puntea superioara a unui doc plutitor si efectuau o lucrare de demontare a unei valvule, folosind pentru aceasta un aparat de taiere cu flacara oxiacetilenica. La un moment s-a produs aprinderea echipamentului de lucru al celor doi muncitori. Acestia au reusit singuri sa iasa din compartimentul in care lucrau, echipamentul de lucru fiind stins de colegii aflati in preajma. Desi cei doi muncitori au fost transportati imediat la Spitalul Judetean de Urgenta - corp B, cu arsuri de gradele III-IV pe 80-90% din suprafata corpului, si transferati ulterior la Spitalul clinic de chirurgie plastica reparatorie si arsuri Bucuresti, nu au putut fi salvati, decedind in cursul diminetii de 2 septembrie 2005.




Categorie articol: 

Comentarii